کشورهایی که به راحتی نمی‌توانید به آن‌ها سفر کنید

کشور هایی که نمی توان به آن سفر کرد
t کشورهایی که به راحتی نمی‌توانید به آن‌ها سفر کنید

همه‌ی مردم علاقه دارند جاذبه‌های دیدنی کشورهای دیگر را ببینند و همین باعث شده است تا صنعت جهانگردی یکی از پر‌در‌آمدترین صنعت‌ها برای کشورهای متفاوت باشد. البته سفر به همه‌ی کشورها آسان نیست چون برخی از دولت‌ها به راحتی به مسافران اجازه نمی‌دهند وارد کشورشان بشوند.

دولت‌های جهان با شناختی که از صنعت فرهنگی جهانگردی دارند امکاناتی را فراهم می‌کنند تا جهانگردان را به کشور خود جذب کنند و از این راه درآمد‌های سرشاری را نصیب مردم‌شان کنند. بعضی از کشورها، با این‌که جاذبه‌های بسیاری ندارند، اما موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌ی جذب توریست به دست آورده‌اند. البته هنوز کشورهایی هم هستند که به راحتی اجازه‌ی ورود به مسافران نمی‌دهند.

عربستان سعودی

کشور هایی که نمی توان به آن سفر کرد

هرچند که عربستان بزرگ‌ترین رویداد مذهبی جهان، یعنی حج، را اداره می‌کند و از این راه درآمد بسیاری به دست می‌آورد اما در مواقع دیگر سال و به شکل آزاد به دیگر ملت‌های غیر مسلمان اجازه نمی‌دهد به راحتی وارد کشورش بشوند.

با اینکه دولت عربستان از سال 2018 امکاناتی را برای بازدید توریست‌ها از کشورش فراهم کرده اما قوانین سختی هم در این راستا وضع کرده است که باعث شده توریست‌ها با مشکلات بسیاری برای بازدید مواجه باشند. برای مثال زنان بدون شوهران خود اجازه‌ی سفر به این کشور را ندارند.

اریتره

کشور هایی که نمی توان به آن سفر کرد

این کشور آفریقایی را در فهرست کشورهای برتر گردشگری مشاهده نمی‌کنید. این‌جا کشوری است که بدون هیچ دلیلی ممکن است برای متقاضیان ویزا صادر نکند و اجازه‌ی بازدید را به گردشگران ندهد.

 کره‌ی شمالی

کشور هایی که نمی توان به آن سفر کرد

کره‌ی شمالی نیز از کشورهایی است که چندان از گردشگران استقبال نمی‌کند و با سیستم بسته‌ای که دارد ورود گردشگران به آن به راحتی ممکن نیست؛ به خصوص اگر این گردشگران آمریکایی باشند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزرگترین پروانه جهان

بوتان

کشور هایی که نمی توان به آن سفر کرد

بوتان کشوری است که در ارتفاعات قرار گرفته است و تا چند دهه قبل، رفتن به آنجا تقریباً غیرممکن بود. اما اکنون دو شرکت هواپیمایی گردشگرانی به این کشور می‌برند؛ هرچند هزینه‌ی راهنمایان تور برای بازدید از بوتان بیش از اندازه زیاد است.

تبت

کشور هایی که نمی توان به آن سفر کرد

تبت نیز کشوری کوچک است که به گردشگران تقریبا‍ً اجازه‌ی بازدید نمی‌دهد. سفر به این کشور به صورت فردی مجاز نیست و حتماً باید با تورهای گردشگری به این کشور سفر کرد. علاوه بر این، سفر به تبت از فوریه تا آوریل نیز ممنوع است.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t کشورهایی که به راحتی نمی‌توانید به آن‌ها سفر کنید
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *