مرگ میلیون ها زنبور در سه ماه

زنبور عسل
t مرگ میلیون ها زنبور در سه ماه

زنبور ها حشرات کوچکی هستند که منافع بسیاری دارند. به غیر از تهیه عسل که غذایی به شدت مقوی و ارزشمند است بیش از 70 درصد گرده‌افشانی محصولات کشاورزی و باغی را زنبورها انجام می‌دهند. به این ترتیب، وجود این موجودات کوچک برای حیات بشر ومحیط زیست لازم است. اما در برزیل فقط طی سه ماه گذشته بیش از 500 میلیون زنبور عسل از بین رفته است.

زنبور عسل

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در چهار شهر برزیل در مجموع بیش از 500 میلیون زنبور تلف شده‌اند. آمارها نشان دادند که فقط طی 48 ساعت هزاران زنبور به بیماری دچار شده و از بین رفته‌اند. زنبورهای سالم نیز بلافاصله با تماس با زنبورهای بیمار به این مشکل دچار می‌شوند.

زنبور عسل

محققان مشکل اصلی را افزایش استفاده از سموم دفع آفات شیمیایی در مزارع اعلام کرده‌اند. برزیل استفاده 300 نوع سم افت‌کش را در این کشور قانونی اعلام کرده است.

زنبور عسل

محققان در بدن زنبورهای مرده سموم دفع آفات مانند فیپرونیل را مشاهده کرده‌اند. این حشره‌کش معمولاً برای نابودی کک و کنه استفاده می‌شود. این ماده احتمالاً یکی از عوامل سرطان‌زا در بدن انسان نیز هست. این به این معنی است که این سموم نه تنها برای حشرات بلکه برای انسان‌ها نیز خطرناک هستند و در حقیقت مسمومیت و مرگ این زنبورها نشانه‌ای از مسمومیت انسان‌هایی است که از محصولات کشاورزی سم‌پاشی‌شده استفاده می‌کنند.

زنبور عسل

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t مرگ میلیون ها زنبور در سه ماه
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برگ درختان به جای پلاستیک های بسته بندی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *