گفتگو با مهدی جان نثاری دارای مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت

المپیاد اقتصاد و مدیریت

این بار پای گفتگوی مهدی جان نثاری نوجوان دارای مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت نشسته ایم .

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

خودتان را معرفی کنید

مهدی جان نثاری از اصفهان متولد سال ۱۳۸۳، دارای مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت

مدال طلای المپیک مهدی جان نثاری

مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت؟کمی بیشتر برایمان تعریف کنید.

همه ساله المپیاد های علمی آموزش و پرورش در ۱۴ رشته مختلف برگزار می شود. افراد مستعد در هر رشته در این رویداد که بزرگترین و معتبر ترین رویداد علمی بچه های دبیرستانی کشور هست شرکت می کنند. من هم به دلیل علاقه به علوم اقتصادی و مدیریتی این المپیاد را انتخاب کردم؛ و با تلاش و کوشش و توکل به خداوند توانستم مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت را کسب کنم.

درست است که  افراد اقتصادی بخیل هستند چون حساب  و کتاب بیشتر می دانند؟

افراد اقتصادی بخشنده ترین های جهان هستند.اگر افرادی با ذهن اقتصادی نبودند این همه شغل و درآمد زایی برای مردم و جوانان به وجود نمی آمد . درنتیجه پیشرفتی نیز در تولید و رفاه به وجود نمی آمد.

مهدی جان نثاری مدال طلای المپیاد

آقای جان نثاری، چطور وارد این رشته و المپیاد ها شدید؟

از ابتدای ورود به دبیرستان تیزهوشان ۱ اصفهان با عکس دانش آموزان نخبه مدال آور المپیاد روبه رو شدم .بعد به یک باره متوجه شدم که گویا من برای یکی از این المپیاد ها باید بجنگم و سعی کنم که اسم و عکسم را در تالار افتخارات دبیرستانی با افتخارات بسیار همچون دکتر بابک فرزاد و …. بالا بیاورم.

این رشته چه آینده ای دارد؟

آینده المپیاد اقتصاد و مدیریت بستگی به فرد دارد. یعنی می توان به مشاغل و حیطه علمی این حوزه احاطه بهتری پیدا کرد و رزومه علمی بسیار قوی محسوب می شود.

آقا مهدی، چه مقام هایی کسب کردید؟

غیر از این مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت ،بنده درالمپیاد پیشگامان علوم انسانی نیز مدال طلا کسب کرده ام. همچنین در لیگ پایا در سال‌های نه چندان دور مدال طلای کشوری به دست آورده ام. دیپلم فلسفه از مدرسه بین المللی شریف و مدارک مختلف از دانشگاه های معتبر جهانی و انجمن های صلح بین المللی و شورا های فرهنگی اروپایی کسب کرده ام.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با تارا اصغری رکورددار نوجوان رشته هولاهوپ

در چه برنامه های تلویزیونی حضور داشتید؟

در برنامه زنده رود از قاب شبکه اصفهان ، برنامه قاب امید از قاب شبکه امید، برنامه دوربین امید از قاب شبکه امید و‌ در رادیو سرو جمهوری اسلامی ایران .

مدال طلای المپیاد مهدی جان نثاری

الگوی مهدی جان نثاریدر زندگی کیست؟

الگوی من در زندگی همیشه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است.شخصیتی کامل در همه ابعاد علمی، رزمی، عبادی، کمک به خلق و مردم داری و مروت و پهلوانی و ورزش.

بازیگر و خواننده مورد علاقه؟

متاسفانه چندان فیلم و سریال نمی بینم ولی از کارهای تاریخی مذهبی بسیار لذت می برم . آقای فریبرز عرب نیا در سریال مختارنامه بسیار عالی بودند.همچنین آقای مصطفی زمانی با نقش حضرت یوسف در سریالی که کارگردان آن مرحوم سلحشور بودند واقعا دلنشین بازی کردند.

بری تولدتان کادو دوست دارید یا پول؟بهترین کادویی که گرفته اید چه بوده است؟

برای تولد محبت واقعی افراد از هرچیزی بالاتر است. گاهی یک تماس و گاهی یک هدیه…مهم آن اهمیت و ارزشی است که فردی برای بنده قائل شده و این بسیار ارزشمند است.

آیا شما تدریس هم دارید؟

بله، دو سال است که به دانش آموزان مستعد در زمینه المپیاد های مربوط به خودم تدریس می کنم و تجربه بسیار جذابی است.

راز موفقیت های مهدی جان نثاری در سن کم و نوجوانی چیست؟

تلاش و کوشش و توکل  به خدایی که بهترین نتایج را برای بنده اش رقم می زند.تلاشی که حاکی از هدف های بزرگ و فرصت های کم می باشد.

مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت

راه کار شما برای پس انداز در دوره نوجوانی چیست؟

پیش از لزوم پس انداز به نظر من باید هدف از پس اندازی برای هرفرد مشخص باشد. ابتدا نوجوان باید باورکند که می تواند تا حدودی در سنین نوجوانی نیز روی پای خود بایستد و فعالیت اقتصادی انجام دهد. سپس از یک منبع درآمد مناسب سن و وقت نوجوانی استفاده کرده و تا جایی که می تواند خودش را و زندگی مالی خودش را به هدفش نزدیک کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با بهنوش بختیاری (1)

آیا در حوزه هنر هم فعالیت دارید؟

بله،بنده در زمینه سرود و مداحی اهل بیت علیهم السلام ۱۰ سال است فعالیت می کنم و بزرگترین افتخار‌ زندگی ام نوکری اهل بیت علیهم السلام اجمعین می باشد.

الگوی شما درمداحی کیست؟

الگوی بنده حاج غلامرضا سازگار و سید جواد ذاکر در اخلاص و عرض عشق به ساحت مقدس ائمه اطهار می باشد،همچین در سبک از حاج محمود کریمی استفاده می کنم و در محتوا از سید رضا نریمانی…

ویژگی های یک مداح خوب؟

ویژگی های یک مداح خوب اخلاص و اخلاص و اخلاص می باشد.باید هر نفسی که می زند برای رضای حضرات باشد و به گونه ای نباشد که موجبات کوچک شدن حضرات خدای ناکرده فراهم شود، باید ذاکر و مداح الگوی اخلاق و جوانمردی باشد. باید از شهرت و محبوبیت و مسائل دنیوی که آفت اخلاص است دوری کند.

مهدی جان نثاری مدال طلای المپیاد اقتصاد

نوجوان هایی که علاقه به گروه سرود دارند، از کجا شروع کنند؟

نوجوان هایی که به سرود علاقه دارند از کانون های فرهنگی هنری شهرهای خودشان و از ظرفیت بسیج های محلات و مدارس شروع کنند. حتما خیلی از هم سنی های خودشان نیز به این فعالیت ها علاقه مند هستند.

خاطره ای از مداحی و گروه سرود خود تعریف کنید

خاطره ای که بسیار موجب شعف می شود، سرودی بود که در ایام فاطمیه در یکی از هیئات مذهبی برای این ایام اجرا کردیم، آنقدر این خوانش موثر بود که بچه ها و مردم به پهنای صورت در حین اجرا اشک می ریختند و فضای بسیار‌ معنوی ایجاد شده بود.

سوتی خنده داری که در زندگی داده اید چه بوده است؟

روزی که به شبکه‌امید رفته بودم، در پوستر نوشته بودند مقام برتر ریاضیات، یک روز قبل از شروع برنامه تماس گرفتم و درخواست کردم که این پوستر را اصلاح کنید و قبول کردند. فردا رفتیم دیدیم تغییری نکرده، مجدد گفتیم که پیش از شروع برنامه اصلاحیه ای بزنند. بعد از اجرای برنامه و با دیدن بازپخش برنامه متوجه شدم نه تنها اصلاح نشده بود که فامیل من را هم جانِ نگاری نوشته بودند و تا مدت ها سوژه رفقا و دوستان شده بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ادامه گفتگوی اختصاصی با عبدالله روا؛ مجری تلویزیون

مهدی جان نثاری مدال طلای المپیاد

کسانی که می خواهند وارد المپیاد اقتصاد شوند چه باید کنند؟

افرادی که به المپیاد اقتصاد و مدیریت علاقه مند شده اند باید به بخشنامه های سمپاد توجه کنند و در زمان ثبت نام المپیاد های علمی اقدام کنند.

به عنوان کسی که مدال طلای المپیاد را دارد ،چقدر اهل مطالعه هستید و به ما کتاب معرفی کنید

مطالعه جزئی جدانشدنی از زندگی بنده بوده و است و روزانه ده ساعتی با درس ها و برنامه های علمی خودم مطالعه دارم. کتاب کج رفتاری اثر پروفسور تیلور و کتاب مغالطات دکتر علی اصغر خندان برای جامعه علمی و دیوان حافظ را به همه پیشنهاد می کنم.حافظ بی نظیر است، واقعا از حافظ نمی شود جدا شد.

اوقات فراغت چه می کنید؟

پیاده روی و ورزش و بعضی وقتها به دیدار اقوام می روم، سعی می کنم در ایام فراغت انرژی مجددی برای انجام برنامه های کاری و علمی خود داشته باشم‌.

به عنوان کسی که مدال طلای المپیاد دارد ،برنامه ریزی و هدف شما برای آینده چیست؟

برنامه ریزی و هدفی که برای خودم مطلوب می بینم، ایجاد شغل پایدار و فعالیت اقتصادی برای کمک به وضع معیشتی مردم عزیز است،همچنین تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی و بازگشت برای خدمت به مردم کشورم ایران یکی دیگر از سرلوحه های زندگی بنده هست.

مدال طلای المپیاد

صحبت شما با نوجوانان؟

نوجوانی استفاده از منابع محدود و نامحدود عمر انسان است، محدود از نظر زمان، نامحدود از نظر حد تصور رشد در این دوران زندگی.ا ز شجاعت حاج قاسم سلیمانی الگو بگیریم و در میدان های علمی و فرهنگی و اجتماعی،شجاعانه حرکت کنیم.

کلام آخر

امیدوارم تجربه من و صحبت هایی که بیان شد، مفید بوده باشد.

 

گفتگو : سجاد زین العابدین

بقیه گفتگو ها با نوجوانان موفق را می توانید در صفحه یه فنجون گپ مطالعه کنید .

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *