گفتگو با رکورددار نوجوان رشته هولاهوپ

هولاهوپ
t گفتگو با رکورددار نوجوان رشته هولاهوپ

نوجوان رکورددار رشته هولاهوپ

شما چقدر با رشته هولاهوپ آشنایی دارید؟ این گفتگو را دنبال کنید تا نکات جالبی از این رشته برایتان بگوییم .

تارای عزیز خودت را معرفی کن

به نام خدای آفریننده ی زیبایی ها ، تارا اصغری،  متولد سی امین روز از تیر فصل گرم تابستان ۱۳۹۱ از شهر پایداری و استقامت،  کرمانشاه.

چطور وارد دنیای ورزش و ژیمناستیک شدید؟

به نظر من دنیای ورزش یک دنیا پراز انرژی و سلامتی و شادابیست.من به خاطر شور و نشاطی که در ورزش وجود داشت در سن چهار سالگی به ورزش ژیمناستیک علاقمند شدم . آنجا بود که خانواده ی من استعدادم را در حلقه ی هولاهوپ کشف کردند. به این ترتیب  من را در زمینه ی پیشرفت در این رشته ی خاص مورد حمایت خودشان قرار دادند .

کسانی که می خواهند وارد این رشته بشوند باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

به افرادی که می خواهند وارد دنیای پر از فراز و نشیب ورزش شوند می گویم: که اگر می خواهند به موفقیت برسند، خیلی جاها در عرصه ی ورزش ممکن است سنگ های بزرگی جلوی پایشان قرار بگیرد. یا بهتر بگویم مشکلاتی سر راه آنها برای رسیدن به هدفشان قرار بگیرد.  باید ناامید نشوند و از این سنگ ها و مشکلات  پله ای برای رسیدن به موفقیت  خود بسازند.

هولاهوپ

خانم اصغری چه خاطره ای از ژیِمناستیک دارید؟

یک بار در باشگاه ما می خواستند اعضای تیم اصلی ژیمناستیک یا بهتر بگویم تیم قهرمانی را انتخاب کنند. من خیلی برای روز آزمون تمرین کرده بودم و اشتیاق  فراوانی برای ورود به آن تیم داشتم، اما متاسفانه یک روز قبل از آزمون یکی از انگشتان دست راستم هنگام بازی در پارک به شدت آسیب دید. به طوریکه اصلا با آن دست نمی شد هیچ کاری را انجام داد.من از این وضعیت  به شدت ناراحت و نا امید بودم اما درد شدیدی که می کشیدم را  به سختی تحمل کردم و برای آزمون حضور پیدا کردم.

اما یکی از حرکات سخت در ژیمناستیکبه نام بالانس قدرتی رانمی توانستم به راحتی انجام دهم . لحظه ی آزمون بابت عشقی که برای ورود به تیم قهرمانی داشتم تمام درد و سختی آن را تحمل کردم و آن حرکت را بهتر از زمان سلامتی خود انجام دادم و با موفقیت آزمونم را در آن روز پشت سر گذاشتم و وارد تیم مورد علاقه ام شدم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با مهنا صیادی ، قهرمان محاسبات جهانی سریع ذهنی ریاضی

lsd[vh

تا به حال مصدوم شده اید؟

من در مسیر ورزش خیلی خیلی آسیب دیدم. حتی در جواب سوال قبلی خاطره ای راجع به آسیب دیدگی ام تعریف کردم. اما این آسیب دیدگی ها نتوانستند سدی بر سر راه من برای رسیدن به هدف هایم باشند بلکه قوی تر و محکم تر در راهم قدم برداشتم .

چه مقام هایی در ژیمناستیک کسب کردید؟ در ژیمناستیک  چندین مقام باشگاهی داشتم، نفر اول قهرمان قهرمانان مسبقات استانی شدم و چند سطح کشوری در زمینه ی ژیمناستیک  دارم و عضو اصلی تیم شهر در ژیمناستیک هستم .

خانم ورزشکار از رکوردهایتان دررشته هولاهوپ بگویید

در سن پنج سالگی موفق به ثبت اولین رکورد یعنی در سال ۱۳۹۷ موفق شدم و در یک دقیقه بالاترین سرعت را در چرخش حلقه ی هولاهوپ  که ۱۹۷ دور در یک دقیقه بود را داشته باشم . در این آیتم رکورد زن و مرد در ایران را شکستم و به عنوان کوچکترین رکوردار ایران شناخته شدم .

دومین رکورد من که در مهر ماه سال ۱۳۹۷ به ثبت رساندم. ۳۵ حرکت نشست و برخواست با حلقه در یک دقیقه انجام دادم . سومین رکورد من به صورت تیمی بود و انجام حرکات نمایشی با حلقه ی هولاهوپ که به مدت زمان ۴۵ دقیقه با تیم به ثبت رسید .

چهارمین رکورد من باز هم به همراه تیم بود که این بار به همراه تیم ملی دختران هولاهوپ ایران توانستم ۱۰ حلقه را به مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه دور کمرم نگه دارم. پنجمین رکوردم که در دست برسی رییس ثبت ایران جناب آقای هادی رضایی است .من در حال حاضر چهار رکورد ملی را با حلقه ی هولاهوپ با موفقیت به ثبت رساندم .

هولاهوپ

هولاهوپ به چه معناست؟

هولاهوپ همان حلقه ی دور کمر یا حلقه ی لاغری  است که اسم آن از یونان باستان برگرفته شده است . و برای حرکات چرخشی و نمایشی شکم و ران و بازو مورد استفاده قرار می گیرد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای سید محمد صاحبی؛ نویسنده (2)

آیا این حلقه جادویی مسابقات هم دارد ؟

بله ، این رشته یک رشته ی تازه تاسیس در ایران است و چند تا شهر به صورت حرفه ای در ایران مشغول به آموزش و مسابقات  این رشته شدند. در شهر کرمانشاه به تازگی توسط تیم ما استارت این برنامه ها خورده شده و قرار است به زودی باشگاه های این رشته در شهر کرمانشاه تاسیس شود. سپس مسابقات جشنواره ها  و فستیوال ها در کنارش برگزار شود در کل اتفاقات خوبی در این زمینه در راه است .

بیشترین زمانی که شما حلقه را به دور کمرتان چرخاندید چه قدر بوده است؟

رکورد هایی که در این زمینه زدم همگی سرعتی هستند . رکورد استقامتی به خاطر کم سن و سال بودنم پزشگان توصیه کرده اند که   این کار  را فعلا انجام ندهم چون باعث  آسیب دیدگی ام می شود و جزو برنامه های آینده ی من است. ولی درکل چند بار که این کار را امتحان کردم تقریبا توانستم ۳ الی ۴ ساعت حلقه به صورت مداوم دور کمرم نگه دارم .

تارا خانم شماهمزمان با هولاهوپ چه کارهایی می کنید؟

کتاب می خوانم ، آب می خورم ، و حرکات ریتمیک و نمایشی خیلی زیادی را در کنارش می توانم انجام دهم که در این زمینه جشنواره و مراسمات زیادی رفتم و اجرا داشتم .

غذا هم می خورید؟

بله و این کار بسیار جالب و جذاب است.

رکورد دار

 

تا به حال خواب هولاهوپ دیدید؟

بله، اتفاقا چند باری خواب هولاهوپ رو دیدم که یکی از آن ها این بود که بزرگترین حلقه ی دنیا را دور کمر خودم چرخاندم .امیدوارم روزی بتوانم رکورد این حرکت را هم بزنم .

چطور به مهارت کار با حلقه رسیدید؟

اول که خیلی اتفاقی بود و من اصلا نمی توانستم حلقه را دور کمرم نگه دارم طوریکه مورد تمسخر دوستانم قرار گرفتم.همین شکست باعث انگیزه ی من در این رشته شد ، ولی بعد از آن با  و تمرین و تکرار و تلاش و برنامه ریزی درست و به جا و مهم تر از همه پشتکار در این زمینه باعث شد که به نتیجه ی مثبت برسم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با نقالان نوجوان

الگوی تارا اصغری در این رشته کیست؟

از فیلم های هولاهوپی که توسط افراد در خارج از کشور انجام می شد ایده های زیادی برای توسعه ی مهارتم گرفتم.در کل مشوقم در این زمینه خانواده ام بوده اند .

ژیمناتستیک

در ورزش به کجا می خواهید برسید و هدفتان چیست؟

خودم به بالاترین مرتبه در این رشته برسم و  به امید خدا رکورد هایی را که دارم در سطح جهانی به ثبت برسانم . هدفم این است در آینده های نزدیک این رشته را در ایران پایه گذاری کنم و افراد زیادی را در این مهارت فوق العاده مهیج و شاد  مثل خودم آموزش دهم.

lsd[vh

در آینده چه کاره می خواهید بشوید؟

یک مربی عالی و تأسیس شرکت تولیدی حلقه های مختلف لاغری و همچنین خدماتی در زمینه ی هولاهوپ ارائه دهم .

اوقات فراغت چه می کنید؟

برنامه های کودک تماشا می کنم  وبه بازی با دوستان می پردازم. به پارک می روم ، آب بازی می کنم و به سفر های مختلف می روم .

رکوردار هولاهوپ

آشپزی خانم ورزشکار چطور است؟

علاقه ی زیادی به آشپزی دارم . چند بار به کمک مادرم کیک های خوشمزه پختم .

صحبت شما با نوجوانان؟

در زندگی شان هدفی را برای خودشان مشخص کنند .در راه رسیدن به آن هدف با تمام وجود تلاش کنند و همه ی موانع سر راهشان را کنار بزنندتابه اهدافشان برسند.

کلام آخر

حرف آخر اینکه به همه ی مردم می گویم که ورزش را جزوبرنامه های اصلی خودشان قرار دهند. چون نه تنها سلامت جسمی آنها تامین می شود ،بلکه باعث سلامتی روح و روان آنها می شو. همین باعث شادی و نشاط در زندگی می شود .

گفتگو سجاد زین العابدین

t گفتگو با رکورددار نوجوان رشته هولاهوپ
3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *