گل لاله با قاشق یک بار مصرف

t گل لاله با قاشق یک بار مصرف
t گل لاله با قاشق یک بار مصرف

کاردستی گل لاله با قاشق یک بار مصرف

قاشق های یک بار مصرف پلاستیکی، معمولا از زباله های خطرناک و تجدید ناپذیربرای طبیعت محسوب می شوند. اما شما می توانید با این زباله ها، کاردستی گل لاله با قاشق یک بار مصرف بسازید

وسایل لازم :  

قاشق یک بار مصرف

نوار گاترین سبز یا کاغذ کشی سبز

قیچی

نی نوش

یک تکه خمیر مجسمه سازی به رنگ سبز

شیوه ساخت :

احتمالا شما در اردوهای گروهی برای خوردن نهار یا عصرانه، از ظروف یک بار مصرف استفاده کرده اید و می دانید که این مواد در طبیعت از بین نمی رود و به همین دلیل جزء مواد بازیافت طبیعی قرار می گیرند . ما در قسمت های مختلف خلاقیت و ابتکار در اردو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید این مواد را به شکل های تزیینی و ابتکاری تبدیل کنید و حتی با این وسایل در مسابقه های اردویی شرکت کنید.

گام اول :

برای ساخت این گل، ابتدا پنج قاشق ها را از قسمت گودی قاشق که با آن غذا می خورید، جدا کنید، طوری که حداقل یک سانت از دُم قاشق باقی بماند . سپس تکه ای از خمیر مجسمه سازی را در دست گرد کنید و آن را روی سطح صافی بگذارید. سپس دم قاشق ها را مانند تصویر در خمیر فرو کنید. برای اطلاع از خمیر مجسمه سازی می توانید به مقاله نحوه  تهیه‌ی خمیر مجسمه‌سازی مراجعه کنید.

 گام دوم :

در این مرحله، قاشق ها، گلبرگ های گل لاله را تشکیل می دهند . خمیر را در یک دست بگیرید و با دست مقابل گلبرگ ها را جمع کنید و سعی کنید هر کدام از آن ها پشت دیگری قرار گیرد . سپس از یک نی نوش به عنوان ساقه استفاده کنید و ابتدا مقدار یک سانت از لبه اصلی را کوتاه کرده و آن را در خمیر فرو کنید. با این کار زیبایی گل لاله صحرایی برای این گل را به وجود می آورید چون این نوع لاله در طبیعت به همین صورت است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نقاشی پلنگ

  گام سوم:

برای زیبا تر شدن کار مقداری از کاغذ کشی را به صورت نوارهای باریکی برش بزنید و انتهای گلبرگ ها (روی خمیر) و ساقه گل (نی نوش) را با آن بپوشانید تا در پایان، گل های زیبایی برای تزیین چادر اردویی خود داشته باشید . حتی می توانید از کاغذ کشی برگ هایی هم برای آن درست کنید .

کاردستی گل لاله با قاشق یک بار مصرف

نویسنده : رقیه مستقیم

t گل لاله با قاشق یک بار مصرف
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *