آیا از وجود دیوار ندبه باخبرید؟

t آیا از وجود دیوار ندبه باخبرید؟

دیوار ندبه، به بخشی از دیوار باختری مسجد الاقصی گفته می شود که برای ادیان ابراهیمی از تقدس ویژه ای برخوردار است.

این دیوار تنها قطعه باقی مانده از معبد حضرت سلیمان است، تاریخچه آن به صدها سال قبل از ائمه معصوم ما بر می گردد. مسلمانان هم -که آن را دیوار براق می خوانند- معتقدند که پیامبر گرامی اسلام، در سفر خود به معراج، مرکب خود را به این دیوار بستند (براق نام مرکبی بهشتی است).

دیوار ندبه، مقدس ترین مکان عبادت یهودیان است.

بر باور یهودیان دیوار ندبه از آخرین باقی‌ مانده‌های هیکل سلیمان و دومین پرستشگاه بیت المقدس و مرکز دعا و منبع الهام برای یهودیان است و اغلب یهودیان در هنگام حضور در کنار این دیوار آرزوهای خود را که بر روی کاغذ نوشته شده در شکاف های این دیوار قرار می دهند.

نکته جالب در خصوص این آرزوها آن است که ماموران نظافت این بخش از بیت المقدس کاغذها را از داخل شکاف ها درآورده و دور می ریزند.

سالانه بیش از یک میلیون تکه کاغذ لابلای درز های این دیوار قرار می گیرد و قرار بر این شده که بانک الکترونیکی ایجاد شود و متن این دعاها و نیایش های مردم در آن حفظ شود.

بحثم اینجاست هیچ کجا شما درباره این که این دعا نوشتن ها خرافات هست نه چیزی می خوانید و نه چیزی می شنوید. برعکس، با غرور و مباهات از این مکان نام برده می شود و از مقامات درجه اول دنیا تا یهودی های معمولی، با احترام با این مکان برخورد می کنند و به آن اعتقاد دارند. عکس هایی که در ادامه می بینید، نشان می دهد دیوار ندبه یکی از مکان هایی است  که سران کشورها برای نشان دادن احترام به یهود، قطعا از آن بازدید می کنند و گاها (مثل روسای جمهور امریکا) دعا می نویسند و لابلای درز این دیوار قرار می دهند؛ خیلی شیک و باکلاس!

حالا رسانه ها و جوامع تحت یوغ همین اسرائیل، چه ها که برای زیارتگاه های شیعه نگفتند و نمیگن! 

ببینید چطور روسای عالی رتبه دنیا را وادار به احترام و اعتقاد به این دیوار می کنند، آن وقت من و شما باید بابت زیارت ضریح امامان معصوم علیهم السلام به هر کسی حتی وهابی ها جواب پس بدیم!

حالا به عنوان یک مسلمان و شیعه نظرت چیه؟

دیوار ندبه (3)

دیوار ندبه (1)

دیوار ندبه (2)

دیوار ندبه (4)

دیوار ندبه (6)

 

t آیا از وجود دیوار ندبه باخبرید؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *