احساس می کنم خیلی ها دوستم ندارن. کمکم کنید.

t احساس می کنم خیلی ها دوستم ندارن. کمکم کنید.

پرسش:

احساس می کنم خیلی ها دوستم ندارن. مثلا من یکی از دوستام رو خیلی دوست دارم اما احساس می کنم من به دلش ننشستم. خیلی ناراحتم. کمکم کنید.

پاسخ:

دوست خوبم

ممکن است گاهی همه آدم ها احساس این که دیگران او را دوست ندارند را تجربه کنند اما تنها کسانی از این احساس لطمه می­ خورند که آ ن را باور کنند و تلاش نکنند تا همیشه انسان خوبی باشند و بدون این که مهم باشد که آیا دیگران او را دوست دارند یا نه به رفتارهای خوب و درست دست نزنند.

حتما تو از این دسته افراد نیستی و می­ دانی که مهم تر از دوست داشته شدن از طرف دیگران این است که همه ما اطرافیانمان را دوست داشته باشیم و رفتارهای پسندیده­ ای از خود نشان دهیم. در این صورت انرژی و باورهای مثبت هم به سمت ما می­ آید و کم کم می­ بینیم که پیش از آن اشتباه می­ کردیم و تنها یک احساس گذرا و موقت بوده که فکر می­ کردیم کسی ما را دوست ندارد.

از این مهم­ تر یادت باشد که اگر تو با رفتارها و اخلاق پسندیده­ ات برای خداوند بنده درستی باشی و او تو را دوست داشته باشد در این صورت محال است آدم­ ها که بندگان او هستند تو را دوست نداشته باشند. فقط کافی است هدفت را این قرار ندهی که کاری کنی تا دیگران دوستت داشته باشند، بلکه هدفت این باشد که تو درستکار باشی و خداوند از تو راضی و خشنود باشد.

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t احساس می کنم خیلی ها دوستم ندارن. کمکم کنید.
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آسیب شناسی دروغگویی بر سرمایه اجتماعی در جامعه