اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

اشتراک چند رایانه
t اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

احتمالا برای  پیش آمده است که بخواهید از دو کامپیوتر یا بیشتر به صورت همزمان استفاده کنید ، اما با مشکلاتی مانند کمبود موس ، کیبورد و مانیتور برای نمایش دادن صفحه مواجه شده باشید . با مطالعه این مطلب متوجه می  شوید که چگونه با  اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه ، بهره ببرید .

اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

استفاده از سوییچ kvm برای اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

اشتراک موس ، کیبورد ونمایشگر بین چند رایانه  به صورت نرم افزاری و یا صورت سخت افزاری امکان پذیراست. برای انجام سخت افزاری این کار  نیاز به یک سوییچ دارید. این سوییچ kvm نام دارد و در اندازه های مختلفی می توانید آن را از مغازه هایی که لوازم جانبی کامپیوتر دارند تهیه کنید . معمولا در پشت این دستگاه چند ورودی و یک خروجی تصویر و یک خروجی برای موس و کیبورد قراردارد. کارت گرافیک سیستم های خود را به ورودی  این دستگاه وصل کنید و خروجی تصویر سوییچ kvm را به یک مانیتور وصل کنید. با سوییچ کردن بین سیستم ها هر وقت بخواهید می توانید از هر کدام از کامپیوتر های که به این دستگاه وصل شده اند استفاده کنید .

سوییچ برای اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

اگرخروجی کارت گرفیکتان hdmi بود باید سوییچی تهیه کنید که از خروجی های hdmi پشتیبانی کند.تا بتوانید چند خروجی و ورودی hdmi به آن وصل کنید و بین سیستم ها سوییچ شوید.

 

اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین  لب تاپ و رایانه

برای اشتراک یک موس و کیبورد بین لپ تاپ ورایانه به یک سوییچ usb نیاز دارید .این سوییچ چند ورودی usb دریافت می کند و دو خروجی می دهد که می تواند به دو سیستم وصل شود. با دکمه ای که روی این دیواس قرار دارد می توان بین دو سیستم خود جابجا شوید .موس کیبورد یا هارد اکسترنال یا هر دیواس یو اس بی دیگر را می توان به سوییچ usb وصل کرد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخچه ماشین حساب از اولین تا پیشرفته ترین

سوییچ

 خروجی های جدید نمایشگر

اما فناوری kvm ، فناوری جدیدی نیست و در گذشته چون مانیتور ها فقط یک خروجی داشتند از این سوییچ استفاده می کردند . اما مانیتور های امروزی اکثرا بیشتر از یک خروجی دارند مانند خروجی vga و خروجی hdmi به همین خاطر می توان یک کیس یا لپ تاپ ، یا دو کیس را به صورت همزمان به یک مانیتور وصل کرد. برای موس و کیبورد نیز می توان از سوییچ usb  استفاده کرد.

مانیتوربا کامپیوتر مشترک

سوییچ نرم افزاری

اگر مانیتور چند خروجی نداشت ویا نخواستید از سوییچ های سخت افزاری استفاده کنید.  می توانید برای شتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه از برنامه های نرم افزاری بهره بگیرید . نرم افزار های زیادی برای جابجایی موس وکیبورد  وجود دارد . در این جا چند مورد رایگان این نرم افزار ها را معرفی می کنیم .

 نرم افزار Input director :

این نرم افزار را به صورت رایگان از وب سایت رسمی Input director دانلود کنید و بر روی سیستم ها نصب کنید. این برنامه چند ویژگی خوب دارد. مانند : سوییچ کردن ، خاموش کردن همگام ساز ، قفل سیستم ها و … علاوه بر این  می توانید تنظیمات این برنامه را برای خود شخصی سازی کنید. این نرم افزار به راحتی می تواند چند کامپیوتر را به هم وصل کند و  فقط با یک موس کیبورد و مانیتور آن را کنترل کنید.

شتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

 نرم افزار Share Mouse

این نرم افزار یکی از ساده ترین نرم افزار هایی برای اتصال دوکامپیوتر به هم است. این نرم افزار با استفاده از ip سیستم دوم بر روی سیستم اول نصب می شود.سپس می توانید به سیستم دوم وصل شوید و با استفاده از این برنامه رایانه را کنترل کنید  .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عرضه یک اپلیکیشن برای کنترل زخم

نرم افزار Share Mouse

 

نرم افزار any desk

نرم افزار any desk یک نرم افزار رایگان است .بعد از این که هر دوسیستم این نرم افزار را نصب کردند، با استفاده از اینترنت  می توانید به صفحه دسکتاپ رایانه دوم  وصل شوید. سپس کار هایی مانند انتقال  نرم افزار ، ارائه فایل و … انجام دهید.  اما از این نرم افزار فقط می توان یک سیستم را کنترل کرد. بعد ازنصب نرم افزار ، نفر اول رمزی رای نفر دیگر ارسال می کند؛ و به این ترتیب اجازه کنترل سیستم خود را به فرد دیگری می دهد. بنابراین باید در استفاده از این نرم افزار احتیاط کنید. و به هیچ عنوان بدون شناخت فرد مقابل رمزی را روی کامپیوتر خود اجرا نکنید .

نرم افزار any desk برای اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه

امیر حسین رادفر 

 

آموزش تمیز کردن کیبورد کامپوتر

t اشتراک یک موس ،کیبورد و نمایشگر بین چند رایانه
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *