آموزش عکاسی؛ انعکاس در عکاسی

انعکاس
t آموزش عکاسی؛ انعکاس در عکاسی

دنیای وارونه در عکس ها

انعکاس ایده و موقعیت جالبی برای عکاسی از منظره است که می تواند عکس های شما را از حالت یکنواختی خارج کند. موفقیت عکس های انعکاس بستگی به انتخاب کادر و ترکیب بندی شما دارد. گاهی ممکن است شما، خود سوژه به همراه انعکاسش را عکاسی کنید. گاهی نیز ممکن است فقط از انعکاس آن عکاسی کنید.

به سطوحی که می توانند تصویر اجسام را منعکس کنند توجه کنید. در این شیوه اغلب از آب راکد و بدون موج برای عکاسی استفاده می شود. شاید با دقت بیشتر شما نیز سطوح دیگری را پیدا کنید، مثل برخی از فلزات یا حتی آینه و شیشه. ممکن است سطحی که شما انتخاب می کنید تصویری مشابه خودش منعکس کند یا خود آن سطح نیز ویژگی هایی به تصاویر اجسام اضافه کند.

گاهی با وارونه ساختن عکس هایی که تصویر را منعکس کرده اند  می توانید قابلیت های جدیدی ایجاد کنید. منعکس شدن تصویر آسمان روی سطوح مختلف نیز می تواند تصاویر جالبی به وجود آورد. اگر می خواهید عکاسی با موضوع انعکاس را امتحان کنید پیشنهاد می کنم منتظر یک روز بارانی شوید و سعی کنید با دقت بیشتری به گودال های تشکیل شده روی زمین نگاه کنید.

چگونه از یک انعکاس عکس بگیریم

اگرچه انعکاس ها به راحتی پیدا می شوند، اما عکاسی از آنها همیشه آسان نیست.برای این که بتوانید عکس خوبی بگیرید به نکات زیر توجه کنید .

1. در عکاسی انعکاسی از نور مستقیم اجتناب کنید

برای به دست آوردن یک تصویر خوب از یک انعکاس، ابتدا باید زاویه ای را پیدا کنید که انعکاس را نشان دهد. شما زاویه ای می خواهید که نور خوبی داشته باشد اما نور مستقیمی مانند خورشید درآن نتابیده باشد. به این دلیل که نور مستقیم بازتاب به حداقل می رساند. مثلا اگر می‌خواهید یک عکس زیبا از کوه‌ها، بازتاب شده در آب بگیرید، نور مستقیم خورشید آن عکس را خراب می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کدام کیف عکاسی مناسب تر است؟ 

2.  زمان عکاسی در روز وهمچنین وضعیت آب وهوا را در نظر داشته باشید

برخی از بهترین عکس ها از بازتاب ها در صبح زود یا عصر ، زمانی که خورشید در افق نیمه پنهان است ، گرفته می شوند.در این ساعت ، رنگ‌های خارق‌العاده در آسمان و همچنین نوری عالی برای انعکاس خواهید داشت. همچنین می‌توانید در روزهای ابری که نور کافی وجود دارد امانور خورشید مستقیما نمی تابد، عکس‌برداری را امتحان کنید.

3-دیافراگم دوربین را ببندید

علاوه بر گرفتن زاویه مناسب، همچنین باید دیافراگم خود را تنظیم کنید تا بتوانید تمام صحنه منعکس شده را واضح داشته باشید . اگر از منظره ای  عکس می گیرید، دیافراگم شما حداقل باید f/9 ویا  نه f/16 باشد . اگر  تصویر بازتاب هنوز به اندازه کافی واضح نیست، از سه پایه و سرعت شاتر بیشتر استفاده کنید. این استراتژی می تواند به ویژه  آب را صاف تر نشان می دهد.

lsd[vh

ایده های مختلف در بازتاب تصویر را آزمایش کنید

بعد از مدتی تمرین می توانید ایده های گوناگونی را در ترکیب بندی عکس ها آزمایش کنید؛تا عکس های خیره کننده ای به دست آورید .

تقارن

تقارن یکی از رایج ترین تکنیک های ترکیب بندی عکاسی  است که با بازتاب ها می توانید آن را بهتر نشان دهید. برای ایجاد تقارن، عکس را طوری بگیرید که تصویر منعکس شده در نیمی از کادر قرار بگیرد و منظره اصلی  را منعکس کند. می‌توانید در هر جایی که سطح بازتابنده بزرگی وجود دارد که می‌تواند کادر را پر کند، از آن استفاده کنید.

سیلوئت

اگرچه عکس های متقارن می توانند خیره کننده باشند، اما در همه موقعیت ها عکس خوبی نمی شوند . به عنوان مثال، اگر یک صحنه شلوغ باشد، یک انعکاس متقارن تنها باعث شلوغ تر به نظر رسیدن تصویر می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
یک جای دنج برای عاشقان عکاسی

یکی از راه های کاهش این حواس پرتی بصری ، کار با طرح های شبح مانند یا سیلوئت  است. از آنجا که سیلوئت ها فاقد رنگ و جزئیات هستند، فضای بصری را در یک تصویر راحت تر نشان می دهند. بنابراین بینندگان بهتر می توانند صحنه را درک کنند. بازتاب ها با شبح ها مخصوصاً برای غروب و طلوع خورشید مناسب هستند ، زیرا رنگ کافی در آسمان وجود دارد تا تصویر را دیدنی تر کند .

 

lsd[vh

گودال های آب

گودال‌ها موضوعی آسان برای مبتدیان است که می‌توانند با آن‌ها آزمایش کنند. از آنجایی که گودال ها کوچک هستند ، می توانید زاویه مناسب را راحت تر از یک چشمه یا دریاچه بزرگ پیدا کنید. دشوارترین بخش ممکن است پیدا کردن یک بازتاب خوب در یک گودال باشد که ارزش عکاسی را داشته باشد. اما اگر نمی توانید یک انعکاس منحصر به فرد پیدا کنید، همیشه می توانید با گرفتن یک پرتره از خود، عکس خوبی بگیرید .

بازتاب نور در آسمان خراش ها

اگر در شهر زندگی می کنید و عاشق عکاسی معماری هستید؛ آسمان خراش هاو برج ها موضوع جالبی  برای عکس های انعکاسی  هستند. هرچند عکاسی از آسمان خراش کمی مشکل تر از عکاسی از گودالهاست.اما امکان تنوع و خلاقیت بیشتری رابه شما می دهد. می توانید انعکاس نور در آسمان خراش را سوژه اصلی خود قرار دهید. یا می توانید از آن برای تکمیل  موضوع دیگری مانند آسمان یا صبح مه آلود استفاده کنید.

عکس های سیاه و سفید انعکاسی

بازتاب ها می توانند در یک تصویر رنگارنگ گم شوند، به خصوص اگر خود انعکاس رنگارنگ نباشد. برای برجسته کردن بازتاب ها ، می توانید سعی کنید حواس پرتی رنگی را حذف کنید. این تاکتیک زمانی عالی عمل می کند که تصویر دارای کنتراست بالایی بین تاریکی و روشن باشد. بنابراین بازتاب به طور طبیعی برجسته می شود.

t آموزش عکاسی؛ انعکاس در عکاسی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *