اهمیت عدالت / مجموعه تلوزیونی روشنا

عدالت
t اهمیت عدالت / مجموعه تلوزیونی روشنا

مجموعه روشنا با هدف آموزش، اطلاع‌ رسانی و پیشگیری از جرایم در جامعه ساخته شده است. اهمیت عدالت نام یکی از بخش های این مجموعه است.

عدالت

اهمیت عدالت

چند روز پیش بود که یه ماجرایی خوندم راجع‌ به عدالت یه پدر. ماجرا از این قرار بود که یه پدری با دوتا پسرش به یه رستوران می ‌ره . تنها یه ساندویچ سفارش می‌ ده. بعد یه چاقو می‌گیره و ‌میده به پسر اولش. بهش می‌گه پسرم لطفا تو این ساندویچ رو نصف کن.بعد به پسر کوچیکتر می‌گه بعد از اینکه برادرت ساندویچ رو نصف کرد شما نصفه ای رو که میخوای انتخاب کن.

من وقتی این ماجرا رو خوندم خیلی بهش فکر کردم. اینکه در عین عدالت فرزند بزرگتر تمام تلاشش رو ‌می‌کنه که هر دو تا تیکه‌ی سا‌ندویچ هم اندازه باشه. چون برادر کوچکتر قراره انتخاب کنه… اینکه هر دوتا بچه توی این فرایند نقش داشتن. و اینکه نقش هر کدوم توی شکل‌گیری این اتفاق یعنی خوردن یه ساندویچ؛ که ساده به نظر میومد به اندازه‌ی هم پررنگ بود!

چقدر قشنگ یه پدر ترجمه‌ی عدالت و زیباتر از تمام کتابهای لغت نمایش داد. جوری که آدم‌ها چه توی سیاست و اجتماع چه توی روابط شخصی اگر بهش عمل کنن همه جا لبریز میشه از امنیت روانی و آرامش. بعد یاد یه حدیث از حضرت رسول افتادم که فرموده بودن : خداوند دوست دارد که میان فرزندان خود حتی در بوسیدن آنها نیز به عدالت رفتار کنید…

احترام به مخلوقات / مجموعه تلوزیونی روشنا

داستان عدالت حضرت علی (ع)

t اهمیت عدالت / مجموعه تلوزیونی روشنا
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آجرهایی پر از زندگی‬‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *