بد زبانی / مجموعه تلوزیونی روشنا

بدزبانی
t بد زبانی / مجموعه تلوزیونی روشنا

مجموعه روشنا با هدف آموزش، اطلاع‌ رسانی و پیشگیری از جرایم در جامعه ساخته شده است. بد زبانی نام یکی از بخش های این مجموعه است.

بد زبانی

بد زبانی

می‌گفت: زبون خوب مار رو هم از لونه‌اش بیرون میاره وقتی می‌شه یه جوری حرف بزنیم که قلب آدما رو نرم کنه خب چه اجباریه که بریم سراغ دعوا و حرفای نازیبا! می‌گفت: بدزبونی آفته تا حالا دیدی به زمین یه کشاورز به آفت بیافته؟ تا می‌شه… انگار که کمرش بشکنه!

تو فکر کن یک سال تمام زحمت بکشی و آخر سال وقتی قراره ثمره‌ی زحمت‌هات رو برداشت کنی، یه ‌دفعه ببینی آفت زده به کل محصولت و اونوقت باید با دستای خودت واسه از بین بردن آفت آتیش بزنی به هرچی کاشته بودی و عمر و وقتت و پاش گذاشته بودی! بد زبونی هم همینه تو فکر کن هرچی کار خوب داشتی هرچی لطف و مهربونی کردی با یه حرف بد با یه کلمه‌ی نادرست دود می‌شه و میره و هیچی که هیچی… از بیخ و ریشه هرچی داشتی می‌سوزه. نابود میشه.

می‌گفت: به خوش‌زبونی عادت کن تا اصلا بلد نباشی بدزبونی کنی، از قول پیغمبر می‌گفت: اگه حقیقت ناسزاگویی مجسم بشه زشت‌ترین صورت‌ها‌ رو داره… بعدشم ادامه می‌داد: حتم بدون روزی که پرده‌ها بیافته هیچکدوممون دلمون نمی‌خواد به یه صورت زشت نگاه کنیم اونم زشت ‌ترین صورت.. چه برسه به اینکه خودمون اون صورت و درست کرده باشیم…

اهمیت عدالت / مجموعه تلوزیونی روشنا

داستان پندآموز درباره بدزبانی

t بد زبانی / مجموعه تلوزیونی روشنا
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
وقتی فرش های ایرانی سبز می شوند 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *