این مناطق دیدنی  ممکن است تا چند سال دیگر از روی زمین محو شوند 

این مناطق دیدنی  ممکن است تا چند سال دیگر از روی زمین محو شوند 
t این مناطق دیدنی  ممکن است تا چند سال دیگر از روی زمین محو شوند 

شاید باورش سخت باشد اما انسان ها در جنگ با طبیعت همیشه شکست می خورند و هرچند که قدرتمند هم باشند اما طبیعت قدرتش را بیش تر به رخ می کشد، به خصوص اگر در مسیر پدیده های طبیعی مشغول ساختن شهر باشیم این فهرستی از مناطق دیدنی است که ممکن است تا چند سال آینده بر اثر قهر طبیعت به کلی نابود شوند جز آن که خوشبین باشیم بشر تا آن زمان آن قدر از علم و فناوری برخوردار باشد که راه حلی برای آن بیابد.

ونیز شهر رویاها

مناطق دیدنی ونیز

ونیز شهری در ایتالیاست که در روی آب بناشده است این شهر زیبا یکی از مراکز مهم توریستی دنیاست و مردم برای عبور و مرور از کوچه ها و خیابان های آن از قایق استفاده می کنند. این آبراه ها به وسیله چند صد پل به هم متصل شده اند اما مطالعات نشان می دهد که آب دریا در این منطقه هر سال بالاتر می آید و اگر همین روند ادامه پیدا کند تا چندین دهه دیگر این شهر را به کلی در خود غرق خواهد کرد.

تومبوکتو شهری در کشور مالی

مناطق دیدنی .سایت نوجوان ها (2)

تومبوکتونیز که گوهر کویر نام گرفته است در حال غرق شدن است اما نه مانند ونیز که در آب فرو خواهد رفت بلکه این شهر در شن های بیابان مدفون خواهد شد. هرچند تلاش های زیادی برای بیابان زدایی از اطراف این شهر انجام شده است اما شواهد نشان می دهد که شاید تا چند سال دیگر این شهر در زیر خروارها شن و ماسه مدفون شود.

سان فرانسیسکو و خطر زلزله

مناطق دیدنی.سایت نوجوان ها (3)

مطالعات نشان می دهد که شهر سان فرانسیسکو در ایالت متحده آمریکا منتظر زمین لرزه ای بزرگ تر از 7 ریش تر است که در صورت وقوع این زمین لرزه شاید این شهر بزرگ و پرجمعیت آسیب های فراوانی ببیند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویر پرندگان زیبا برای پس زمینه تلفن همراه و تبلت

جزایر مالدیو

مناطق دیدنی.سایت نوجوان ها (4)

مالدیو کشور کوچکی است که مقصد توریستی بسیاری مردم جهان به ویژه اعراب و ترک هاست که تعطیلات آرامی را در سواحل رویایی و عاشقانه این جزیره سپری می کنند، اما این کشور کوچک نیز در وسط اقیانوس قرار گرفته است. آرام آرام در حال فرو رفتن در دریاست و آن طور که شواهد علمی نشان می دهد شاید تا سال 2050 میلادی به طور کلی این کشور از نقشه ها محو شود.

جنگل های آمازون در حال نابودی سریع

مناطق دیدنی.سایت نوجوان ها (5)

جنگل های آمازون که قدمتی 55میلیون ساله دارند و معروف ترین جنگل های سراسر جهان هستند نیز در حال خطر نابودی قرار گرفته اند. جنگل های آمازون بزرگ ترین جنگل های مناطق استوایی هستند و انواع مختلفی از گیاهان و جانواران در آن زندگی می کنند اما طی سه دهه گذشته بیش از 600000 کیلومتر مربع از این جنگل ها تخریب شده اند و مطالعات نشان می دهد اگر این روند ادامه پیدا کند بیش از 15 هزار نوع مختلف از درختان این جنگل ها منقرض خواهند شد.

یخچال های کوه آلپ

مناطق دیدنی.سایت نوجوان ها (6)

یخچال های طبیعی آلپ نیز قدمتی هزاران ساله دارند در معرض تغییرات آب و هوای قرار گرفته اند و به مرور در حال ذوب شدن هستند. در صورتی که تا سال 2050 این یخچال ها آب شوند سیل ناشی از این آب شدن می توانند به آوارگی میلیون ها نفر بیانجامد و با بالا آمدن آب دریاها باعث نابودی شهرهای ساحلی گردد.

اسکندریه عروس مدیترانه

اسکندریه عروس مدیترانه

شهر باستانی اسکندریه  یکی از مناطق دیدنی مصر و یکی از زیباترین شهرهای عربی است و از قدیم به بزرگ ترین کتابخانه اش می بالیده است نیز در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و تحقیقات اخیر نشان داده است که شاید تا سال 2070 میلادی دریای مدیترانه، این شهر زیبا را در خود فرو ببرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند نمونه جمله سازی با کلمه می ایستد برای کلاس اول

 

بحر المیت (دریای مرده)

دریای مرده 7 منطقه دیدنی دنیا که شاید چند سال دیگر وجود نداشته باشند

این دریاچه گود ترین و شورترین مکان جهان است. سطح این دریاچه 143 متر پایین تر از سطح دریاهاست و آب آن 8 برابر شورتر از آب اقیانوس هاست. این شوری باعث می شود که هیچ چیز در آن غرق نشود. حدود 50 سال پیش بعد از احداث سد بر روی رود اردن 25 متر از عمق دریاچه کاسته شده است و شاید تا چند سال دیگر این منطقه دیدنی دنیا به کلی خشک گردد. این دریاچه در مرز اردن و فلسطین اشغالی قرار دارد.

شهر کیوتو ژاپن

شهر کیوتو 7 منطقه دیدنی دنیا که شاید چند سال دیگر وجود نداشته باشند

شهر کیوتو یکی از دیدنی ها دنیای معاصر است. این شهر به خاطر آثار تاریخی، فرهنگی و همچنین بناهای جدید و معاصری که دارد مورد توجه گردشگران دنیاست. به شکلی که در سال گذشته بیش از 30 میلیون نفر از این شهر بازدید کرده اند.مردم شهر همراه با پیشرفت های جدید، میراث فرهنگی خود را نیز پاس داشته اند. از این جهت کیوتو ده ها موزه گوناگون و صدها محل دیدنی باستانی دارد. فضای طبیعی، گل ها و گیاهان گوناگون نیز کیوتو را زیباتر کرده است.

جزایر سلیمان

Black-tipped reef sharks

جزایر سلیمان از 990 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در نزدیکی استرالیا واقع است. جزیره Tetapare از این مجموعه جزایر یکی از بزرگ ترین جزیره های غیر مسکونی جهان است. این جزیره بیشتر محل زندگی کوسه ها در اطراف آن است. این منطقه دیدنی دنیا نیز در معرض خطر نابودی است.

یخچال طبیعی در پارک ملی مونتانا

یخچال طبیعی در مونتانا

با توجه به تغییرات شدید آب و هوایی جهان دانشمندان پیش بینی کرده اند که شاید تا سال 2020 میلادی این یخچال به طور کامل آب شود.

فرودگاه پارو، در کشور بوتان

فرودگاه پارو

این فرودگاه تنها فرودگاه بین المللی بوتان است که در ارتفاعات قرار گرفته است. طول باند آن ۱۹۶۴ متر است و در ارتفاع ۲۲۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است. تنها 8 خلبان ماهر وجود دارند که بتوانند به راحتی در میان بادهای تند و بالای ارتفاعات در این فرودگاه فرود آیند.

کوه های کلیمانجارو در تانزانیا

کوه های کلیمانجارو

یخچال های 1000 ساله کلیمانجارو در حال از بین رفتن است. تغییرات آب و هوایی در قرن گذشته بیش از 80 درصد این یخچال های طبیعی را از بین برده است. شاید تا سال 2022 میلادی بلندترین قله آفریقا دیگر یخچالی نداشته باشد.

جزایر مالدیو

جزایر مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و جمهوری مالدیو مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۱۹۲ جزیره مرجانی است. این کشور مسلمان نشین کوچک یکی از مقاصد گردشگری آسیاست اما جزایر کشور ارتفاع بسیار کمی از دریا دارد و با بالا آمدن سطح آب دریا در چند سال آینده شاید منجر به غرق شدن این کشور دیدنی شود.

t این مناطق دیدنی  ممکن است تا چند سال دیگر از روی زمین محو شوند 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *