بازی بالا بلندی

t بازی بالا بلندی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Looming above-nojavanha (2)

آن روز طبق معمول هوا گرم بود. از گرما کلافه شده بودم. سرم را چرخاندم نگاهم به چفیه بابام افتاد که روی طناب آویزان بود. با خوشحالی بلند شدم و با آب حوض خیسش کردم. بعد هم حسابی چلوندمش، یه دو تا تکاندن مردانه و حالا آماده بود. خوابیدم جلوی پنکه و چفیه را پهن کردم روی سر و بدنم. خنکی چفیه ناگهان در تمام رگ های بدنم رسوخ کرد. کم کم داشت چرتم می گرفت که صدای زنگ در خانه بلند شد. با بی حوصلگی بلند شدم و چفیه را دور گردنم انداختم و رفتم در را باز کردم. هیکل تپل حسن جلوی در بود.

– معلومه تو کجایی ؟ بیا دیگه همه منتظرن!

سرم را از لای در بیرون کردم. درست می گفت علی، کاظم، رضا همه صف بسته بودن و با گردن های کج و معوج داشتند به من نگاه می کردند. خوب مثل این که چاره ای نداشتم. از در بیرون آمدم و در حالی که چفیه رو به گردنم می مالیدم به طرف بچه ها راه افتادم. هنوز چند قدم بر نداشته بودم که رضا فریاد زد : آ… آ .. آقا گرگه اومد فرار کنید … به دنبال فریاد رضا هر کدوم از بچه ها به طرفی فرار کردند و روی یک بلندی ایستادند. حسن که هنوز داشت گیج می زد یک سطل کهنه را وسط کوچه وارونه کرد و زود رویش ایستاد و در حالی که عرق از سر و صورتش می ریخت داد زد … بالا بلندی ..

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دکوراسیونی مخصوص عاشقان کتاب!

Looming above-nojavanha (1)

شرح بازی : بازی شبیه بازی گرگم به هواست. یکی از بچه ها گرگ می شود و  با دویدن به دنبال بقیه سعی می کند آن ها را گرفته و بازی را به نفع خود تمام کند. اگر فردی که به دنبالش می دود سریع خودش را بر روی یک بلندی  برساند گرگ به او کاری نداشته و دنبال نفرات بعدی گروه می دود.

t بازی بالا بلندی
امتیاز به این نوشته

بازی بالا بلندی

t بازی بالا بلندی

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

بالا بلندی 

علی مثل گاو زخمی به احمد و رضا نگاه کرد . تمام سر و صورتش خیس از عرق شده بود و نفسش به شماره افتاده بود اما هنوز دست بردار نبود . زیر چشمی احمد و رضا را که مثل موش به هم چسبیده بودند و مراقب بودند تا از روی آجر ها  پایین نیفتند ، نگاه کرد  . سرم را بالا گرفتم و فاتحانه نگاهش کردم ، غلام و اکبر به من چشم دوخته بودند و در کمین لحظه ای بودند که پای من روی زمین بیاید تا بتوانند علی را خبر کنندو گروه ببازد . چند ثانیه دیگر زمان بازی تمام بود و برنده معلوم می شد .سرم را به طرف رضا و احمد چرخاندم تا قوت قلبی به آن ها بدهم اما ناگهان آجر ها ی زیر پای رضا و احمد لغزید ، لغزش پای رضا  و افتادنش از از روی آجر ها همان و حمله ی علی مثل گرگ زخمی به طرف آن ها همه ی آرزو هایم را بر باد داد…

 

شرح بازی:

این بازی همانند بازی های قبلی که معرفی کردیم در شهرهای مختلف ایران با نام های مختلفی مثل : گرگم به هوا – برادر کمکم کن – قورد قورد – قورد گلدی و … مشهور است  بهتر است که این بازی در فضای باز انجام شود.

بازی بالا بلندیابتدا یک نفر را به عنوان گرگ انتخاب می شود در ادامه گرگ باید دنبال بازیکن های دیگردویده  و آن ها را بگیرد. هنگامی که گرگ به یکی از بازیکن ها نزدیک شود او باید فرار کند و روی یک بلندی که از قبل در نظر گرفته بایستد، تا زمانی که بازیکن، روی بلندی است گرگ نمی‌ تواند او را بگیرد. گرگ‌ ، باید بازی را با دنبال کردن بازیکن های  دیگر ادامه ‌دهد و سعی کند بازیکن ها را قبل از رسیدن به بلندی ها شکار کند در این صورت بازیکنی که به وسیله ی گرگ لمس می شود ، گرگ است و ادامه ی کار او را دنبال می‌ کند. وقتی گرگ، دنبال بازیکنی می دود، دیگران شادی می‌ کنندو در عین حال مواظب‌اند گرگ هدفش را عوض نکند و آن ها را نگیرد. در این بازی می توانید به جای بلندی، با گچ یا زغال، دایره یا مربع هایی را روی زمین رسم کنید و از ان ها به  جای امن از دست گرگ فرار کنید.
 

t بازی بالا بلندی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بابا پهلوون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *