با این ۳ انیمیشن جذاب زبان انگلیسی یادبگیر!

3 انمیشین برای یاد گرفتن زبان
t با این 3 انیمیشن جذاب زبان انگلیسی یادبگیر!

با این 3 انیمیشن جذاب زبان انگلیسی یادبگیر!

اکثر شما هنوز به تماشای کارتون و انیمیشن علاقه بسیار زیادی دارید. شما می‌توانید در کنار مشاهده انیمیشن‌های جذاب، زبان انگلیسی خود را یاد بگیرید.

بسیاری از نوجوانان دوست دارند با خواندن داستان‌های انگلیسی زبان خود را تقویت کنند. همچنین بسیاری از افراد دوست دارند با رفتن به کلاس‌های حضوری این کار را انجام دهند و تعدادی ‌نیز علاقه‌مند به تقویت زبان خود به صورت خودآموز هستند.

در این مقاله ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه از طریق دیدن کارتون و انیمیشن هم لذت ببرید هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. میگی چجوری؟تا آخر این مقاله با من باش!

در این مقاله به معرفی 3 انیمیشن و چگونگی آموزش دیدن این انیمیشن‌ها می‌پردازیم که می‌توانند در یادگیری زبان بسیار موثر باشند.

چرا زبان انگلیسی را با کارتون یاد بگیریم؟

اکثر ما این باور را داریم که کارتون برای کودکان است و بزرگسالان نباید انیمیشن نگاه کنند، اما انیمیشن راهی بسیار مفید برای تقویت زبان و مهارت‌ شنیداری شماست.

بیایید دلایل یادگیری زبان با کارتون را به صورت جزئی‌تر بررسی کنیم:

  • صداپیشگان در کارتون‌ها کلمات را واضح و به درستی تلفظ می‌کنند تا مخاطبین اصلی آن‌ها که کودک هستند کلمات و جملات را به خوبی متوجه شوند
  • در انیمیشن‌ها از کلماتی استفاده می‌شود که به اندازه کافی برای زبان‌آموزان سطح پایین ساده باشند، اما کلمات چالش‌برانگیز زیادی را برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تر نیز استفاده می‌کنند
  • اگر کارتونی که انتخاب کرده‌اید برای کودکان خردسال است، این کارتون‌ها اغلب جملات،کلمات و حتی ساختار جملات را بسیار تکرار می‌کنند که برای مهارت شنیداری و یادگیری لغات شما بسیار مفید است
  • مدت زمان انیمیشن‌ها معمولا کوتاه و حداکثر 20 دقیقه هستند
  • سرگرم کننده و جذاب هستند!
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برای تجربه بهترین روش یادگیری درس، از کجا معلم خصوصی بگیرم؟

این نکات کافی هستند تا تبدیل به انگیزه شوند که شما به سمت دو زبانه شدن هدایت شوید؛ همچنین باید بگویم که کودکان دو زبانه بسیاری وجود دارند که با این روش‌ها توانسته‌اند پرونده زبان انگلیسی خودشان را ببندند.

سه انیمیشن جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

3 انیمیشنی که به شما معرفی می‌کنم برای سطح‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته است. با توجه به سطح زبانی خودتان یکی از 3 انیمیشن را انتخاب کنید.

مبتدی

انیمیشن دورا جستجوگر(Dora The Explorer)

دورا یک کارتون عالی برای کسانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا او مدام از شما سوال می‌پرسد و صبر می‌کند تا شما به آن سوال جواب دهید. مزیت دیگر این کارتون این است که کلمه‌های ساده، جملات کوتاه به آرامی تلفظ می‌شوند و داستانی ساده دارد که به آرامی پیش می‌رود.

کارتون دورا

چگونه ببینیم؟

از مکث‌های دیالوگ ها استفاده کنید تا بتوانید جملاتی را که شخصیت‌ها می‌گویند تکرار کنید. در همین حین به سوالات دورا نیز پاسخ دهید، ممکن است این کار مسخره به نظر بیاید اما در تقویت مکالمه و جمله بندی بسیار موثر است.

متوسط

انیمیشن آواتار، آخرین باد افزار(Avatar, The Last Airbender)

اگر از عاشقان انیمه (انیمه نوعی از کارتون است که ساخت کشور ژاپن است) هستید، قطعاً این کارتون را دوست خواهید داشت. انیمیشن آواتار در مورد یک داستان حماسی است که مورد علاقه‌ی تمامی سنین است. موضوع داستان بسیار جذاب است و شما را به دنبال خود می‌کشد. در این بین شما جملات و کلمات انگلیسی زیادی یاد می‌گیرید و برای تقویت مهارت شنیداری شما بسیار مفید است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رشته هنرستانی متالوژی

اواتار

چگونه ببینیم؟

به دیالوگ شخصیت‌ها و روش صحبت کردنشان با هم دقت کنید. شخصیت‌های داستان واضح و شمرده صحبت می‌کنند. می‌توانید انیمیشن آواتار را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید، اما بهتر است به خودتان این فرصت را بدهید و بعضی قسمت‌ها را بدون زیرنویس تماشا کنید.

پیشرفته

انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی(SpongeBob SquarePants)

باب اسفنجی کارتونی است که مخاطبش فقط کودک نیست بلکه برای بزرگسالان هم بسیار سرگرم کننده است. این انیمیشن جوک‌های خلاقانه و داستان جذابی دارد اما اصطلاحات و کلماتی که استفاده می‌کنند برای سطح مبتدی نیست و باید در سطح پیشرفته باشید.

باب اسفنجی

چگونه ببینیم؟

شخصیت‌های باب اسفنجی مانند مردم در زندگی واقعی صحبت می‌کنند، مثلا شخصیت‌ها کلمات را مخفف می‌کنند، جملات را به شکل متفاوت‌تری ادا می‌کنند. بنابراین به این نکته بسیار توجه کنید و اگر می‌خواهید مثل مردم عادی به طور غیر رسمی صحبت کنید، اصطلاحات را به خوبی یاد بگیرید.

جمع بندی

کارتون و انیمیشن انگلیسی مثل فیلم و سریال در یادگیری زبان جدید تاثیر زیادی دارند؛ زیرا زبان بسیار ساده و فضای جذابی دارند که برای یادگیری زبان می‌تواند بسیار مفید باشد.اگر روش دیدن انیمیشن را برای تقویت مهارت‌های چهارگانه خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید انیمیشن‌های متفاوتی را با توجه به سطح خود انتخاب کنید.علاوه بر این می‌توانید از پکیج انیمیشن آکادمی روان استفاده کنید که انیمیشن‌های برتر جهان را جمع آوری کرده‌اند و شما با دیدن این انیمیشن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

 

شاید به مطلب زیر هم علاقه داشته باشید.

همه چیز در باره مجموعه داستان های تن تن ومیلو +دانلود کتاب وکارتن

t با این 3 انیمیشن جذاب زبان انگلیسی یادبگیر!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *