برای تجربه بهترین روش یادگیری درس، از کجا معلم خصوصی بگیرم؟

برای تجربه بهترین روش یادگیری درس، از کجا معلم خصوصی بگیرم؟
t برای تجربه بهترین روش یادگیری درس، از کجا معلم خصوصی بگیرم؟

خیلی از دانش‌آموزان برای کسب تجربه و درک بهترین روش یادگیری درس، به سراغ معلم خصوصی می‌روند. اما پیدا کردن یک معلم خصوصی حرفه‌ای و انتخاب آن، چالش‌های مخصوص به خود را دارد. خیلی از والدین و دانش‌آموزان در این باره اطلاعاتی دقیقی نداشته و حتی شاید برای سوال کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی؟ پاسخ دقیقی ندارند.

اما برای اکثر این والدین دو فاکتور بسیار مهم اهمیت ویژه‌ای دارد. قیمت تدریس خصوصی و کیفیت تدریس معلم تنها فاکتورهایی بوده که به صورت دقیق بر آن‌ها مانور داده و سعی می‌کنند معلمی انتخاب کرده که این دو فاکتور را همزمان باهم داشته باشد. اما سوال مهم این است که از چه منابعی می‌توان یک معلم خوب با قیمت تدریس خصوصی آنلاین و هزینه تدریس خصوصی در منزل که مناسب باشد را پیدا کرد؟  یا به صورت ساده‌تر از خود پرسید که از کجا معلم خصوصی بگیرم؟

از کجا معلم خصوصی بگیرم؟

این سوال دقیقاً به ما می‌گوید که برای یافتن یک معلم خصوصی خوب، ابتدا باید بدانیم چه فاکتورهایی می‌تواند یک معلم خصوصی خوب را از یک معلم خصوصی بد جدا کند. برای والدین قیمت تدریس خصوصی بسیار مهم است، ولی شرط کافی نیست. چون همانطور که پایین بودن هزینه معلم خصوصی ممکن است دلیل بر بدن بودن تدریس معلم باشد، بالا بودن کلاس نیز دلیل کافی بر خوب بودن معلم نیست.

بنابراین از آنجا که معلم خصوصی تاثیر مستقیم بر آموزش و روحیه دانش‌آموز می‌گذارد، بسیار مهم است که برای انتخاب آن به فاکتورهای تعیین کننده این انتخاب توجه کنیم. از مهم‌ترین فاکتورها، موارد زیر است:

تحصیلات و تجربه معلم خصوصی

معلم خصوصی باید تحصیلات و تجربه مرتبط با موضوع درسی که قرار است تدریس کند را داشته باشد. همچنین آیا او تجربه تدریس را قبلاً داشته است؟ در چه مراکز و موسساتی تدریس داشته یا تعداد دانش‌آموز موفق او چقدر بوده است؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لیست انواع کلمه با ری کلاس اول

بطور مثال می‌توانید در پلتفرم استاد بانک تحصیلات و سابقه استاد را در درس مورد نظر مشاهده کنید. برای مثال دقیق‌تر آن می‌توان به استاد زبان انگلیسی، استاد ندا نصراصفهانی اشاره کرد که در پروفایل‌شان، کسب مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، ۱۲ سال تدریس در موسسات رویش مهر، جهاد دانشگاهی (acecr.ac.ir) و موسسه دنا (denaacademy.ir) ثبت شده است.

پیشنهاد میکنم این مقاله از تبیان در مورد بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را بخوانید.

پیشنهادات و نظرات دیگران در مورد معلم

در پاسخ به سوال از کجا معلم خصوصی بگیرم؟ یکی از بهترین روش‌ها، بررسی میزان رضایت شاگردان قبلی استاد است. اساتید حرفه‌ای در تدریس، معمولاً جایگاه والایی در ذهن و یاد شاگردان قبلی خود دارند. آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای تصمیم‌گیری در انتخاب استاد باشند.

روش تدریس مناسب معلم

روتین بودن تدریس معلم مدرسه باعث شده خیلی از دانش‌آموزان از درس جا بمانند. برای همین است که آن‌ها به سراغ معلم خصوصی می‌روند. همه دانش‌آموزان قطعاً با یک روش تدریس راحت نیستند. معلم خصوصی باید بتواند روش تدریس خود را متناسب با نیازها و سبک یادگیری هر شاگرد مشخص کند.

قابلیت برقراری ارتباط موثر

در هر جلسه بیشترین نکته‌ای که در ذهن دانش‌آموز جا می‌ماند، نحوه برخورد معلم و رفتار او در کلاس است. برای همین یک معلم خصوصی خوب کلاس را از فضای خشک دور کرده و با ارتباط صمیمانه و همدل شدن با شاگرد، باعث تلطیف فضای درس می‌شود.

میزان توانایی معلم در استفاده از فناوری‌

جلسات خصوصی تنها به شکل تدریس خصوصی در منزل نبوده و ممکن است به روش تدریس خصوصی آنلاین باشد. در دوران دیجیتال معلم باید با روش تدریس خصوصی آنلاین و ابزارهای آنلاین آشنا باشد. برای مثال ابزارهای آنلاین نظیر Zoom، Google Meet، Adobe Connect، Skyroom، VClass را بشناسد و بداند برای برگزاری یک کلاس تدریس آنلاین باکیفیت کدام یک از این ابزارها موثر‌تر است؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گالیله در گذر زمان

برای تجربه بهترین روش یادگیری درس، از کجا معلم خصوصی بگیرم؟

انعطاف‌پذیری در برگزاری کلاس

میزان انعطاف‌پذیری معلم خصوصی در بخش نظرات شاگردان مختلف استاد کاملاً مشخص می‌شود. معلم خصوصی خوب باید منعطف بوده و متناسب با تغییر برنامه و نیازهای شما، بتواند برنامه‌ریزی مجدد داشته باشد.

داشتن رویکرد شخصی مشخص

برخی از دانش‌آموزان به معلمی با رویکرد صبور و ملایم نیاز داشته و برخی دیگر به رویکری سخت‌گیرانه نیاز دارند. مشخص بودن رویکرد معلم، دانش‌آموز و والدین او را در انتخاب بهتر ایشان کمک می‌کند.

مکان و زمان تدریس متناسب با روحیه شاگرد

معلم باید در زمان‌های مناسب شما، در دسترس‌تان باشد. همچنین مکان تدریس نیز باید مناسب باشد. برای مثال در کلاس تدریس خصوصی استادبانک، معلم خصوصی کلاس را در منزل شاگرد برگزار کرده تا او به دلیل غریبه نبودن فضای تدریس، مضطرب نشود و با آرامش در کلاس شرکت کند.

قیمت تدریس خصوصی مناسب

از کجا معلم خصوصی بگیرم؟ قیمت تدریس خصوصی در منزل و قیمت تدریس خصوصی آنلاین معلم باید قابل قبول باشد. همیشه قیمت بالاتر به معنای خوب بودن نیست بلکه ممکن است بیشتر مربوط به شوآف کاری معلم و میزان تبلیغات تدریس خصوصی او باشد.

از کجا معلم خصوصی بگیرم؟ معرفی بهترین سایت‌ تدریس خصوصی

برای تجربه بهترین روش یادگیری درس و بهترین پاسخ به سوال از کجا معلم خصوصی بگیرم؟ قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین سایت‌ تدریس خصوصی برویم، باید بگوییم که از روش‌های مختلفی نظیر سایت‌های اگهی دیوار(divar.ir)، شیپور(sheypoor.com) یا موسسات آموزشی که بعضاً ماهیت تبلیغاتی داشته، می‌توان مراجعه کرد. اما بزرگ‌ترین عیب این روش انتخاب معلم خصوصی این است که به دلیل ماهیت تبلیغاتی بودن، چندان در نزد والدین اعتبار ندارند. همچنین قیمت‌گذاری در این سایت‌‌ها شفاف نیست. زیرا به جای در نظر گرفتن فاکتورهای تعیین کننده قیمت، سلیقه شخصی معلم تحت تاثیر تبلیغات در قیمت تدریس خصوصی تاثیر‌گذار بوده که ممکن است غیرواقعی باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فراخوان شرکت در مسابقه جهانی بازی سازی

اما یکی از روش‌های مطمئن، مراجعه به سایت‌‌های معتبر تدریس خصوصی است که از سایت‌های بین‌المللی می‌توان به سایت‌های Tutor.com، Preply، Skooli، TutorMe، Varsity Tutors و غیره اشاره کرد که در فضای تدریس آنلاین در موضوعات و دروس مختلف، خدمات معلم خصوصی به یادگیرندگان خود ارائه می‌دهند.

یکی از بهترین روش های یادگیری درس ها، استفاده از معلم خصوصی است. برای مثال در درس ریاضی، استفاده از معلم خصوصی ریاضی میتواند بسیار مفید باشد.  (منبع)

 

این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌ وکار مهمان منتشر شده است و نشریه اینترنتی نوجوانها هیچ مسئولیتی را در این مورد نمی‌پذیرد.

 

t برای تجربه بهترین روش یادگیری درس، از کجا معلم خصوصی بگیرم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *