با توت و خواص بسیار آن آشنا شوید

t با توت و خواص بسیار آن آشنا شوید
t با توت و خواص بسیار آن آشنا شوید

توت یکی از میوه های خوشمزه است که در کم‌کم در فصل بهار بر شاخه ها می رسد. اما این میوه کوچک خواص فراوانی دارد. در این مطلب با خواص این میوه بهاری آشنا می شویم.

توت و خواص بسیار آن

توت از نظر مزاجی یک میوه گرم و تر است و به خاطر خواصی که دارد می تواند یک غذای کامل محسوب شود. علاوه بر این سم‌زدایی موثر نیز هست.

پروتئین این میوه از نوع گیاهی است و هر فنجان توت ۰.۹ گرم پروتئین و ۱۶ میلی‌گرم کلسیم دارد. قند موجود در توت‌ها کاملا طبیعی است و برای همین برای افرادی که به بیماری قند مبتلا هستند ضرر ندارد. برای همین است که به این افراد توصیه می شود به جای قند، همراه با چای خود، توت بخورند.

توت‌ها و جلوگیری از بیماری های قلبی

آنتوسیانید، آنتی اکسیدان موجود در توت است و فواید بسیاری دارد. یکی از خاصیت های این آنتی اکسیدان کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است. همچنین این آنتی اکسیدان می تواند از ابتلای به سرطان پیشگیری کند.

کاهش وزن با توت

اگر طرفدار توت‌سفید هستید باید بدانید این میوه فیبر فراوان دارد و مصرف آن می تواند کمبود فیبر بدن را جبران کند. همچنین فیبرهای نامحلول موجود در توت کالری جذب شده در بدن را کاهش می دهند و در نهایت موجب کاهش وزن می شوند.

از خواص دیگر توت‌ها این است که ویتامین C و آهن دارند. به همین دلیل مصرف آن برای کسانی که کم‌خونی دارند بسیار مناسب است. علاوه بر ویتامین C، توت‌ها حاوی انواع ویتامین‌های گروه B هستند. ویتامین های این گروه به شما کمک می کنند تا میزان ترس، خستگی، اضطراب، عصبانیت و هیجان خود را کنترل کنید. ویتامین A موجود در توت نیز برای سلامتی ناخن‌ها موثر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آپاندیس و آپاندیسیت چیست؟

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t با توت و خواص بسیار آن آشنا شوید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *