برای انتخاب دوست باید به چه ملاک هایی توجه کرد؟ (۲)

t برای انتخاب دوست باید به چه ملاک هایی توجه کرد؟ (2)

پرسش:

با سلام اول از همه از شما بسیار متشکرم که تا اینجا با من همراه بودید و به من کمک کردید. راستش هم  مدرسه ای من تمام ابن خصوصیات مثبت را داشت و همان طور که خودتان هم گفتید من هم سعی کردم این خصوصیات را داشته باشم ولی مشکل من این است که نمی دانم چگونه با او دوست شوم؟ ما با هم صحبت می کنیم و ارتباط هم داریم ولی هنوز آن قدر به هم نزدیک نشده ایم که بتوان گفت با هم دوست هستیم. در این حد که تمام بچه های کلاس به من می گویند تو هیچ دوستی نداری؟ در حالی که متوجه نیستند که من از روی دوستی با او رابطه دارم. بسیار بسیار از شما متشکرم که به من کمک می کنید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

پاسخ:

دوست خوبم،

قبل از هر چیز یادت باشد بهتر است این مورد که دیگران در مورد تو چه می گویند را کنار بگذاری و هرگز برای این که افراد دیگر را قانع کنی دست به هیچ عملی نزن. شاید دیگران فکر کنند که تو دوست صمیمی نداری اما واقعیت این است که تو برای داشتن دوست صمیمی خوب تلاش می کنی، کاری که ممکن است برخی دیگر به آن توجهی نکنند و بعد هم آسیب هایی را تحمل کنند.

با این همه لازم است حالا به محدوده و دامنه دوستی که مورد انتظارت است توجه کنی و آن را تعریف کنی. برخی تصور می کنند دوستی به معنای آن است که همه حرف ها بین آن ها ردو بدل شود و بین هم رازهای مشترک بسیاری داشته باشند، به خانه هم بروند و بسیاری از فعالیت هایشان را به صورت مشترک انجام دهند و …

دامنه درست دوستی این است که همه امور و رازهای شخصی خود را با او به اشتراک نگذاری، ارتباطی منطقی داشته باشی و برخی کارهای مربوط که انجام مشترکشان مفید است را با هم انجام دهید. در چنین دوستی هایی لزوما به خانه یکدیگر رفتن نشانه صمیمیت نیست بلکه این که می دانید در شرایط گوناکون در مدرسه شما در کنار هم هستید و به هم کمک می کنید و تلاش می کنید تا هر دو خوشحال و موفق باشید نشانه عاقلانه تری از دوستی و صمیمت است.

خوب حالا تعریف تو از محدوده دوستی چیه؟

با تعریف کردن این محدوده، دیگر نگران این نیستی که چطور با کسی که خودت می گویی با هم حرف می زنید و در مدرسه با هم هستید بخواهی بگویی که بیا با هم دوست باشیم. چون دوستی شما در ارتباط شما با هم شکل گرفته است و به فعالیت خاص و ویژه ای احتیاج ندارد ولی برخی کارها هستند که بیشتر به استحکام دوستی و ایجاد رابطه بهتر کمک می کنند. برای مثال، هدیه دادن یکی از این کارهاست. هدیه ای که لزوما بهانه روشنی مثل تولد و … ندارد و فقط معنایش این است که به یادت بودم و هستم و گاهی به آوردن یک خوراکی برای ساعت تفریح خلاصه می شود.  یا این که کمک کردن به یکدیگر زمانی که این همیاری برای او تاثیرگذار و مناسب است مانند وقتی که زنگ خورده واو هنوز نتوانسته مطالب روی تابلو را بنویسید و به هیمن دلیل تو تلاش می کنی به او کمک کنی تا از کلاس عقب نماند.

از همه مهم تر این است که خودت باشی، راحت و بدون نگرانی و یا تلاشی برای ظاهرسازی. در این صورت طبق همان مثل معروف چون از دل برمی آید به دل هم می نشیند و طرف مقابل تو هم متوجه دوستی تو خواهد شد.

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t برای انتخاب دوست باید به چه ملاک هایی توجه کرد؟ (2)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان برای ویولن دارم ولی هر وقت...