برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

t برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان
t برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

در این نگارش قصد داریم تا علاقه مندان و متقاضیان را با شرایط اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان آشنا کنیم. در واقع این کار به دو روش برای دانشجویان بین المللی امکانپذیر است. روش اول برای دانشجویانی است که زبان بومی یا مادری آنها زبان انگلیسی است و با ارایه گواهی از موسسه آموزشی قبلی می توانند از ایتالیا پذیرش بگیرند. روش دوم نیز مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل رشته های خاص مثل پزشکی را در ایتالیا دارند. چرا که مهارت زبان این دسته از دانشجویان نه از طریق ارایه مدرک زبان بلکه از طریق خود آزمون ورودی پزشکی ایتالیا IMAT ارزیابی میشود.

  • آیا بدون مدرک زبان می توان در ایتالیا پذیرش گرفت؟
  • شرایط این پذیرش دانشگاهی چیست؟
  • کدام دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان دانشجو می پذیرند؟
  • هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها چقدر است؟

ایتالیا جزء بهترین مقاصد تحصیلی نه تنها در سطح اروپا بلکه در سطح بین المللی نیز محسوب می شود. کیفیت برتر آموزش عالی، دانشگاه ها و کالج های برتر، هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، انواع بورس های تحصیلی، امکان کار پاره وقت و نیز فرصت اقامت پس از تحصیل مواردی هستند که ایتالیا را برای دانشجویان بین المللی به یک مقصد جذاب تبدیل می کند.

نظام آموزش عالی ایتالیا

ایتالیا در زمینه آموزشی سابقه کهنی در تاریخ اروپا دارد. نظام آموزش عالی این کشور به دو دسته شامل دانشگاه ها و موسسات غیردانشگاهی تقسیم میشود. در این کشور در حدود 89 دانشگاه سنتی وجود دارد که اغلب آنها جزء دانشگاه های دولتی ایتالیا هستند. در این کشور نیز وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات (MIUR) مسئول نظارت بر سیستم آموزش عالی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
وسایل کهنه را دور نریزید آن ها را بازسازی کنید 

دانشگاه های مختلف ایتالیا انواع برنامه های تحصیلی از پزشکی گرفته تا مهندسی و از علوم کامپیوتر تا علوم طبیعی را در قالب این سه سیکل و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارایه می دهند. در بین این دانشگاه ها نیز برترین دانشگاه های ایتالیا 2023 از نظر رنکینگ معتبر QS بدین قرار است:

دانشگاه رتبه بین المللی
دانشگاه پلی تکنیک میلان 139
دانشگاه بولونیا 167
دانشگاه ساپینزای رم 171
دانشگاه پادوآ 243
دانشگاه میلان 324
پلی تکنیک تورینو 325
دانشگاه پیزا 404
دانشگاه فدریکو 2 ناپلس 416
دانشگاه ویتا سالوته سن رافائل 436
دانشگاه ترنتو 457
دانشگاه فلورانس 460

اغلب این دانشگاه ها در کشور ایتالیا بدون مدرک زبان نیز دانشجو می پذیرند. اما نکته آخر اینکه تحصیلات غیردانشگاهی در ایتالیا شامل تحصیل در موسساتی مثل مدارس عالی طراحی، مدارس عالی تحصیلی و مدارس عالی موسیقی و رقص می باشد.

شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، هم اکنون امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های ایتالیایی مثل دانشگاه بولونیا، دانشگاه میلان، دانشگاه فلورانس و … نیز پیشگام جذب این دانشجویان هستند. منتها دانشجویانی می توانند بدون مدرک زبان در دانشگاه های ایتالیا ادامه تحصیل دهند که جزء یکی از دسته های دانشجویی زیر باشند:

t برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

قبل از هر چیزی در این زمینه بایستی از مهلت اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان مطلع شد که ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. مثلا ددلاین دانشگاه پیزا 15- ام می همین سال ولی ددلاین دانشگاه پادوآ 2- ام می 2023 می باشد ولی آنچه که مسلم است اینکه پذیرش ها در ایتالیا از دسامبر تا می باز است. دانشجویان بین المللی نیز برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان ملزم هستند تا مدارک و شرایط زیر را از قبل مهیا بکنند:

  • پاسپورت ملی و کپی از آن
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • آخرین مدرک تحصیلی (برای درخوست لیسانس ارایه مدرک دیپلم متوسطه+ کارنامه در سطح A)
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • 2 تا 3 توصیه نامه
  • رزومه یا CV متقاضی
  • انگیزه نامه
  • پورتفولیو برای متقاضیان رشته های معماری و برنامه ریزی شهری
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نمونه هایی از جمله سازی با کلمه تصمیم

برترین دانشگاه ها جهت تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

اغلب دانشگاه های ایتالیا از متقاضیان مدرک IELTS نمی خواهند. به همین دلیل نیز اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک IELTS امری آسان است. منتها دانشجویان برای این کار بایستی شرایط را هم مدنظر قرار دهند. برای اثبات مهارت زبان خودشان می بایست از موسسه آموزشی یا دانشگاه قبلی گواهی تحصیل به زبان انگلیسی ارایه دهند. برای اطلاع از دانشگاه های ایتالیایی که بدون مدرک زبان دانشجو می پذیرند به جدول زیر توجه کنید:

دانشگاه های ایتالیایی برای پذیرش دانشجو بدون مدرک زبان
1 دانشگاه بولونیا
2 دانشگاه میلان
3 دانشگاه فلورانس
4 دانشگاه پیزا
5 دانشگاه پادوآ
6 دانشگاه ناپلس
7 دانشگاه ترنتو
8 دانشگاه جان کابوت
9 دانشگاه ساپینزا رم
10 دانشگاه ورونا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان

سطح شهریه های دانشگاهی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی منطقی است و صد البته که از سطح شهریه در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان پایین تر است. از نکات بارز در اینباره نیز اینکه مقدار شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی در ایتالیا بسته به برنامه و دانشگاه مربوطه متفاوت است. مثلا سطح شهریه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی ایتالیا خیلی پایین تر از دانشگاه های خصوصی است.

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، دانشگاه بولونیا جزء گرانترین دانشگاه های ایتالیا و دانشگاه سینا جزء ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیل دنشجویان بین المللی محسوب می شود.

t برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

گزینه های دانشجویان برای تامین مخارج تحصیل در ایتالیا

دانشجویان در ایتالیا برای تامین هزینه تحصیلی و نیز مخارج زندگیشان میتوانند از دو گزینه کار دانشجویی و اخذ بورس تحصیلی بهره مند شوند. مطابق قوانین ایتالیا، دانشجویان دارای اقامت تحصیلی این کشور مجاز هستند در حین تحصیل تا 20 ساعت و در زمان تعطیلات نیز تا 40 ساعت در هفته را به انواع کار پاره وقت مشغول شوند. ناگفته نماند که برای کار در ایتالیا داشتن مهارت زبان ایتالیایی حداقل در سطح C1 الزامی است. از جمله مشاغل دانشجویی پاره وقت در ایتالیا نیز می توان به کار مربیگری زبان، کار در صنعت مهمانداری، خرده فروشی و … اشاره نمود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
متن انگیزشی کوتاه دخترانه جدید و جذاب

بورس تحصیلی ایتالیا به دو دسته بورسیه های دولتی (DSU) و بورسیه های دانشگاهی تقسیم بندی می شوند و معمولا انواع بورس تحصیلی ایتالیا بر اساس برتری آکادمیک به دانشجویان متقاضی اعطا می شود و برخی از آنها نیز مثل بورسیه EDISU Piemonte Scholarship بر مبنای اثبات نیازمندی اعطاء می شود. آنچه که مبلغ بورس تحصیلی ایتالیا را مشخص می کند شاخص وضعیت مالی و اقتصادی دانشجو (ISEE) میباشد.

شانس بالای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از موضوعات مهم و در واقع از دغدغه های اصلی دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا، دریافت تاییدیه ویزا از طریق سفارت این کشور می باشد. آمارها گویای این واقعیت است که درصد موفقیت دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا در حدود 98.23% می باشد و فقط حدود 1.77 درخواست ها با ریجکتی روبرو می شود:

t برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

در واقع دلایلی سبب ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا می شود که اطلاع از آنها سبب افزایش شانس ویزای متقاضیان می شود. که از جمله این دلایل نیز می توان به عدم قصد برگشت، ناتوانی مالی، سوء سوابق، مسائل پزشکی، نوع ویزای غلط و … اشاره نمود. شما عزیزان برای صرفه جویی در وقت و هزینه اتان و تضمین اخذ ویزای تحصیلی خودتان می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌ وکار مهمان منتشر شده است و نشریه اینترنتی نوجوانها هیچ مسئولیتی را در این مورد نمی‌پذیرد.

t برترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *