برکات ماه رمضان

t برکات ماه رمضان
t برکات ماه رمضان

ماه مبارک رمضان، ماه بسیار پر برکتی است و در این ماه شما باید بیشترین استفاده و ثواب را از این ماه ببرید. ماه رمضان بهترین ماهی است که می توانید بدن خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید. پس از این ماه باید استفاده کامل را برد.

برای ماه رمضان آماده شوید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (1)

قبل از اینکه ماه رمضان شروع شود، شما می توانید با یک رژیم غذایی سالم شروع کنید. این کار باعث می شود شما به کمتر غذا خوردن عادت کنید. با یک رژیم مانند خوردن سبزیجات، لبنیات و… سعی کنید که هر روز مقداری ورزش کنید تا بدن سالم تری داشته باشید.

دعا و قرآن بخوانید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (2)

سعی کنید که هر روز حداقل به مدت 15 دقیقه دعا یا قرآن بخوانید و نمازهایتان را اول وقت و تا آن جا که ممکن است در مسجد بخوانید. این کار باعث می شود که ایمان شما نسبت به خدا قوی تر شود و در ماه رمضان ثواب بیشتری ببرید.

تا جایی که می توانید ذهنتان را خالی کنید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (3)

سعی کنید کتاب بخوانید و از شلوغی هایی مانند تلویزیون و فضای مجازی برای مدتی دوری کنید. وقتی ذهن شما خالی باشد، بهتر و راحت تر می توانید به استقبال ماه رمضان بروید و روزه بگیرید.

عادات بد را ترک کنید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (4)

سعی کنید اگر عادت بدی قبل از ماه رمضان داشتید، آن ها را کنار بگذارید و عادت های خوب را جایگزین آن ها کنید. برای مثال اگر قبلا فرد بی نظمی بودید، به زندگی خود یک نظم خاص ببخشید و با برنامه پیش بروید.

به نیازمندان کمک کنید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (5)

سعی کنید در ماه رمضان به مستمندان و فقیران کمک کنید زیرا دلیل اصلی ماه رمضان همین است که شما حال نیازمندان را بهتر درک کنید و بتوانید به هم نوع خود کمک کنید. در ماه مبارک رمضان سعی کنید که دل نیازمندان را شاد کنید و به آن ها کمک برسانید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تخم مرغ های رنگی هفت سین با رنگ های طبیعی + فیلم آموزشی

به مسجد بروید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (6)

سعی کنید در ماه مبارک رمضان به مساجد بروید و نماز را به صورت جماعت بخوانید. در بحث های مذهبی گروهی شرکت کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید، این کار خود نیز تلاش بزرگی است برای نظم دادن به زندگی خود.

ببخشید تا بخشیده شوید

نوجوان و رمضان.سایت نوجوان ها (7)

و در آخر، فراموش کردن و بخشیدن یکی از کار های مهمی است که در ماه رمضان شما می توانید آن را انجام بدهید. با بخشیدن کار های بد دیگران و فراموش کردن کینه ها می توانید دل خود را پاک کنید و به این صورت خدا هم گناه های شما را می بخشد و سعی کنید در ماه مبارک رمضان این نکات را رعایت کنید. با این کار شما می توانید بهترین و بیشترین بهره را از ماه مبارک رمضان ببرید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – امیرحسین رادفر

t برکات ماه رمضان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *