ماجراهای باورنکردنی پرفسور برانشتام

t ماجراهای باورنکردنی پرفسور برانشتام
t ماجراهای باورنکردنی پرفسور برانشتام

معرفی کتاب.سایت نوجوان ها (1)یک نفر تا چه حد ممکن است در زندگی دردسر درست کند؟ منظورم این است تا چه حد می تواند خودش را به دردسر بیندازد؟
بگذارید سؤالم را طور دیگری مطرح کنم: یک نفر تا چه حد می تواند بدشانس باشد که نقشه هایش آنطور که فکر می کند پیش نروند و بعد به جای یک نتیجه خوب یک مصیبت تحویل بگیرد؟
نمی دانم «پرفسور برانشتام» واقعا دردسرساز است یا بدشانس. بله، پرفسور. او با اینکه مخش حسابی پر است و کلی اختراعات جورواجور کرده است اما معمولا محاسباتش اشتباه از آب در می آیند و اختراعاتش به جای اینکه کارها را آسان تر کنند بیشتر اوضاع را به هم می ریزند.
با کتاب «ماجراهای باورنکردنی پرفسور برانشتام» وارد خانه و زندگی پرفسور می شویم، مشکلاتش را با دایه خانم، خدمتکار خانه، از نزدیک می بینیم و صدای اعتراض او را می شنویم که دادش از پرفسور به آسمان می رود از بس که با اختراعاتش خانه را به هم می ریزد. در واقع ایده هر اختراع تازه شروع یک مصیبت برای دایه خانم است. راستی، در این داستان پای چندین عینک در میان است که پرفسور اغلب آنها را گم می کند. آخر پرفسور که فقط یک عینک ندارد. او چندین عینک دارد و از همه شان هم استفاده می کند: یکی برای خواندن، یکی برای نوشتن، یکی برای خارج از منزل، یکی برای اینکه از بالایش به آدم نگاه کند و یکی هم برای موقعی که عینک های دیگرش را گم می کند و مجبور است دنبالشان بگردد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مهارت خود مراقبتی - معرفی کتاب آوا در آینه

شنیدن کی بود مانند دیدن؟

در طول ۱۲ داستان، با آنچه که در ذهن پرفسور می گذرد آشنا می شویم و هر بار که سراغ اختراعی تازه می رود هیجان زده می شویم که این بار قرار است چه طوری خانه را بفرستد هوا! بله، دردسرهایی که او درست می کند واقعا جدی اند و مثل دردسرهای ما نیستند که وقتی مادرمان از خانه بیرون می رود بهمان می گوید «امیدورام وقتی بر می گردم خانه سر جایش باشد!» خراب کاری های داخل این کتاب خراب کاری هایی اساسی هستند و اگر دلتان می خواهد وارد جو هیجان انگیز چنین خراب کاری هایی بشوید می توانید این کتاب را بردارید و با خیال راحت آن را بخوانید و مطمئن باشید همه اتفاقات در کتاب می افتد و خانه شما قرار نیست روی هوا برود.
همیشه گفته اند «شنیدن کی بود مانند دیدن؟» گفتن از لحظه های طنز و جذاب این کتاب کافی نیست، باید خودتان کتاب را بردارید و فصل و به فصل بخوانید و ماجراهای توی داستان و همینطور تصویرگری های بامزه آن را ببینید.

اطلاعات جامع درباره کتاب

کتاب «ماجراهای باورنکردنی پرفسور برانشتام» را «نورمن هانتر» نوشته، «و.ه. رابینسون» تصویرگری کرده و حسن پستا ترجمه کرده. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم آن را در ۲۰۸ صفحه منتشر کرده است.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t ماجراهای باورنکردنی پرفسور برانشتام
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *