آشنایی با بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها

بهترین رمان‌های کلاسیک برای نوجوان ها
t آشنایی با بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها

هرچند که تابستان در حال تمام شدن است و دیگر فرصت چندانی برای کتاب خواندن باقی نمانده است؛ اما یک کتاب‌خوان واقعی، همیشه وقت برای این کار به وجود می‌آورد! امروز در این مقاله از نوجوان‌ها، می‌خواهیم تعداد از بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها را که به عنوان یک نوجوان می‌توانید از آن لذت ببرید، به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی رمان آنه شرلی

بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها

1. بابا لنگ دراز؛ نوشته جین وبستر

کارتون بابا لنگ دراز برای دهه شصتی‌ها یک خاطره فراموش‌نشدنی است؛ اما شما می‌توانید با خواندن کتاب بابا لنگ دراز، تجربه تازه‌ای را برای خودتان رقم بزنید. این رمان که از بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها است، در ژانر نامه‌نگاری نوشته شده است، داستان دختری است به اسم جودی ابوت.

بابا لنگ درازبهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها

جودی که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند، توسط شخصی ناشناس (که جودی او را بابا لنگ دراز نامیده است) به سرپرستی قبول می‌شود و به یک مدرسه شبانه‌روزی فرستاده می‌شود. از آن روز زندگی جودی نیز تغییر کرده و او هر بار با نامه‌های خود، داستان‌ها و ماجراهایش را برای بابا لنگ دراز تعریف می‌کند.

 

2. زنان کوچک؛ نوشته لوئیزا می اُلکوت

زنان کوچک بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها، داستان خواهرانی است که با سختی‌های زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. جالب است بدانید که فیلم‌های زیادی با اقتباس از کتاب زنان کوچک نیز ساخته شده است و آخرینش نیز همین چند سال پیش با بازی تیموته شالامی روی پرده سینماها رفت. در این داستان، ما زندگی جو، مگی، بتی و ایمی را دنبال می‌کنیم.

زنان کوچک؛ نوشته لوئیزا می اُلکوت

پدر این خانواده به جنگ رفته است و این چهار خواهر همراه با مادر خود زندگی می‌کنند. در این داستان شاهد ایده‌هایی نو هستیم، مبارزات زنان برای آزادی را می‌خوانیم و تا حد زیادی نیز با زندگی افراد در سال‌های قرن نوزدهم آمریکا، آشنا می‌شویم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی کارت پستال سه بعدی

پیشنهاد مطالعه: معرفی رمان الیور تویست

3. آن شرلی؛ نوشته ال.ام مونتگومری

داستان آن شرلی که از بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها است، دختری با موهای قرمز نیز برای همه آشنا است. دهه‌ شصتی‌ها با کارتون این کتاب زیبا، هزاران خاطره دارند. در سال‌های اخیر یک اقتباس سریالی نیز از کتاب آن شرلی ساخته شده است که می‌تواند بسیار سرگرمتان کند. مجموعه کتاب‌های آن شرلی از جمله زیباترین آثار کلاسیک برای نوجوان ها به شمار می‌رود.

آن شرلی؛ نوشته ال.ام مونتگومری

این کتاب داستان دختری به اسم آن را روایت می‌کند که تا 11 سالگی در یتیم‌خانه زندگی می‌کرده است. در همین سن توسط یک خواهر و برادر پیر به سرپرستی قبول می‌شود و از آن پس، ماجراجویی‌های آن نیز آغاز می‌شود.

 

4. آرزوهای بزرگ؛ اثر چارلز دیکنز

یکی از بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها، همین کتاب آرزوهای بزرگ است. این کتاب نوشته چارلز دیکنز، یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های انگلیسی است و خواندن آن را حتما باید در برنامه‌های خود قرار دهید. این کتاب را به عنوان شاهکاری برای تمام دوران‌ها می‌شناسند. بد نیست بدانید که دیکنز را دومین نویسنده تاثیرگذار بعد از شکسپیر می‌دانند.

آرزوهای بزرگ؛ اثر چارلز دیکنز

داستان این کتاب، داستان پسری به اسم پیپ است. ما در این کتاب داستان زندگی او را از 7 تا 35 سالگی‌اش دنبال می‌کنیم. در این داستان، سیر زندگی پیپ را دنبال می‌کنیم که چطور از فقر و زندگی در یک کلبه خرابه، به یک جوان جویای نام پر از آرزوهای بزرگ تبدیل می‌شود.

 

5. بینوایان؛ نوشته ویکتور هوگو

یکی از زیباترین و بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها، می‌توانیم به کتاب بینوایان، اثر ویکتور هوگو اشاره کنیم. درست مانند آثار قبلی، از بینوایان نیز تا به حال بارها و بارها فیلم‌ها و سریال‌های مختلف ساخته شده است. این اثر آنقدر مهم است که هنوز هم بعد از این همه سال، مورد توجه منتقدان است و افراد بسیاری درباره‌اش حرف می‌زنند.

بینوایان؛ نوشته ویکتور هوگو

داستان این کتاب، داستان زندگی ژان والژان و چند شخصیت دیگر است. ماجرای این کتاب در پاریس سال 1815 تا 1832 جای گرفته است و ماجرای قیام مردم برای آزادی و انقلاب دوم فرانسه را روایت می‌کند. در این بین، ماجرای هر یک از شخصیت‌ها و رشد آن‌ها را در دنیای آن روز دنبال می‌کنیم و با برخی از واقعیت‌های مهم تاریخی آشنا می‌شویم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟

پیشنهاد مطالعه: کتاب نوجوان؛ «متشکرم از ته دل»

6. بلندی‌های بادگیر؛ اثر امیلی برونته

این کتاب که با  عنوان عشق هرگز نمی‌میرد نیز شناخته می‌شود، از جمله زیباترین و بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها به شمار می‌رود. کتاب بلندی های بادگیر تنها اثر امیلی برونته، خواهر بزرگ‌تر آن برونته و خواهر کوچک‌تر شارلوت برونته است. این کتاب در سال 1748 چاپ و خیلی سریع‌تر نیز برخلاف باور عده زیادی، در همان سال‌ها محبوب و مشهور شد.

بلندی‌های بادگیر؛ اثر امیلی برونته

داستان این کتاب، عشق بین کاترین و هیث را روایت می‌کند. این عشق، یک عشق مشکل‌دار و نافرجام است و می‌توان از آن‌ درس‌های بسیاری گرفت. هیث در اصل یک کولی‌زاده است و به همین دلیل نمی‌تواند به عشقش برسد. در این میان کاترین می‌میرد و در پی آن نیز هیث به دنبال انتقام‌گیری می‌افتد.

 

7. غرور و تعصب؛ اثر جین آستن

این اثر کلاسیک را هرگز نباید از دست دهید. کتاب غرور و تعصب، بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها به شمار می‌رود و می‌توان آن را شاهکار ادبیان کلاسیک دنیا دانست. این کتاب در سال 1769 نوشته شد، اما تا سال 1813 به چاپ نرسید. جالب است بدانید که جین آستن خودش این کتاب را «فرزند محبوب من» نامیده است.

غرور و تعصب؛ اثر جین آستن

از این کتاب نیز اقتباس‌های سریالی و سینمایی بسیاری ساخته شده است. غرور و تعصب (با نام اصلی غرور و پیش‌داوری) داستان عاشقانه‌ای است که روایت غرور یک مرد و پیش‌داوری‌های یک دختر است. در این کتاب، داستان عشق الیزابت و دارسی را می‌خوانیم و می‌بینیم که چطور در پایان همه به آن چه که می‌خواهند می‌رسند.

 

8. رِبِکا؛ نوشته دافنه دوموریه

به نسبت دیگر آثاری که در این مطلب مشاهده کردید، کتاب ربکا اثری به نسبت تازه‌تر از بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها به شمار می‌رود. این کتاب در سال 1938 منتشر شده است و در همان سال‌ها، به‌ سرعت مشهور شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت از این رمان کلاسیک برای نوجوان ها، اثرهای سینمایی متعددی نیز وجود دارد که در صورت علاقه، می‌توانید تماشایشان کنید.

رِبِکا؛ نوشته دافنه دوموریه

داستان این کتاب در شهر مونته کارلو روایت می‌شود. مردی به اسم ماکسیم از دختر داستان ما خواستگاری می‌کند و ربکا که برای سال‌های سال یک خدمتکار بوده است، با این خواستگاری حسابی شگفت‌زده می‌شود. دختر داستان ما در ادامه با حقیقتی بزرگ روبه‌رو می‌شود که می‌فهمد که نام همسر اول شوهرش، هنوز هم بعد از مرگش زنده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان ضرب المثل فارسی با زبان خوش مار را از سوراخ بیرون آوردن

 

9. مجموعه کتاب‌های هری پاتر؛ اثر جی کی رولینگ

مجموعه کتاب‌های هری پاتر را کسی نیست که نشناسد. هری پاتر یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آثار فانتزی است و می‌توان آن را در فهرست بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها نیز جای داد. از مجموعه کتاب های هری پاتر اقتباس سینمایی بسیار مشهوری نیز ساخته شده است که محال است آن را ندیده باشید.

باید این حقیقت را به شما بگوییم که کتاب‌ها هری پاتر بسیار از فیلم‌هایش کامل‌تر هستند و گویی اصلا در یک دنیای دیگر روایت می‌شوند. در کتاب‌های این مجموعه شما اطلاعات و ماجراهای بسیار بیشتری را شاهد خواهید بود که در طول فیلم‌ها، هرگز به آن‌ها اشاره‌ای نشده است. توصیه می‌کنیم که کتاب هری پاتر را حتما بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: رمان “دکتر ژیواگو”

10. مزرعه حیوانات؛ از جورج اورول

در پایان، بد نیست که با این اثر نیز آشنا شویم. کتاب مزرعه حیوانات یک کتاب بسیار کوتاه و بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها، اما بسیار آموزنده است. این اثر یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک دنیا از این نویسنده روسیه‌ای است و حیف است که خواندنش را از کف بدهیم.

مزرعه حیوانات؛ از جورج اورول

این کتاب که از بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها می‌باشد، داستانی است از شرایط کشور شوروی سابق، اما در قالب استعاره؛ حیوانات مزرعه و خود مزرعه، هر یک استعاره از حال و هوای شوروری در سال‌های 1950 هستند. خواندن این کتاب بدون شک می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به شرایط حاکم در دنیای امروز تغییر داده و بینشی تازه به روی شما بگشاید.

 

کلام آخر

در این مقاله با بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها آشنا شدیم. آثاری که در این مقاله معرفی شدند، همگی از جمله خواندنی‌ترین کتاب‌های تاریخ به شمار می‌روند. این کتاب‌ها نه فقط برای سرگرمی، که می‌توانند درس زندگی نیز به شما آموزش دهند و برایتان حسابی آموزنده باشند. همین الان یک یا همه کتاب‌های بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها را تهیه کنید و زندگی خودتان را شادتر و متفاوت‌تر از قبل کنید!

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

t آشنایی با بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *