بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به موسیقی (۲)

t بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به موسیقی (2)

نشویل، ایالت تنسی

 بی دلیل نیست که نشویل لقب "شهر موسیقی" را به خود اختصاص داده است. شهری که به معنای واقعی کلمه صدها مکان برای اجرای موسیقی زنده دارد و نام هایی همچون ریبا مک اینتایر و تیلور سویفت را وارد عرصه ی موسیقی کرد. از مشهورترین میراث موسیقی این شهر می توان به سالن Grand Ole Opry، سبک کانتری و انواع مختلفی از برنامه های رادیویی که همچنان در حال ضبط و اجرا هستند، اشاره کرد. بازدیدکنندگان می توانند برای شرکت در یک اجرای زنده به تالار Ryman  بروند که یکی از تاریخی ترین مکان های موسیقی شهر نشویل است. اما Music Row و honky-tonks تنها جاذبه های موسیقی شهر نشویل نیستند؛ این شهر همچنین یک صحنه ی راک در حال پیشرفت دارد که  اجراهای این سبک را می توانید در بسیاری از مکان ها از جمله The Basement شاهد باشید که طبقه ی پایین فروشگاه grimey’s new & preloved music قرار دارد. این مکان دوست داشتنی و صمیمی میزبان اجرا های مختلف از آکوستیک گرفته تا متال بوده است و حتی اجراهای محرمانه ای نیز داشته مانند اجرای بند Metallica که در سال 2008 در حالی که در راه فستیوال Bonnaroo بودند، در این محل برای 175 نفر اجرا داشتند.

 

11

پورتلند، ایالت اورگن

 مجله ی Slate به پورتلند لقب "مرکز ایندی راک آمریکا" را داده است چرا که این سبک موسیقی برای سال ها جایگاه ثابتی در پورتلند داشته است، البته تا پیش از آن که توسط برنامه Portlandia کمی از مسیر حرفه ای خارج شود. بندهایی نظیر Decemberists، Blitzen Trapper و Quasi از این شهر خاص برخاسته اند و هنوز هم می توانید شاهد اجراهایشان در نقاطی همچون the Crystal Ballroom و The Roseland Theater باشید. گرچه رکورد لیبل ایندی Kill Rock Stars کار خود را از واشنگتن آغاز کرده است اما در حال حاضر شعبه های بزرگ و مرکزی آن در پورتلند فعالیت دارند. در این شهر شما کمبود خلاقیت نوازندگان یا مکان هایی دوستانه برای اهل موسیقی را احساس نخواهید کرد و همچنین می توانید در کنار لذت بردن از اجراهای مختلف، نوشیدنی های محلی microbrew پورتلند را نیز تجربه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دنیایی که در ساعت‌ها جای می‌گیرد

 

12

لندن، انگلیس

 لندن در طول دهه های بسیار، مرکز موسیقی بریتانیایی بوده که موزیسین های جوان و با استعداد بسیاری را در خود جای داده است که به عنوان مثال می توان از King Krule و Juce از جنوب لندن نام برد که عرصه ای کاملا جدید را بنا گذاشتند. از محله ی Camden گرفته تا Soho و Shoreditch، موسیقی از گوشه کنار پایتخت انگلیس به گوش می رسد. فرقی نمی کند طرفدار چه سبک از موسیقی باشید، می توانید شاهد اجراهای مختلف در کلاب های شیک و گران قیمت، بارهای سنتی و سالن های کنسرت مجلل و بزرگ که میزبان نام آوران بزرگ عرصه ی موسیقی بوده اند، باشید. برای لذت بردن از موسیقی پانک به Old Blue Last، برای جز به Ronnie Scott و برای لاتین به Floridita بروید. برای تجربه ی یک اجرای آلترنیتیو سر زدن به محله ی Camden لندن را در اولویت خود قرار دهید.

 

13

نیواورلئان، ایالت لوئیزیانا

 نیواورلئان به عنوان محل تولد جز آمریکایی شناخته شده است و هنوز هم وقتی صحبت از موسیقی می شود یکی از معروفترین شهرهای جهان است. چه در حال گردش در بارهای محله ی French Quarter باشید، در جز فستیوال نیواورلئان شرکت کنید یا به فستیوال سالانه ی New World Rhythms یا  Mardi Gras بروید، صحنه ی موسیقی نیواورلئان هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد. اگر بخواهیم تنها چند نفر از تأثیرگذارترین اشخاص موسیقی نیواورلئان را نام ببریم می توانیم به Louis Armstrong و Fats Domino اشاره کنیم و از دیگر بزرگان معاصر نیز می توان از Harry Connick، Jr.  و Wynton Marsalis نام برد.

 

14

ممفیس، تنسی

 راک اند رول ای که ما امروزه می شناسیم تاریخچه اش به ممفیس بازمی گردد و نوازندگانی از سبک بلوز همچون John Lee Hooker و B.B. King که روی این سبک تأثیرگذار بوده اند. البته که کسی که برای همیشه نام اش با ممفیس گره خورده است، بدون شک الویس پریسلی است. کسی که کار ضبط خود را در Sun Studio انجام می داده و خانه ی رویایی اش یعنی Graceland را در همین جا ساخته و از بهترین  مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی است. هر دو مکان های ذکر شده قابل بازدید هستند و می توانید همین امروز برای تور بازدید آن ها ثبت نام کنید. همچنین، موزه ی Stax که تاریخچه ی کامل لیبل Stax Records را که خانه ی موزیسین هایی همچون Booker T و Otis Redding بوده است نیز، در مکان سابق آن قرار دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مکان هایی روی کره زمین که نیروی جاذبه ندارند

 

15

نیویورک، نیویورک

 صحنه ی موسیقی نیویورک چنان متنوع است که از آن شرح خلاصه ای  ارائه دادن دشوار می شود، بی شک نیویورک از بهترین مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی است. نیاز به یادآوری نیست که نیویورک برای هر سلیقه ای از موسیقی چیزی برای ارائه دارد. از بارهای زیرزمینی گرفته تا مکان های اصلی اجراهای زنده و اجراهای موزیکال برادوی، هرچه که به دنبالش هستید را می توانید در این شهر همیشه بیدار پیدا کنید. این سیب بزرگ محل تولد سبک پانک و هیپ هاپ است و نقطه ی عطف کار بسیاری از موزیسین ها از این شهر شروع شده است. بازدید کنندگان می توانند با تجربه ی به تماشا نشستن اجرایی در Kitting Factory، Lincoln Center، Beacon Theatre، سالن کنسرت Music Hall of Williamsburg و …، میراث موسیقی نیویورک را بهتر درک کنند.

 

16

لس آنجلس، کالیفرنیا

 لس آنجلس مرکزی برای طیف گسترده ای از فعالیت ها و سرگرمی ها از جمله موسیقی، محسوب می شود. در دهه ی 60 میلادی، لس آنجلس شهرت اش را مدیون بندهایی همچون  Led Zeppelin و The Doors می دانست که در کلاب هایی نظیر Whiskey a Go Go و Roxy در Sunset Strip اجرا داشتند. در دهه ی 80، لس آنجلس مرکز موسیقی راک و متال بوده و بندهایی نظیر Van Halen و Guns ‘n Roses را در خود جای داده بود. در دهه ی نود، صحنه ی موسیقی این شهر به رپرهایی همچون Ice Cube، Snoop Dogg و Dr. Dre و البته راکرهایی نظیر Weezer و  Sublime اختصاص یافته بود. لس آنجلس زادگاه بسیاری از مکان های آیکونیک موسیقی همچون Troubadour و Hollywood Bowl در آمریکا و از بهترین  مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی است و در کنار آن ها تعداد بی شماری نقاط کوچکتر نیز فعالیت دارند که بندهای محلی در آن ها اجرا می کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی رایانه ای تانک کاغذی

17

کانزاس سیتی، ایالت میزوری

کانزاس سیتی نیز به خاطر داشتن صحنه ی جز در عرصه ی موسیقی مشهور و از بهریتن مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی است به خصوص که در دهه های 20 و 30 میلادی سبک جز کانزاس سیتی پدیدار شده است. از آن زمان تا کنون این شهر اروپای مرکزی، یکی از مراکز بزرگ موسیقی آمریکایی محسوب می شود. طی دهه های مختلف، صحنه ی موسیقی کانزاس سیتی با ورود سبک هایی نظیر پانک، راک و کانتری، گسترده تر شد. اجراهای زنده بخش بزرگی از فرهنگ مرتبط با موسیقی کانزاس سیتی را تشکیل می دهند و شما می توانید در مکان های پرطرفداری نظیر The Levee که سال هاست با اجراهای بومی جز، بلوز و راک پذیرای علاقه مندان به موسیقی بوده است، از این اجراها لذت ببرید. یکی از بهترین کلاب های کانزاس سیتی The Beaumont Club می باشد که برای اجراهای کانتری اش معروف است اما همچنین میزبان اجراهایی از سبک های گوناگون نظیر هوی متال، پاپ و بندهای راک جنوبی نیز می باشد. برای لذت بردن از یک اجرای جز زنده در کانزاس سیتی می توانید به Blue Room یا Plaza III بروید.

 

18

مطالب مرتبط:

بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به موسیقی (1)

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به موسیقی (2)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *