مکان هایی روی کره زمین که نیروی جاذبه ندارند

نیروی جاذبه زمین
t مکان هایی روی کره زمین که نیروی جاذبه ندارند

نیروی جاذبه قدرتمند زمین باعث شده است که این سیاره مکانی برای زندگی باشد. این‌که به راحتی می‌توانیم روی زمین راه برویم و ساختمان‌هایی روی زمین بنا کنیم همه مرهون همین جاذبه زمین است. اما بعضی از نقاط زمین نیز هستند که این قاعده را نقض کرده‌اند و برخلاف نیروی جاذبه زمین عمل می‌کنند.

آبشار معکوس در انگلستان

نیروی جاذبه زمین

این آبشار برخلاف معمول که باید از صخره‌ها پایین بریزد به سمت بالا حرکت می‌کند. راز بالا رفتن آب این آبشار وزش شدید باد است که اجازه نمی‌دهد آب به سمت پایین فرو بریزد.

جاده‌ای در مرز ارمنستان و ترکیه بدون نیروی جاذبه

نیروی جاذبه زمین

کوهستانی در مرز ترکیه و ارمنستان قرار دارد که سالیانه هزاران نفر را به خود جذب می‌کند. این جاده بر خلاف گرانش زمین عمل می‌کند یعنی اگر کسی ماشین خود را پایین کوه خاموش کند ماشین به خودی خود به سمت بالا حرکت می‌کند.

سد هوور در نوادای آمریکا

نیروی جاذبه زمین

اگر کسی بالای سد هوور بایستد و مقداری آب و یا جسمی سبک را به سمت پایین بفرستد، بر خلاف انتظار، آب و یا آن جسم سبک به بالا برمی‌گردد و پایین نمی‌رود. این سد 726 فوت ارتفاع دارد و راز بی‌جاذبه‌بودن آن باد شدیدی است که از پایین به سمت بالا می‌وزد.

تخته‌سنگ طلایی در میانمار

نیروی جاذبه زمین

این سنگ که با لایه‌ای از طلا پوشیده شده است به نحوی لبه‌ی پرتگاه قرار گرفته است که به نظر می‌رسد هر لحظه سقوط می‌کند اما 2500 سال است که در محل خود ثابت مانده است. این سنگ با بتکده‌ای که بر فراز آن قرار گرفته است 49 فوت ارتفاع دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هنرمند ژاپنی متخصص سازه‌های سکه‌ای ضدگرانش!

این تخته سنگ ثابت نیست و هرکسی می‌تواند آن را تکان دهد اما مردم میانمار اعتقاد دارند فقط یک زن می‌تواند این سنگ را به پایین پرتاب کند. بنابراین هیچ زنی مجاز به دست‌زدن به این سنگ نیست. مردم اعتقاد دارند که موهای بودا داخل این سنگ است و همین موضوع باعث نگهداری آن شده است.

سنگ دادوسکو در آرژانتین

نیروی جاذبه زمین

سنگ بزرگی به سنگینی 300 تن چندین هزار سال لبه‌ی این صخره قرار داشت و پایین نمی‌افتاد. اما در سال 1912 ناگهان سقوط کرد. این واقعه شوک بزرگی برای مردم منطقه بود تا آنکه 95 سال بعد یک نسخه‌ی کپی از این سنگ که فقط 9 تن وزن دارد ساخته شد و در جای قبلی قرار گرفت.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t مکان هایی روی کره زمین که نیروی جاذبه ندارند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *