بهترین کارتون های تلویزیونی با بیش از ۱۰ فصل

بهترین کارتون های تلویزیونی
t بهترین کارتون های تلویزیونی با بیش از 10 فصل

طبق آماری که از بازدیدکنندگان تلویزون درمورد کارتون‌ها شده، این کارتون‌ها که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، جزء بهترین کارتون های تلویزیونی می‌باشند. این انیمیشن های تلویزیونی امتحان خود را پس داده اند.

معرفی بهترین کارتون های تلویزیونی با بیش از 10 فصل

تلویزیون می تواند یک رسانه تاثیرگذار باشد. برنامه های تلویزیونی هر سال می آیند و می روند و اغلب به اندازه فصل ها تغییر می کنند. برخی از علاقه مندی ها تمدید می شوند و برخی دیگر با رتبه بندی پایین توسط شبکه های اصلی حذف می شوند. نمایش های متحرک کمی آزادی عمل بیشتری برای خلاقیت دارند، و اغلب کارتون ها نمایش هایی هستند که بیشترین طول عمر را دارند.

1: لونی تونز ( Looney Tunes )

بهترین کارتون های تلویزیونی لونی تونز

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب بهترین شخصیت های کارتونی که تا کنون خلق شده اند را هم ببینید.

“چه خبر دکتر؟” این یک خط کلاسیک از یکی از مشهورترین شخصیت های تلویزیونی و سینمایی است که تا کنون ساخته شده است. Bugs Bunny و دوستانش در Looney Tunes که در ابتدا برای 31 فصل پخش شد، بازی می کنند. این توسط برادران وارنر ساخته و توزیع شده است و همچنان یکی از ستون های فرنچایز استودیو است.

علیرغم طول عمر این نمایش، در دسترس قرار دادن آن در سرویس های استریم هزینه رو به افزایشی دارد. HBO Max اخیراً فصل های 16-31 را از سرویس های پخش خود حذف کرده است. اما امیدی هست. اگر از طرفداران Bugs Bunny هستید، خوشحال می شوید که بدانید او در حال ساخت فیلم هیبریدی لایو اکشن/انیمیشی خود است.

2: پوکمون ( Pokemon )

پوکمون ( Pokemon )

کارتون پوکمون در دسته بهترین کارتون های تلویزیونی ژاپنی قرار دارد که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی و کارت بازی با همین نام ساخته شده است. این مجموعه توسط ساتوشی تاجیری تألیف شده و توسط استودیوی انیمیشن OLM ساخته شده است. نام “پوکمون” نیز از دو واژه ژاپنی “پوکه” که به معنی جیب و “مونستر” که به معنی موجود غول‌پیکر است، تشکیل شده است.

داستان اصلی کارتون پوکمون حول محور تاجری جوان به نام آش کچوم می‌چرخد که به همراه دوستانش به نام‌های بروک و میستی پا به ماجراجویی می‌گذارند. هدف آش کچوم در این ماجراجویی، شناخت و گرفتن تمامی پوکمون‌های مختلف است. پوکمون‌ها موجوداتی خیالی هستند که دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند و توسط افراد به نام تمرین‌گرها یا آرناها شکار می‌شوند و در مسابقات با هم به مبارزه می‌پردازند.

کارتون پوکمون از زمان انتشار اولین قسمت در دهه ۱۹۹۰ بسیار موفق بوده و تا به امروز همچنان ادامه دارد. این مجموعه تاثیر بزرگی بر روی صنعت انیمیشن و بازی‌های ویدیویی داشته است و محبوبیت زیادی در بین انواع سنی‌ها به خود اختصاص داده است.

3: مرد خانواده ( Family Guy )

مرد خانواده ( Family Guy )

کارتون “Family Guy”، یک مجموعه انیمیشنی آمریکایی است که به صورت کمدی تولید شده است. این مجموعه توسط سِت مک‌فَرلین ایجاد و توسط شبکهٔ فاکس پخش می‌شود. “Family Guy” به عنوان یک کارتون بزرگسالانه شناخته می‌شود به دلیل محتوا و شوخی‌های غیررسمی و برخوردهایی که به مسائل اجتماعی و سیاسی دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روزنوشته های کلانتر پفک؛ وقتی به سفر می روید

“Family Guy” برخوردهای طنزی بسیار غیررسمی و پراز شوخی‌های تلخ دارد که به مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی پاپ‌کالچر اشاره می‌کند. از طریق شخصیت‌ها و داستان‌ها، مسائل پیچیده را به صورت کمدی مورد بررسی قرار می‌دهد و به انتقاد و بررسی جوانب مختلف جامعه می‌پردازد. و شاید همین سبب شده تا در دسته بهترین کارتون های تلویزیونی قرار بگیرد.

استفاده از تخیل و فانتزی در “Family Guy” برای ساختن موقعیت‌های بی‌رنگ و پریشان‌کننده نقطه قوت اصلی این مجموعه است. به دلیل محتوای تنوع‌پذیرش و استفاده از جنبه‌های شوخی‌آمیز و کمدی، این کارتون مخاطبانی از انواع سنی‌ها جذب کرده و تا به حال موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

4: برگرهای باب ( Bob’s Burgers )

برگرهای باب ( Bob's Burgers )

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب ترکیب شخصیت های کارتونی را هم ببینید.

“برگرهای باب” یا به اصطلاح انگلیسی “Bob’s Burgers”، یک مجموعه انیمیشنی آمریکایی است که به شکل کمدی تولید می‌شود. این مجموعه توسط لورن بوشارد ایجاد و توسط شبکهٔ فاکس پخش می‌شود. “برگرهای باب” با موضوع اصلی رستوران کوچکی به نام “بابز برگر” و خانواده‌ای که آن را اداره می‌کند، به تصویر کشیده می‌شود.

داستان این کارتون حول خانواده‌ای به نام “بلچر” می‌چرخد. اعضای این خانواده شامل پدر و مادر به نام‌های باب و لینا بلچر، دختران بزرگ‌تر به نام‌های تینا و جنی و پسر کوچک‌تر به نام جین می‌باشند. “بابز برگر” رستورانی کوچک و تحت‌الشعاعی است که به تولید برگرهای خوشمزه مشغول است. هر قسمت از انیمیشن با ماجراها و وقایعی که در ورودی رستوران، خانهٔ خانواده و محیط اطراف رخ می‌دهد، پر می‌شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته این مجموعه استفاده از شخصیت‌های کمیاب و جذاب است. هر یک از اعضای خانواده‌ی بلچر دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود هستند که تنها منبع کمدی نیستند، بلکه به شکل جذابیت و تنوع داستان‌ها و شوخی‌های انیمیشن افزوده می‌شوند.

این انیمیشن به دلیل شوخی‌های طنزی و محتوای کمدی‌اش، توانسته جمعیت زیادی از مخاطبان را به خود جذب کند و به بهترین کارتون های تلویزیونی بپیوندد.

5: خوک پپا ( Peppa Pig )

خوک پپا ( Peppa Pig )

“خوک پپا” یا به اصطلاح انگلیسی “Peppa Pig”، یک مجموعه انیمیشنی بریتانیایی است که برای کودکان تولید شده است. این مجموعه توسط نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی نوآسمان ایجاد شده و توسط شبکهٔ تلویزیونی Channel 5 و Nick Jr. پخش می‌شود. “خوک پپا” به عنوان یکی از مجموعه‌های تلویزیونی محبوب در بین کودکان در سرتاسر جهان شناخته می‌شود.

داستان اصلی این انیمیشن حول خانواده‌ی خوک پپا می‌چرخد. اعضای این خانواده شامل پدر و مادر خوک به نام‌های ددی و مامی پیگ، و دو فرزندشان پپا و جورج می‌باشند. هر قسمت از انیمیشن به ماجراجویی‌ها، بازی‌ها و تجربیات خانواده پپا می‌پردازد. این مجموعه به شکل ساده‌ای و با زبانی قابل‌فهم برای کودکان، مفاهیم ابتدایی از جمله دوستی، خانواده، بازی و یادگیری را ارائه می‌دهد.

“خوک پپا” با محتوای مناسب برای کودکان کوچک، از اوایل دوره کودکی تا سنین پیش‌دبستانی، توانسته در جهانی که به طرف تکنولوژی پیش می‌رود، به یکی از پرطرفدارترین و بهترین کارتون های تلویزیونی برای کودکان تبدیل شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود دو بازی در یک بازی

6: سیمپسون‌ها ( The Simpsons )

سیمپسون‌ها ( The Simpsons )

“سیمپسون‌ها” یا به اصطلاح انگلیسی “The Simpsons”، به عنوان بهترین کارتون های تلویزیونی، یک مجموعه انیمیشن آمریکایی است که به شکل کمدی ساخته شده و یکی از معروف‌ترین و بلندمدت‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در تاریخ به حساب می‌آید. این مجموعه توسط مت گرونینگ ایجاد شده و توسط شبکهٔ فاکس پخش می‌شود.

داستان اصلی “سیمپسون‌ها” حول خانواده‌ای به نام “سیمپسون” می‌چرخد. اعضای این خانواده شامل پدر به نام هومر، مادر به نام مارج، دختر بزرگ‌تر به نام لیزا، پسر میانی به نام بارت و دختر کوچک‌تر به نام مگی هستند. داستان‌ها اغلب در شهر مختالا به نام اسپرینگفیلد رخ می‌دهد و به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زندگی روزمره خانواده سیمپسون پرداخته می‌شود.

از نظر تاثیرگذاری، “سیمپسون‌ها” نه تنها به عنوان یک کارتون پرطرفدار و با کیفیت شناخته می‌شود، بلکه به عنوان یک فرهنگ و نمایشی از جامعه آمریکا و بهترین کارتون های تلویزیونی هم به شمار می‌آید.

7: باب اسفنجی شلوار مکعبی ( SpongeBob Sqaurepants )

باب اسفنجی شلوار مکعبی ( SpongeBob Sqaurepants )

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب شخصیت های کارتون باب اسفنجی اگر انسان بودند را هم ببینید.

“باب اسفنجی شلوار مکعبی” یا به اصطلاح انگلیسی “SpongeBob SquarePants”، به عنوان بهترین کارتون های تلویزیونی، یک مجموعه انیمیشن آمریکایی است که به شکل کمدی تولید شده و برای کودکان و نوجوانان مناسب است. این مجموعه توسط استفن هیلنبرگ ایجاد شده و توسط شبکهٔ نیکلودئون پخش می‌شود. “باب اسفنجی” به عنوان یکی از مجموعه‌های محبوب و شناخته‌شده در سطح جهان شناخته می‌شود.

داستان اصلی “باب اسفنجی” در اطراف شخصیت اصلی به نام باب اسفنجی و دوستان و ماجراجویی‌هایش می‌چرخد. باب اسفنجی دریایی می‌باشد که در شهری به نام “بیکینی باتم” زندگی می‌کند. او در کراستی کراست کراستی شلوار مکعبی کار می‌کند و در زندگی‌اش به همراه دوستانش از جمله استخوان‌چاق، کرابس و پاتریک ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های ممتاز “باب اسفنجی”، شخصیت‌های جذاب و کمدی آن است. باب اسفنجی خودش به خود مهربان و بی‌خطا است و به نوعی نمایندهٔ خوبی را به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های دیگری نیز در اطراف او تا حدی از تنوع‌پذیری برخوردارند و به تولید موقعیت‌های کمدی و داستان‌های مختلف کمک می‌کنند.

این مجموعه به دلیل شوخی‌ها، طنزها و داستان‌های پرجنبه‌ای که در آن قرار دارد، توانسته در بین کودکان و نوجوانان مخاطب پایداری پیدا کند و به یکی از بهترین کارتون های تلویزیونی در تاریخ تبدیل شود.

8: والدین نسبتا عجیب ( The Fairly OddParents )

والدین نسبتا عجیب ( The Fairly OddParents )

“والدین نسبتاً عجیب” یا به اصطلاح انگلیسی “The Fairly OddParents”، یک مجموعه انیمیشن آمریکایی است که برای کودکان و نوجوانان تولید شده است. این مجموعه توسط بوتس هارتمن ایجاد شده و ابتدا توسط شبکهٔ نیکلودئون پخش می‌شد. داستان این انیمیشن حول پسری به نام تیمی ترنر می‌چرخد که دو نیم‌جن بنام‌های کازمو و واندا دارد که به عنوان والدین جادویی‌اش به او خدمت می‌کنند.

تیمی ترنر در داستان‌های انیمیشن، به کمک قدرت‌های جادویی والدین خود، تجربیات مختلف و ماجراجویی‌های جالبی را تجربه می‌کند. والدین تیمی اغلب با درخواست‌ها و خواسته‌های او در مواقع مختلف به او کمک می‌کنند و ماجراهای کمدی‌ای را رقم می‌زنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخچه پیدایش نوشتن و نامه نگاری

“والدین نسبتاً عجیب” به دلیل محتوای کمدی و فانتزی‌اش، توانسته در میان کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و تا به امروز همچنان مورد توجه و محبوبیت قرار دارد و در دسته بهترین کارتون های تلویزیونی قرار می‌گیرد.

9: پارک جنوبی ( South Park )

پارک جنوبی ( South Park )

“پارک جنوبی” یا به اصطلاح انگلیسی “South Park”، یک مجموعه انیمیشن آمریکایی است که به شکل کمدی تولید می‌شود. این مجموعه توسط تری پارکر و مت استون ایجاد شده و به عنوان یک انیمیشن برای بزرگسالان و نوجوانان شناخته می‌شود. “پارک جنوبی” به دلیل شوخی‌های جریانی، طنز تاریک و انتقادات اجتماعی‌اش شناخته می‌شود.

داستان اصلی “پارک جنوبی” حول چهار دوست به نام‌های استن، کایل، کارتمن و کنی می‌چرخد که در شهری به نام “ساوث پارک” زندگی می‌کنند. داستان‌ها و ماجراهای این انیمیشن به شکل کمدی به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی سوالات متفکرانه اشاره می‌کنند. شخصیت‌ها و رویدادهای متعددی در داستان‌ها به تصویر کشیده می‌شوند که به شکل طنزآمیز به مسائل روز جامعه و جهان اشاره می‌کنند.

“پارک جنوبی” با سبک خود به عنوان یک انیمیشن آمریکایی برای بزرگسالان و بهترین کارتون های تلویزیونی، توانسته به موضوعات جامعه و فرهنگ روی آورده و با ترکیبی از طنز و انتقادات تیز به تبادل نظر و بحث در میان مخاطبان خود منجر شود و به همین دلیل است که در دسته‌ی بهترین کارتون های تلویزیونی قرار گرفته است.

10: پدر آمریکایی ( American Dad )

پدر آمریکایی ( American Dad ) 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب بازسازی نقاشی های کلاسیک به شخصیت های کارتونی را هم ببینید.

“پدر آمریکایی” یا به اصطلاح انگلیسی “American Dad!”، یک مجموعه انیمیشن آمریکایی است که به شکل کمدی تولید شده و اغلب برای بزرگسالان و نوجوانان مناسب است. این مجموعه توسط مایک بارکر و مت گرونینگ ایجاد شده و به شکل کمدی سیاسی و اجتماعی تعبیر می‌شود.

داستان اصلی “پدر آمریکایی” حول خانواده‌ای به نام “اسمیت” می‌چرخد. اعضای این خانواده شامل پدر به نام استن، مادر به نام فرانسین، دختر بزرگ‌تر به نام هیلاری، پسر میانی به نام استیو و فرزند کوچک‌تر به نام راجر می‌باشند. در این مجموعه، تجربیات و ماجراجویی‌های خانواده اسمیت، همراه با شخصیت‌های دیگری از جمله یک ناخدای فضایی به نام راجر و یک مخلوق غیرزمینی به نام کلیبر کشوری به نام لنگلی، به تصویر کشیده می‌شود.

“پدر آمریکایی” با سبک شوخی‌ها و اشاره‌های جالب به مسائل فرهنگی و اجتماعی، توانسته در بین بزرگسالان و نوجوانان مخاطب پایداری پیدا کند و همین موضوع سبب شده تا به بهترین کارتون های تلویزیونی بپیوندد.

کلام آخر

در نهایت باید بگوییم که کارتون‌ها تمام دنیای یک کودک را تشکیل می‌دهند و می‌توانند تاثیر بسزایی در شخصیت و اخلاق فرزند شما داشته باشندا پس چه بهتر است که کارتون‌های مناسبی را برای آن‌ها انتخاب کنید. این کارتون‌ها که در این مقاله به شما معرفی کردیم با قرار داشتن در دسته‌ی بهترین کارتون های تلویزیونی، می‌توانند انتخاب مناسبی برای کودک شما باشند.

t بهترین کارتون های تلویزیونی با بیش از 10 فصل
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *