کابل HDMI با کابل USB چه تفاوتی دارد؟

HDMI با کابل USB
t کابل HDMI با کابل USB چه تفاوتی دارد؟

برای کسانی که زیاد با کامپیوتر کار می کنند این دو کابل HDMI و USB از مهم ترین و اساسی ترین سخت افزار ها یا ابزار های جانبی می باشند. باید این نکته را نیز متذکر شد که کابل usb بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل اولین بار در سال 1996 برای انتقال داده ها به وجود آمد اما شاید بتوان یکی از مزایای آن را این گونه تعریف کرد که قادر به حمل و انتقال فایل های با اندازه بیش تر از  5 گیگا بایت در کمتر از چند میلی ثانیه می باشد.

 

این کابل ها که از نسخه 1 تا 3 دارد و بین سال 1996 تا 2008 تولیدشدند و سرعت نسخه آخر آن 3500 بار بیش تر از نسخه 1 آن می باشد. با تمام این توضیح ها باز هم باید گفت که این کابل قادر به پخش و یا انتقال media نمی باشد به عبارتی فقط قادر به انتقال فایل های آن ها می باشد.

 کابل HDMI با کابل USB چه تفاوتی دارد؟

 

کابل HDMI که بیش تر برای انتقال داده های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرد برای اولین بار در سال 2002 مورد استفاده قرار گرفت که این کابل نیز از نسخه های زیادی تشکیل شده است که هر چه بیش تر تولید شده از نظر کیفیت پخش و همچنین سرعت انتقال داده نیز بسیار بهتر شد تا جایی که نسخه آخر این کابل قادر به پخش تصاویری با کیفیت 48 بیت بر ثانیه از رنگ می باشد.

همچنین این کابل با اتصال به یک دستگاه خروجی خود به تنهایی قادر به انتقال و اجرای فایل می باشد و حتی با اتصال blue ray dvd از طریق این کابل به تلویزیون یا مانیتور می توانیم به راحتی تصویر را پخش کنیم اما این مورد در مورد کابل های usb اصلا وجود ندارد چون فقط قادر به انتقال داده می باشند و همچنین اگر شما بخواهید ویدئو و یا فایل های صوتی گوشی خود را روی مانیتور و یا تلویزیون پخش کنید کابل HDMI قادر به این کار می باشد بدون این که بخواهید برای آن تنظیمات انجام دهید اما کابل usb قادر به انجام این عمل نمی باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شده ام...

چگونه با کابل شبکه دو لپ تاپ را به هم وصل کنیم؟

آداپتوری برای اتصال موبایل به تلسکوپ و میکروسکوپ 

t کابل HDMI با کابل USB چه تفاوتی دارد؟
3.2/5 - (5 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “کابل HDMI با کابل USB چه تفاوتی دارد؟

  1. mahshid.sh :

    باسلام وخسته نباشید
    مطلب شما بسیار مفید بود اما من دچار یک مشکلی شدم توسایت های مختلفی گشتم انواع مختلفی کابل hdmi بابرندهای مختلفی داشتند امادر یک سایت دو مورد دیدم خیلی باحال بود ولی نمیدونم معیارم رابرای خرید کابل hdmi باید چی باشه؟ باید کیفیفت باشه برند باشه یاقیمت؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *