حقایقی درباره زمین که نمی دانید | عجایب زمین

عجایب زمین
t حقایقی درباره زمین که نمی دانید | عجایب زمین

عجایب زمین بی شمارند.در طول تاریخ، انسان‌ها توانسته‌اند مطالب بسیاری را درباره‌ی زمین یاد بگیرند. اتفاقات زیادی هستند که ما از آن‌ها بی‌خبر هستیم و شگفتی‌های بسیار جالبی درباره‌ی زمین وجود دارد که با شنیدنشان حیرت‌زده می‌شوید. با دانستن این حقیقت‌ها، دانش شما نسبت به کره‌ی زمین بیشتر می‌شود و حتی تشویق می‌شوید به دنبال کشف حقایق بیشتری بروید.

چند نمونه از عجایب زمین

سوراخ لایه‌ی ازون بر فراز زمین کوچک‌تر می‌شود

عجایب زمین

تحقیقات نشان داده است که سوراخ لایه‌ی ازون در سال 2015 و روی قطب جنوب نسبت به سال 2000 حدود 4 میلیون کیلومتر مربع کوچک‌تر شده است. اکنون این آسیب بزرگ با کمک سازمان‌های بین‌المللی و روندی که برای کوچک‌تر شدن سوراخ لایه‌ی ازون در پیش گرفته شده رو به بهبودی است.

انسان‌ها باعث سوراخ‌شدن لایه‌ی ازون دور کره زمین شده‌اند و جالب اینجاست که حالا خود انسان‌ها برای جلوگیری از بزرگ‌تر‌نشدن این سوراخ دست به کار شده‌اند.

فصل بهار

عجایب زمین

سفر بهار با سرعتی حدود 2 مایل بر ساعت اتفاق می‌افتد! دانشمندان با مطالعه روی تغییرات فصلی به این موضوع پی برده‌اند.

بالا نرفتن فشار خون

عجایب زمین

این یک اتفاق عادی است که شما در حال صعود به قله‌ی یک کوهستان فشار خونتان بالا برود اما کوهستان تیان‌شان تنها مکانی است که شما حتی در ارتفاعات فشار خونتان ثابت است. به کسانی که فشار خون دارند پیشنهاد می‌شود که در این کوهستان کوهنوردی کنند.

جزیره‌ای که خاک آن صابون دارد

خاک صابون دار

روی کره زمین، کیمولوس، جزیره‌ی یونانی در دریای اژه، تنها 20.6 مایل مربع مساحت دارد و از ویژگی‌های جالبی برخوردار است. وقتی در این جزیره باران می‌بارد جزیره با کف صابون پوشانده می‌شود. مسئله این است که خاک کیمولوس از خاک رس صابونی تشکیل شده است؛ صابونی طبیعی که افراد محلی برای شست‌وشو از آن استفاده می‌کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برای زیبایی پوست چه غذاهایی بخوریم؟

رودخانه‌ی آرام

رودخانه آرام

رودخانه‌ی آمازون یک برادر دوقلو دارد. حمزه، یک رودخانه‌ی غیررسمی است که به موازات رودخانه‌ی آمازون حدود 13000 فوت زیر زمین جریان دارد. طول این رود خانه 3700 مایل و عرضش 248 مایل است. حمزه با سرعتی بسیار کم، تقریباً چند کیلومتر در سال، جریان دارد. این سرعت کندتر از سرعت حرکت یخچال‌های طبیعی است. حمزه در اعماق اقیانوس اطلس به دریا می‌ریزد.

ذوب یخ‌های زمین

ذوب یخ های زمین

 در 25 سال گذشته در قطب جنوب بیش از 3 تریلیون تن از یخ‌های زمین آب شده‌اند. در سال 2017 کوه یخی لارسن از یخ‌های قطب جدا شد که وزن آن به تنهایی بیش از یک تریلیون تن است.

امیرحسین رادفر

 

t حقایقی درباره زمین که نمی دانید | عجایب زمین
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *