چگونه فایل های پاک شده را بازیابی کنیم؟

بازیافت فایل ها
t چگونه فایل های پاک شده را بازیابی کنیم؟

ترفندی ساده برای بازیابی 

این اتفاق برای هر کسی پیش آمده است که فایلی را ناخواسته پاک کند یا خود فایل به طور ناگهانی حذف شود. نگران نباشید. برای این مشکل یک راه حل بسیار مناسب وجود دارد. برنامه های بسیاری هستند که می توانند به راحتی فایل های پاک شده را بازیابی کنند. به مطلب زیر توجه کنید.

مراحل ریکاوری

در قدم اول به هیچ عنوان از درایوی که داده در آن پاک شده استفاده نکنید. داده ها معمولا به صورت واقعی پاک نمی شوند، فقط منتظر می مانند که اطلاعات جدیدی که ما بر روی درایو یا فلش می‌ریزیم جایگزین آن شود، پس هر چه کمتر از درایو استفاده کنید، بیشتر شانس دارید تا اطلاعات خود را برگردانید.

درایور

نصب

در قدم بعد شما باید یک نرم افزار برای ریکاوری کردن فایلهای خود داشته باشید. بهترین روش برای این کار این است که در اینترنت به دنبال بهترین آن ها بگردید و نرم افزار را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید.

نرم افزار

نرم افزار را در صورت امکان به صورت قابل حمل یا بدون نیاز به نصب دانلود کنید. اگر داده ها از روی هارد شما پاک شده بر روی کامپیوتر دیگری نرم افزار را دانلود کنید و سپس با استفاده از یک فلش، نرم افزار را بر روی کامپیوتر بریزید تا عملیات ریکاوری را شروع کند.

بازیابی

اجرا

نرم افزار را بعد از نصب اجرا کنید. اگر نسخه قابل حمل نرم افزار را دارید، بدون نصب می توانید نرم افزار را اجرا کنید. معمولا نرم افزارهای ریکاوری برای هر دو دستگاه هارد و فلش مورد استفاده است و نیاز به نرم افزار جداگانه برای ریکاوری نیست.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه از فایل های خود بک آپ بگیریم؟

بازیابی

در نرم افزار، نوع دیوایس خود را مشخص کنید تا عملیات بازیابی شروع شود. البته همه نرم افزارها این سوال را نمی پرسند پس چیز مهمی نیست!

بازیابی

مسیر هاردی را که می خواهید آن را ریکاوری کنید، به نرم افزار بدهید تا فرایند ریکاوری را شروع شود.

بازیابی

و در آخر پس از اینکه فایل های پاک شده را به شما نشان می دهد هر کدام را که می خواهید، انتخاب و آن را بازیابی یا ریکاوری کنید و در جایی آن را ذخیره کنید. سعی کنید که همیشه از فایل های خود پشتیبان داشته باشید که مشکلی برایتان پیش نیاید.

بازیابی

 

 

t چگونه فایل های پاک شده را بازیابی کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *