حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ حتی برای خوش بودن در دو روز دنیا

t حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ حتی برای خوش بودن در دو روز دنیا

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضائیان:

حق و حقوق.سایت نوجوان ها (1)«چی؟ حق و حقوق؟ خواهش میکنم این بحث های قلنبه سلنبه آدم بزرگ ها را کنار بگذارید. این حرف ها حوصله آدم را سر می برد. اصلاً چرا دلتان می خواهد این موضوعات خشک و بی روح را به ما بگویید؟ بگذارید این دو روز دنیا را خوش باشیم.»

احتمالاً وقتی بحث حق و حقوق می شود بعضی از ما نوجوان ها چنین واکنشی را نشان می دهیم. اما خود من دوستی دارم که اصلاً هم اینطوری نیست. اتفاقاً خیلی پابرجا می ایستد و می گوید ما باید از حق و حقوق مان دفاع کنیم! 

من فکر می کنم چه حوصله این حرف ها را داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باید در مورد حق و حقوق مان بدانیم. خود من هم جزو آن دسته از نوجوان هایی بودم که اصلاً حال و حوصله این حرف ها را نداشتم اما وقتی کمی در موردشان خواندم و یاد گرفتم، دیدم باید مثل همان دوستم پابرجا بایستم و از حق و حقوقم دفاع کنم. حالا درست است که خیلی جاها نمی توانیم حقمان را بگیریم اما این دلیل نمی شود که از آنها خبر هم نداشته باشیم.

این را قول می دهم که موضوع حق و حقوق آنقدر که فکرش را می کنید خشک و بی روح نیست. مثلاً کسی هست که بگوید حوصله شنیدن از «حق بازی و تفریح برای همه کودکان و نوجوانان» را ندارد؟ پس اگر می خواهید دو روز دنیا را خوش باشید باز هم باید از حق و حقوقتان باخبر باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ماه آبی؛ یه لقمه محیط زیست

البته قرار نیست فقط از حق خودمان دفاع کنیم. لازم است به حقوق دیگران هم احترام بگذاریم. به هرحال هر کسی حقی دارد و باید رعایت شود.

سرتان را درد نیاورم. اینجا می خواهیم با هم از حق و حقوق صحبت کنیم. شما هم اگر می خواهید یک نوجوان آگاه در این زمینه باشید یادداشت ها را دنبال کنید.

 

t حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ حتی برای خوش بودن در دو روز دنیا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *