دخترم مدام استرس داره

t دخترم مدام استرس داره

پرسش

لطفا به من کمک کنید. یه دختر ۱۲ ساله دارم همش استرس داره از صبح که می خواد بره مدرسه گریه می کنه تا ظهر که از مدرسه میاد. تا وقتی که داره درس می نویسه یا زمانی که در اوج شادیه یهو گریه ش می گیره یعنی اعصاب من رو به هم ریخته. دیونه شدم تو رو خدا منو راهنمایی کنید. الان که دارم اینها رو می نویسم انقدر عصبانی هستم که حد نداره به خاطر اینکه اومد به من گفت من استرس شدید دارم و زد زیر گریه، بعد از اینکه کلی باهاش صحبت کردم می گه خانممون می خواد دوشنبه ازمون درس بپرسه. با اینکه درسش هم خیلی خوبه، خواهش می کنم یه راه حل به من ارائه بدید. خلاصه اینکه همش گریانه اصلا شاد نیست، کمکم کنید.

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

چنین رفتارهایی از یک دختر دوازده ساله در صورتی می تواند نگران کننده باشد که یا از همان دوران کودکی به صورت مستمر همین طوری بوده (و نه موقت و گاهی) و یا اینکه به یک باره این رفتار در ماه های گذشته برایش ایجاد شده و مستمر بوده است (یعنی نه به صورت گاهگاهی و بنابر اتفاقات خاص)

اگر پاسخ شما به یکی از دو شرایط یاد شده مثبت است دیگر دنبال دریافت توصیه های این چنینی و از این طریق نباشید و حتما از یک روانشناس بالینی وقت ملاقات بگیرید. برای دخترتان جا بیندازید که روانشناس لزوما روانپزشک نیست که لازم باشد از همان ابتدا دارو مصرف کند اما او می تواند به درستی دلایل و راه های مقابله با این رفتارها را پیدا کند و به او کمک کند تا راحت و بدون اضطراب زندگی کند.

در ضمن لطفا بر اعصاب و هیجانات خودتان کنترل بیشتری داشته باشید. حتما قابل درک است که مشاهده هر روز این رفتار ها از دخترتان سخت و ناراحت کننده است اما نباید منتظر باشید که گفتگوهای شما روی او تاثیری بگذارد. او در سنی است که خودش هم می تواند تشخیص دهد که این رفتارها چه سختی هایی برایش ایجاد می کنند بنابراین به جای بیان این مطالب به او کمک کنید تا از طریق کلینیکال و تخصصی با مساله اش رو به رو شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
موقع درس خوندن فکرم همیشه مشغول میشه

موفق باشید

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

1- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

2- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

3- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

t دخترم مدام استرس داره
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *