درخت چگونه کار می کند؟

t درخت چگونه کار می کند؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

درخت (1) رشد و تولید مثل از مهم ترین عملکردهای یک درخت هستند و برای دستیابی به این نیاز، درخت به یک منبع ثابت غذا و آب نیاز دارد که در تمام قسمت های آن باید جریان داشته باشد. این یک فرایند پیچیده است که جزء اصلی آن فتوسنتز است.

درخت چگونه غذا درست می کند؟

فتوسنتز (ساخت غذا برای درخت) در برگ ها اتفاق می افتد. محصولات نهایی، کربوهیدرات ها (نشاسته و گلوکز) و سلولز هستند. سلولز از هیدروژن، اکسیژن و کربن گرفته شده از هوا و مواد معدنی گرفته شده از خاک درست می شود. نور خورشید انرژی لازم برای این فرایند را تامین می کند. فتوسنتز تنها در حضور کلروفیل انجام می شود. یک ماده رنگی سبز رنگ به نام کلروپلاست در برگ وجود دارد. کربوهیدرات ها به تمام قسمت های درخت منتقل می شود. به محض ورود به نوک ریشه ها، محتویات قندی در سلول ساخته می شود که بزرگ تر از خاک اطراف است. برای نگهداری توازن، آب از طریق دیواره های سلول به ریشه می رود. بافت چوبی درخت غذا و آب گرفته شده از خاک توسط ریشه را به تنه، ساقه ها و برگ ها می رسانند. آب اضافی از طریق روزنه های روی برگ ها و روی جوانه های جوان خارج می شود. این روزنه ها در پاسخ به رطوبت و بادهای خشک باز یا بسته می شوند تا فشار آب را در درخت ثابت نگه دارند.

چگونه فتوسنتز عمل می کند؟

برگ محل اصلی فتوسنتز است. در برگ، دی اکسیدکربن و هیدروژن به کربوهیدرات تبدیل می شوند تا به درخت غذا برسانند و اکسیژن مازاد حاصل را در اتمسفر رها کنند.

استفاده از زمین و خاک

درخت به نمک های معدنی نیاز دارد. این نوع نمک توسط ریشه از خاک گرفته می شود. مواد معدنی از بافت چوبی تنه بالا می رود.

درخت (2)

t درخت چگونه کار می کند؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عناصر تشکیل دهنده بدن انسان در دل ستارگان

‫1 نظر ارسال شده در “درخت چگونه کار می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *