در مورد تکامل درخت بدانیم

t در مورد تکامل درخت بدانیم

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

درخت (2)

گیاهان میلیون ها سال است که روی زمین زندگی می کنند. پیدایش اولین گیاهان زمینی به دوره سیلوریان (320-350 میلیون سال پیش) بر می گردد. عمده ترین دلیل موفقیت درختان در مسیر تکامل به دلیل توانایی آن ها  در پذیرش تنوع محیط ها گوناگون  است.

اولین درختان زمین، کاج سانان بودند که در دوره پرمین (195-220 میلیون سال پیش) به وجود آمدند. از 70-140 میلیون سال پیش زندگی گیاهی جنگل ها به سمت گونه هایی از درختان تکامل یافت که ما امروزه توانسته ایم آن ها را شناسایی کنیم. به مرور در جنگل ها درختانی شبیه مگنولیا، صنوبر و انجیر به وجو د آمدند. این گیاهان گل دار در مناطق جدید نسبت به گیاهان قبلی بسیار بهتر پخش می شدند. مزیت دیگر درختان گل دار، همراهی اشان با حشرات گرده افشان مانند زنبور بود؛ این خصوصیت به گیاهان توانایی داد تا در مکان های متنوع جدیدی رشد کنند.

جنگل پیش از تاریخ

در جنگل های پیش از تاریخ، سرخس درختی و دم اسبی غول پیکر با ایجاد مناطق زندگی گیاهی انبوه در روی زمین حکم فرمایی می کردند.

کوچ درخت

درخت (1)

درختان با “حرکت” و پذیرش اندازه و شکل متفاوت به تغییرات  آب و هوایی زمین پاسخ می دهند. زمانی که جمعیت درخت ها  در مسیر مطلوب ترین شرایط حرکت می کند، دانه ریزی موفقیت آمیز صورت می پذیرد. در این روش، درختان جدید می توانند در عصر یخبندان و یا دوران گرم شدگی یا سرد شدگی زمین برای میلیون ها سال زنده بمانند.

ادامه تکامل

تکامل درخت یک فرایند ادامه دار است. امروزه گونه هایی وجود دارد که بی ثبات و مستعد تولید مثل دو رگه با خویشان نزدیک هستند. با این حال، این درختان جدید حاصل شده  بعضی اوقات برای غلبه بر شرایط نسبت به درخت اصلی بهتر عمل می کنند و بنابراین احتمال بیش تری برای زنده ماندن و تولید مثل دارند.

 

t در مورد تکامل درخت بدانیم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
7 مزیت اهدای خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *