در نوجوانی، مصرف پتاسیم به اندازه کافی مهمتر از کم نمک خوردن است

t در نوجوانی، مصرف پتاسیم به اندازه کافی مهمتر از کم نمک خوردن است

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

پتاسیم

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است در دوران نوجوانی یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم بیشتر از یک رژیم غذایی کم نمک می تواند مانع ابتلا به بیماری فشار خون بالا در دوران بزرگسالی شود.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از پایگاه اینترنتی New York Times، لین مور و همکارانش در دانشگاه بوستون آمریکا رژیم غذایی و فشار خون 2185 نوجوان بین 9 تا 10 سال را برای مدت 10 سال مورد بررسی و مطالعه قراردادند و به نتایج جالبی دست یافتند.

علی رغم این که رژیم های غذایی سالم همواره بر کاهش مصرف نمک و سدیم برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا تاکید دارند، نتایج این تحقیق نشان داد میزان مصرف سدیم در دوران نوجوانی تاثیر دراز مدتی روی فشار خون افراد ندارد. اما این تحقیق نشان داد افرادی که در دوران نوجوانی رژیم غذایی سرشار از پتاسیم داشتند در دوران بزرگسالی کمتر به فشار خون بالا مبتلا می شوند.

نکته جالب این است که پتاسیم در بسیاری از غذاهای مورد علاقه نوجوانان به وفور یافت می شود. برای مثال یک عدد موز 420 میلی گرم و یک بسته کوچک کشمش 350 میلی گرم پتاسیم دارد. یک وعده غذایی ماست کم چرب نیز 500 میلی گرم پتاسیم دارد.

میزان پتاسیم مصرفی توصیه شده به نوجوانان 4700 میلی گرم در روز است ولی بسیاری از نوجوانان این میزان پتاسیم را در روز مصرف نمی کنند.

 

t در نوجوانی، مصرف پتاسیم به اندازه کافی مهمتر از کم نمک خوردن است
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
این میوه ها را با هم نخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *