داشتن دوست صمیمی بزرگتر از خودمون اشکالی داره؟

دوست صمیمی بزرگتر
t داشتن دوست صمیمی بزرگتر از خودمون اشکالی داره؟

یکی از نوجوانان پرسیده است :میخوام بدونم داشتن دوست صمیمی بزرگتر از خودمون اشکالی داره؟ (۲ سال بزرگتر منظورمه). راستش مادرم بابت این موضوع نگران هست . مادرم می گوید : دوستت که ازتو بزرگترهست چیزهایی رو درک می کند که تو نمی فهمی… یکی دیگه از همکلاسی هایم هم که تقریبا باهاش صمیمی هستم  می گوید :   دغدغه های بزرگترها با ما فرق دارد.  و این دغدغه ها روی تو تاثیر می گذارد … می خواهم بدانم واقعا داشتن دوست صمیمی بزرگتراز خودم مشکلی دارد ؟ودقیقا چه مشکلی ؟من ۱۵ساله هستم  و دوستم ۱۷ ساله است.

 

دوست صمیمی بزرگتر

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، به موضوع داشتن دوست صمیمی بزرگتر 

دوست خوبم

دوستی با غیر همسالان یا دوست صمیمی بزرگتر همان شرایطی را دارد که دوستان و نیز خانواده ات با تو در میان گذاشته اند. تنها دلیل همین است که دنیای فکری هر فردی در هر دوره سنی با دیگران متفاوت است و ممکن است او در شرایطی قرار داشته باشد که بتواند یا باید به چیزهایی فکر کند که تو هنوز به آن مراحل نرسیده ای.

البته این بدان معنا نیست که باقی دوستان همسال هیچ مشکلی ندارند. ممکن است فردی هم که درست هم سن توست همین مشکل را داشته باشد که در دنیای بزرگتر و یا خیلی کوچکتر از سنش زندگی کند و در این صورت همنشینی با او هم توصیه نمی شود.

به این ترتیب لازم است درباره دوستی با این فرد بیشتر دقیق و حساس باشی چون ممکن است چیزهای دیگری در جریان باشد که دوستان و خانواده تو متوجه شده اند و تلاش می کنند با بیان تفاوت سنی شما کاری کنند که رابطه شما کمتر شود و تو باید اطمینان پیدا کنی که دوستی نامناسبی در میان هست یا خیر.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
6 ماهه که خیلی افسردم

دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن

عاشق آقای معلم شده ام

 

t داشتن دوست صمیمی بزرگتر از خودمون اشکالی داره؟
4.3/5 - (3 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/دوست-صمیمی-بزرگتر/

‫2 نظر ارسال شده در “داشتن دوست صمیمی بزرگتر از خودمون اشکالی داره؟

  1. جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

    پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
    سن یکی از ملاک های دوستی و ماندگاری و پایداری دوستی است. نزدیک بودن سن موجب می شود حرفهای بیشتری برای تبادل داشته باشید و احساس یکدیگر را درک کنید.
    اگر در سن پایین تری بودی اصلا توصیه نمی شد که با فرد بزرگتر از خودت دوست باشی چون در نوجوانی احتمال به خطا رفتن شما هم بیشتر وجود دارد. اما در این سن این احتمال کمتر است هر چند کلا از بین نرفته و لازم است مراقبت داشته باشی که اگر او کارهایی انجام می دهد یا احساساتی را تجربه می کند ممکن است اقتضای سنش باشد و لزوما شامل حال نو و زندگی ات نیست.

  2. Mari :

    سلام ببخشید میخواستم بدونم اگر دوست صمیمى ما پنج الى ده سال از ما بزرگتر باشه مشکلى داره آیا این دوستى میتونه پایدار بمونه مثلا یک دختر ٢٠ ساله با یک دختر ٣٠ ساله میتونن دوست هاى صمیمى باشن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *