دو باشگاه ایرانی در جمع ده باشگاه بزرگ فوتبال آسیا

t دو باشگاه ایرانی در جمع ده باشگاه بزرگ فوتبال آسیا

 

ورزش_ 

جان دوردن ، فوتبال نویس برجسته دنیا که حوزه تخصصی کار او فوتبال آسیاست ، در گزارشی در سایت معتبر ساکرنت ، پرسپولیس را به عنوان بزرگترین باشگاه قاره کهن انتخاب کرده است . دوردن که به صورت مرتب در این سایت و دیگر رسانه ها درباره فوتبال آسیا می نویسد ، در این فهرست ، استقلال را هم به عنوان تیم پنجم قاره انتخاب کرده است . او با اشاره به سختی انتخاب ده باشگاه بزرگ قاره آسیا ، نوشته است که علاوه بر موفقیت های داخلی و تعداد هواداران ، اهمیت ، سنت های باشگاه و همین طور معنی یک باشگاه برای هواداران را باید در بزرگی آن سهیم دانست . در این فهرست ، تنها کشورهای ایران ، کره جنوبی و عربستان دو نماینده دارند . دوردن درباره باشگاه پرسپولیس نوشته است : « از نظر موفقیت ، آنها حرف آخر را نمی زنند . از نظر شهرت هم آنها با معیارها همخوان نیستند ، اما این باشگاه تهرانی ، در رقابت بزرگی با دیگر باشگاه ها ، با جاده صاف کن پیش می رود . مردم می گویند که باشگاه باید یک انستیتو باشد و اگر یک باشگاه در آسیا وجود داشته باشد که یک انستیتو است ، آن پرسپولیس است . »

در لیگ قهرمانان سال 2012 ، یک چهارم یک میلیون نفر در سه بازی مرحله گروهی شرکت کردند . واقعا تاسف آور است که تنها سه بازی بود و بیشتر از آن ادامه نداشت . اما در سال های اخیر ، هواداران این باشگاه قطعا بیشتر از بازیکنان و مسئولان آن قابل تحسین بوده اند . بزرگی پرسپولیس ، اداره آن را واقعا سخت می کند . هرکسی بخشی از پرسپولیس را می خواهد . درون و بیرون این باشگاه ، نیروهای بزرگی وجود دارد که رقیبان آسیای شرقی نمی توانند آنها را درک کنند . بیشتر از دوازده روزنامه ورزشی در تهران ، بخش هایی از دولت که باشگاه را اداره می کنند ، سیاستمداران و مسئولان اجرایی همه تلاش می کنند تا دراین باشگاه سهیم باشند . اگر پرسپولیس کمی حرفه ای تر مدیریت می شد ، یک قدرت بزرگ می بود ، اما آن وقت شاید دیگر تا این اندازه پرسپولیس نبود .

حواشی این باشگاه

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی با اعداد (7)

هیچ جای دیگر آسیا نمی تواند با صد هزار هوادار در استادیوم آزادی رقابت کند . پرسپولیس ثروت و زرق و برق بسیاری از باشگاه ها را ندارد ، اما یک غول بزرگ آسیایی است .

دوردن همچنین تیم استقلال را به عنوان پنجمین تیم برتر قاره انتخاب کرده و درباره این باشگاه نوشته است : « وارد شدن به این بحث که کدام یک از غول های تهران باشگاه بزرگتر است یک اقدام پوچ است . استقلال افتخارات زیادی در آسیا داشته است ، دو بار قهرمان شده و دو بار هم به فینال رسیده ، اما هر چه هواداران زیاد این تیم بگویند ، باز هم معتقدم که در مجموع پرسپولیس با در نظر گرفتن مجموعه عوامل بزرگتر است . البته این به آن معنا نیست که آبی ها بزرگ نیستند . این تیم هواداران لژیونری در تمام دنیا دارد و هوادار استقلال بودن یک مسئولیت بزرگ است . » تیم دوم انتخابی دوردن ، الاتحاد عربستان پرافتخارترین تیم آسیا در دوران لیگ قهرمانان است . او به دو قهرمانی متوالی این تیم در لیگ قهرمانان در سالهای 2004 و 2005 اشاره کرده و نوشته است که نام این باشگاه ، در هر جای آسیا برای هواداران فوتبال قابل احترام است . بعد از الاتحاد ، دوردن تیم اوراواردز ژاپن را آورده است . او به حضور دائمی شصت هزار هوادار این تیم در بازی های خانگی در ورزشگاه سایتاما و همین طور قهرمانی آنها در سال 2007 در آسیا اشاره کرده است . بعد ار اوراواردز ، تیم گوانگژو اورگراند چین در رده چهارم قرار دارد . به اعتقاد دوردن ، گوانگژو اورگراند به واسطه حضور مارچلو لیپی به عنوان سرمربی و بازیکنان بزرگی مانند لوکاس باریوس ، بیشترین اعتبار رسانه ای را در قاره دارد . تیم های دیگر این فهرست الهلال عربستان ( ششم ) ، پوهانگ استیلرز کره جنوبی ( هفتم ) ، جئونبوک موتورز کره جنوبی ( هشتم ) ، العین امارات ( نهم ) و بوریرام یونایتد تایلند ( دهم ) است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
365 کارت پستال برای مورچه ها!

 


 

 

t دو باشگاه ایرانی در جمع ده باشگاه بزرگ فوتبال آسیا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *