راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها

راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها
t راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها

آلودگی آب ها به وسیله ذرات پلاستیک یکی از مشکلات بزرگ جهان است که هنوز بسیاری از کشورها نسبت به آن بی تفاوت هستند. این آلودگی نه تنها انسان ها بلکه درختان و جانوران را نیز در معرض خطر قرار داده است. هر چند این خطر بزرگ را گاهی با یک راه حل ساده می توان از زندگی همه دور کرد. امسال نام یکی از شهرهای استرالیا به خاطر راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها بر سر زبانها افتاده است.

این زباله های پلاستیکی معمولا از راه فاضلاب های شهری به دریاها راه پیدا می کنند اما مسئولین شهر با نصب توری هایی بر روی خروجی شبکه های فاضلاب شهری، ضایعات جامد و دیگر آلاینده ها را که با آب آمده اند جمع می کنند.

تا قبل از این کار، کارگران به شکل دستی باید این ضایعات را جمع آوری می کردند اما اکنون با نصب این توری در هزینه ها نیز صرفه جویی شده و ضایعات جمع آوری شده به وسیله کامیون ها حمل و در محلی دیگر تخلیه می شوند.

این ضایعات جمع آوری شده در محلی دیگر تفکیک شده و به مواد قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت تقسیم می شوند و از مواد قابل بازیافت مجددا در صنایع مختلف استفاده می شود. این طرح به تمیزی شهر کمک بسیاری نموده است.

شهردار شهری که موفقیت این طرح و پذیرش آن را از طرف مردم دیده است، تصمیم دارد نمونه این طرح های کوچک را گسترش دهد، زیرا به اعتقاد وی اگر در طی چهار ماه حجم زیادی زباله از کانال های آب جمع آوری شده است، در طی چند سال می تواند این مقدار زباله فاجعه آفرین باشد، اگر به درستی جدا نشود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاریکاتور چهارشنبه سوری

جمع آوری زباله.سایت نوجوان ها (5)

راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها

راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها

جمع آوری زباله.سایت نوجوان ها (4)

 

t راهی ساده برای آلوده نکردن آب ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *