روزنوشته های کلانتر پفک (۲۶)

t روزنوشته های کلانتر پفک (۲۶)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضائیان

پفک و نَه به دقیقه نود

گربه نارنجی. سایت نوجوان ها 3این روزها که در حال آمارگیری هستم متوجه موضوعی شده ام. طبق آنچه از بچه ها هنگام رد شدن از زیر پنجره خانه ها و شنود صحبت هایشان در راه مدسه شنیده ام این روزها همه درگیر آماده شدن برای امتحانات هستید، حالا بعضی هایتان زودتر شروع کرده اید و بعضی هایتان دیرتر شروع می کنید اما در هر حال فهمیده ام باید فشرده درس بخوانید تا در امتحانات موفق شوید. حالا شما که درس هایتان را به موقع می خوانید ولی زمان دانش آموزی من بعضی از گربه ها دقیقه نودی بودند. منظورم همان شب امتحانی است. بله، همیشه درس هایشان را تلنبار می کردند برای شب امتحان و دقیقه نود. من در بین همکلاسی هایم کسانی را می دیدم که حتی بخشی از درس ها را شب امتحان برای اولین بار می خواندند. مادرم در وصف این گربه ها می گفت «دل گنده اند».
به نظر من هم این کار به هیچ وجه درست نبود. نه برای اینکه گربه پاستوریزه ای بودم، به خاطر اینکه این کار سراسر عیب بود و هیچ فایده ای نداشت. چرا؟ چون اولا به خودشان کلی استرس وارد می کردند، دوما شب ها بیدار می مانند تا درس هایشان را تمام کنند و سوما همه چیز را فقط حفظ می کردند و در واقع درس خواندنشان هیچ کیفیتی نداشت. دلیلش هم این بود که نیم ساعت بعد از امتحان اگر سوالی از داخل کتاب می کردی بر و بر نگاهت می کردند و جوابش را نمی توانستند بگویند. خب به نظر شما این درس خواندن فایده ای دارد؟ بله، گفته اند در لحظه زندگی کن و خوش باش اما نگفته اند در لحظه درس بخوان یا درس ات را فقط در لحظه امتحان بلد باش. اما انگار این افراد شعارشان همین بود: «فقط برای یک لحظه یاد بگیر.» حالا این را به شما گفتم که بگویم نه فقط برای درس خواندن که برای هرکار دیگری که انجام می دهید درست و حسابی وقت بگذارید و اینقدر کارها را هول هولکی انجام ندهید. اصلا وقتی برای یک کاری وقت می گذارید و از آن نتیجه عالی می گیرید کلی کیف می کنید.
توضیح تصویر: من حتی سر جلسه های امتحانات شما حاضر می شوم و آنجا هم حواسم به شما هست که کی سرش توی برگه اش هست و کی دارد دور و برش را نگاه می کند و می خواهد تقلب کند. به هرحال شغل من ایجاب می کند همه جا حواسم به افراد محل باشد.
نتیجه می گیریم: کلانتر پفک با کارهای دقیقه نودی مخالف است و می گوید هرکاری را باید سر فرصت انجام داد تا مفید واقع شود. پیشنهاد می شود مثل کلانتر پفک همیشه برای انجام کارهایتان برنامه ای داشته باشید تا به دقیقه نود نیفتند.

t روزنوشته های کلانتر پفک (۲۶)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "ماه و ماهی" از حجت اشرف زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *