روز لوازم عتیقه(۹ آوریل، ۲۰ فروردین)

روز لوازم عتیقه
t روز لوازم عتیقه(9 آوریل، 20 فروردین)

روز لوازم عتیقه، روزی برای گرامیداشت وسایل کهنه و باستانی است. همه ما معمولا دوست داریم وسایلی نو و تازه و دست نخورده داشته باشیم؛ اما بعضی از وسایل کهنه و قدیمی هم به دل می‌نشینند و ارزش زیادی دارند. وسایل آنتیک و عتیقه، جزو همین دسته دوم قرار دارند.

گرد و غبار زمان و کهنگی، همیشه هم بد نیست و از قضا، می‌تواند باعث اهمیت بیشتر وسایل شود. روز لوازم عتیقه و آنتیک در هر سال در تاریخ ۹ آوریل جشن‌گرفته می‌شود.

روز گرامیداشت لوزام عتیقه

اهمیت روز لوازم عتیقه

همه ما می‌دانیم که بیشتر کالاهای باستانی ارزش تاریخی دارند. بعضی از ما در خانه هایمان کالاهای قدیمی مثل ظروف سفالی، جواهرات، لباس های دست دوز قدیمی، آلبوم تمبر های قدیمی و …. داریم.
روز ملی قدردانی از کالاهای باستانی، تاریخ پشت شیء باستانی را جشن می‌گیرد و ایده‌های جدیدی را نیز برای استفاده از این اشیا در حال حاضر به شما می‌دهد.
وسایل کهنه، آنتیک و عتیقه، هر کدام داستان خودشان را دارند. در عمر طولانی خود، هزاران خاطره را دیده و به قول معروف، همان گرد زمان روی آن‌ها نشسته و باعث ارزشمندتر شدن آن‌ها شده است.

به نظر من اصلا لوازم کهنه و استفاده شده قدیمی دارای اصالت هستند و به یک خانه شخصیت می‌بخشند.

روز گرامیداشت لوازم عتیقه

به چه کالایی عتیقه می گویند؟

یک کالا باید حداقل 100 سال قدمت داشته باشد تا به عنوان عتیقه یا آنتیک(antique)گفته شود. کالایی که به عنوان قدیمی یا وینتیج(vintage) طبقه بندی می‌شود می تواند بین 20 تا 100 سال قدمت داشته باشد.
امروز، روز لوازم عتیقه است، وسایلی که شاید در ظاهر کهنه و قدیمی باشند؛ اما در باطن، هزاران حرف برای گفتن دارن و شاید اگر می‌توانستند حرف بزنند، حرف‌ها و داستان‌های زیادی برای گفتن و تعریف کردن داشتند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا آلفرد نوبل را می شناسید؟

شما نظر خود را بنویسید که طرفدار وسایل آنتیک هستید، یا لوازم مدرن و مینیمال؟

کلکسیون دوربین و پروژکتورهای فیلم برداری

بیشتر افراد به دیدن آثار باستانی و لوازم عتیقه علاقه دارند، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می‌توانید مطلب آثار دوره سلجوقیان در مجموعه هنری دیوید را مطالعه کنید.

سوالات متداول

روز ملی قدردانی از کالاهای باستانی، تاریخ پشت شیء باستانی را جشن می‌گیرد و ایده‌های جدیدی را نیز برای استفاده از این اشیا در حال حاضر به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید درباره جمع‌آورانی که با نگهداری و حفظ تاریخ، تاریخ را ثبت می‌کنند، یاد بگیرید.

یک کالا باید حداقل 100 سال قدمت داشته باشد تا به عنوان عتیقه یا آنتیک(antique)گفته شود. کالایی که به عنوان قدیمی یا وینتیج(vintage) طبقه بندی می‌شود می تواند بین 20 تا 100 سال قدمت داشته باشد.

منبع

t روز لوازم عتیقه(9 آوریل، 20 فروردین)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *