زنان ۳۷ کشور دنیا

زنان جهان در اطلس زیبایی
t زنان 37 کشور دنیا

زنان دنیا

چند سال پیش میهایلا نوروک  کار خود را در رومانی ترک کرد و کوله پشتی و دوربینش را برداشت تا در سراسر دنیا بگردد و تصاویری از زنان جهان ثبت کند. او از جنگل های آمازون تا خیابان های نیویورک را گشت تا پروژه اش را که اطلس زیبایی نام نهاده است تکمیل کند. او تصمیم گرفت فقط از یک گروه جنسیتی با سن یکسان عکاسی کند تا مقایسه آن ها راحت تر باشد. وی که به پنج زبان دنیا آشناست می گوید که ارتباط برقرار کردن با کسانی که سوژه عکاسی او بودند چندان مشکل نبود. اما گاهی یک تصویر را ظرف سی ثانیه در و درخیابان می گرفتم و بعضی وقت ها برای تهیه یک عکس باید یک ساعت وقت صرف می کردم.

زنان دنیا

زیبایی واقعی 

او معتقد است که زیبایی در همه جای دنیا وجود دارد و بستگی به مواد آرایشی، ثروت، نژاد و یا وضعیت اجتماعی افراد ندارد.زیبایی واقعی حد و مرزی ندارد. می توان آن را در هر جایی، در یک روستا یا در یک آسمان خراش، در یک حرکت، در یک نگاه شدید یا در برخی از چین و چروک ها یافت. زیرا زیبایی واقعی در تفاوت های ماست.

در حین سفر متوجه شدم که فشار زیادی روی زنان وجود دارد که به شکلی خاص به نظر برسند و رفتار کنند. این فشار در برخی از محیط هابرای جذاب به نظر رسیدن است. در برخی دیگر، برعکس، این فشار برای متواضع به نظر رسیدن است. اما هر زن باید آزاد باشد تا زیبایی خود را بدون احساس فشار از سوی کمپین های بازاریابی،یا هنجارهای اجتماعی کشف کند.

زیبایی واقعی از درون سرچشمه می گیرد و آرامش و انسانیت را القا می کند، بنابراین اگر بیرون ما طبیعی و اصیل باشد، درون ما بیشتر نمایان می شود. ما باید یاد بگیریم که خودمان باشیم، اما برای انجام این کار باید یاد بگیریم که اجازه دهیم دیگران خودشان باشند.”

عکس های این عکاس جوان، زنانی از سراسر دنیا را نشان می دهد که از نظر او می توانند زیبایی را معنا کنند. بعضی صورتی آفتاب سوخته و کارگری دارند و بعضی زنان شهری هستند اما او سعی داشته است وضعیت اجتماعی و فرهنگی زنان معاصر را ثبت کند.

زنان ایرانی 

نکته جالب اینجاست که در میان عکس های منتشر شده از این پروژه چند تصویر نیز از زنان ایرانی دیده می شود. یک تصویر از دختری چادری در خیابان و دو تصویر دیگر، عکس دختری از عشایر فارس در میان فضای رنگارنگ مسجد نصیر الملک شیراز است.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترفندهای ساده برای عکاسی!
زنان دنیا (4)
                                                                                                                  دختر ایرانی
زنان دنیا (3)
                                                                                                                 دختر شیرازی
دختر شیرازی
                                                                                                                      دختر شیرازی

زنان دنیا (5)دریای بالتیک

زنان دنیا (6)

زنان دنیا (16)پرو

زنان دنیا (7)کلمبیا

زنان دنیا (8)شیلی

زنان دنیا (9)

زنان دنیا (14)اتیوپی

زنان دنیا (11)

زنان دنیا (13)رومانی

زنان دنیا (12)میانمار

زنان دنیا (15)انگلستان

زنان دنیا (17)کالیفرنیا

زنان دنیا (18)سنگاپور

زنان دنیا (19)

زنان دنیا (20)چین

زنان دنیا (21)اکوادور

 

 

زنان تاریخ ساز ایرانی

t زنان 37 کشور دنیا
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “زنان ۳۷ کشور دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *