نگاهی به شخصیت های باب اسفنجی و معنای آن ها

شخصیت های باب اسفنجی
t نگاهی به شخصیت های باب اسفنجی و معنای آن ها

از بچه پنج ساله گرفته تا بزرگسالان سی ساله، همه و همه عاشق و دلداده باب اسفنجی هستند. این انیمیشمن بزرگ و کوچک و کودک و بالغ نمی‌شناسد. همین الان اگر از شبکه‌ای باب اسفنجی پخش شود، همه سریعا پایش می‌نشینند و با لذت تمام تماشایش می‌کنند، چرا؟ چون سازنده این انیمیشن آن را نه فقط برای کودک، که برای تمام قشرها و سن‌ها ساخته است.

همین موضوع باعث شده است که شخصیت های باب اسفنجی، بسیار فراتر از آن چیزی باشند که ما فکر می‌کنیم. کاراکترهایی که در این انیمیشن هستند، صرفا چند موجود بامزه دریایی نیستند، بلکه معنای پشت آن‌ها و فلسفه‌ای که دارند، بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در این مقاله از نوجوان ها می‌خواهیم نگاهی تازه به شخصیت های باب اسفنجی داشته باشیم.

پیشنهاد مطالعه: شخصیت های کارتون باب اسفنجی اگر انسان بودند

معرفی شخصیت های باب اسفنجی

باب اسفنجی؛ نماد خودخواهی

باب یکی از شخصیت های باب اسفنجی با نماد خود خواهی است. شخصیت اصلی کارتون ما، همین باب اسفنجی است. او عاشق کار و دوستانش است و مهم‌ترین چیزی که در او دیده می‌شود همین است. این عشق آنقدر زیاد است که گاهی حتی آزاردهنده نیز می‌شود.

باب اسفنجی؛ نماد خودخواهی

درست به همین دلیل است که باب اسفنجی را نماد خودخواهی و خواسته‌های نفسانی می‌دانند. از این جهت به باب اسفنجی این نماد را نسبت داده‌اند که او برای ارضای عشق خود به دیگران (یعنی یک خواسته نفسانی خودخواهانه) ممکن است دست به هر کاری بزند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در ابتدای ساخت این انیمیشن، ایده باب اسفنجی به حدی مسخره می‌رسید که نزدیک بود آن را به کل حذف کنند و کاراکتر دیگری را برایش جایگزین کنند؛ به همین دلیل تغییراتی در او به وجود آورند و به یکی از شخصیت های باب اسفنجی، تبدیلش کردند.

 

پاتریک؛ نماد تن پروری

پاتریک نیز یکی دیگر از شخصیت های باب اسفنجی است که ایده ساخت پاتریک نیز در ابتدا با آن چیزی که الان هست متفاوت بود. حتی ظاهر آن نیز بسیار با آن چیزی که در این کارتون می‌بینیم فرق داشت؛ در ابتدا خلق این شخصیت، ظاهر آن بسیار به یک ستاره دریایی واقعی نزدیک بود و هر صفتی داشت جز بامزه بودن و جلب توجه مخاطبان! به همین دلیل تغییراتی در او به وجود آمد و اکنون همه او را به عنوان صمیمی‌ترین دوست باب اسفنجی می‌شناسیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه به رایانه خود چراغ های LED متصل کنیم؟

پاتریک؛ نماد تن پروری

با نگاهی عمیق‌تر به این شخص از شخصیت های باب اسفنجی، می‌بینیم که بزرگ‌ترین صفتی که او را برای ما توصیف می‌کند، تنبلی و تن پروری است. دیگر چیزی که می‌توانیم پاتریک را با آن توصیف کنیم، خنگ و احمق بودن اوست؛ البته گاهی اوقات با همین وضعیتش توصیه‌های عمیقی به باب اسفنجی می‌کند و کمک بزرگی برایش به حساب می‌آید.

پیشنهاد مطالعه: بازی آنلاین باب اسفنجی

اختاپوس؛ نماد عصبانیت

اختاپوس یکی از شخصیت های باب اسفنجی با اخلاقی بد و عبوس است. عصبانیت، خشم و نفرت، از جمله چیزهایی است که می‌توان اختاپوس را با آن توصیف کرد. اختاپوس از همه و همه کس، به خصوص از باب اسفنجی و پاتریک متنفر است. اما این تنفر تنها مخصوص به این دو نیست، او از زندگی متنفر است! بنا بر آمار، کاراکتری که بیشترین احساس همذات‌پنداری برایش ثبت شده است، همین  اختاپوس است.

اختاپوس؛ نماد عصبانیت

اختاپوس آرامش و نظم زندگی تنهایی خودش را از هر چیزی بیشتر دوست دارد و هر چیزی که این آرامش را برایش بر هم بزند، برایش نفرت‌انگیز است. از آنجایی که هیچ چیز هیچ وقت مطابق با میل اختاپوس نیست، به همین دلیل به شخصیتی بداخلاق و عبوس تبدیل شده است. اما جالب است بدانید که در پس این نفرت، اندک مایه‌ایی از حس دوست داشتن نسبت به بات اسفنجی و پاتریک نیز به چشم می‌خورد.

 

آقای خرچنگ؛ نماد طمع‌کاری

اگر بخواهیم از دیگر شخصیت های باب اسفنجی یاد کنیم، به سراغ آقای خرچنگ می‌رویم. آقای خرچنگ رئیس باب اسفنجی است و رستوران همبرگر فروشی دارد. دستور تهیه همبرگرهای او جادویی و سری هستند و به همین دلیل مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است. علاوه بر آن، آقای خرچنگ بسیار ثروتمند نیز هست. او ثروتش را، پولش را از هر چیزی بیشتر دوست دارد و همواره در تلاش است که ثروت خود را بیشتر کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تبلیغات جذاب  

آقای خرچنگ؛ نماد طمع‌کاری

آقای خرچنگ طمع‌کار است و پول را به هر چیزی ترجیح می‌دهد؛ دوستان و اطرافیان او برایش ارزشی ندارند و حتی گاهی دخترش نهنگ را نیز نادیده می‌گیرد تا راهش را برای رسیدن به پول هموار کند. مال‌اندوزی و طمع‌کاری آقای خرچنگ از او یک شخصیت نسبتا منفی ساخته است، اما خب نمی‌توان نقش او را در داستان نادیده گرفت.

 

پلانکتون؛ نماد حسودی

پلانکتون از دیگر شخصیت های باب اسفنجی با حسادتی به آقای خرچنگ است.  بزرگترین رقیب آقای خرچنگ، پلانکتون است. او صاحب یک رستوران دیگر درست رو به روی رستوران آقای خرچنگ است و همیشه به ای موضوع حسادت می‌کند که رستوران آقای خرچنگ همیشه شلوغ و پرمشتری است. او نسبت به همه و هر چیزی که خودش در زندگی به دست نیاورده، حسادت می‌کند و همین او را به نماد حسادت در انیمیشن باب اسفنجی تبدیل کرده است.

پلانکتون؛ نماد حسودی

پلانکتون همیشه در تلاش است که فرمول سری همبرگرهای آقای خرچنگ را دزدیده و دوباره اعتبار رستوران خود را بازگرداند. او همیشه در تکاپو است و هیچ وقت روز خوش ندارد. این موضوع به ما ثابت می‌کند که شخص حسود هیچ وقت آسایش ندارد و هر چقدر هم که بتواند به آن چه می‌خواهد برسد، باز هم حسادتش سر جایش خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: بازی بابی اسفنجی

سندی؛ نماد تکبر

از دیگر شخصیت های باب اسفنجی، می‌توانیم به سندی اشاره کنیم. او یک شخصیت مونث در این انیمیشن است که از دنیای روی آب به بیکینی باتن آمده است. او هیجان انیمیشن محسوب می‌شود و بسیار سرزنده و پویا است. سندی بسیار زیبا و قدرتمند است و خودش نیز به این موضوع واقف است، بسیار هم به خودش افتخار می‌کند و به همین دلیل است که به عنوان نماد تکبر و غرور از او یاد می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزرگ ترین کشور جهان کدام است؟ | لیست بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب

سندی؛ نماد تکبر

درست مانند دیگر شخصیت های باب اسفنجی، سندی نیز در طول داستان تغییرات بسیاری داشته است و ظاهر اولیه‌اش با چیزی که اکنون ما می‌بینیم، بسیار متفاوت بوده است. سندی دیگر دوست صمیمی باب اسفنجی است و می‌توان گفت که باب اسفنجی تا حدودی عاشق سندی است؛ اما از آنجایی که سندی حوصله عشق و عاشقی ندارد، رابطه آن‌ها در حد دوستان صمیمی باقی مانده.

 

گری؛ نماد شکم‌بارگی

و در نهایت، گری نیز از دیگر شخصیت های باب اسفنجی به شمار می‌رود؛ که البته کمتر از همه شناخته شده است. هرچند که تمرکز اصلی داستان بر روی گری نیست، اما با این حال نمی‌توان نقش او را در داستان، به عنوان حیوان خانگی باب اسفنجی، نادیده گرفت. گری بسیار شکمو است و به سینه هیچ چیزی دست رد نمی‌زند، او هرچند باهوش است، اما شکم‌پرست است و این موضوع نماد اوست.

گری؛ نماد شکم‌بارگی

گری به عنوان یک حیوان خانگی، بسیار باهوش است و در طول داستان، ماجراهای بسیاری با باب اسفنجی خلق می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که شخصیت گری در ابتدای خلق این کارتون اصلا اهمیتی نداشته و به عنوان یکی از کاراکترهای فرعی شناخته می‌شد، اما رفته‌رفته به یکی از کاراکترهای اصلی شخصیت های باب اسفنجی تبدیل شد.

سوالات متداول

بله. هر یک از شخصیت‌های کارتون باب اسفنجی نشانگر یک صفت هستند و نماد خاص خودشان را دارند.

باب، پاتریک، اختاپوس، آقای خرچنگ، پلانکتون، سندی و گری از اصلی‌ترین شخصیت‌های انیمیشن باب اسفنجی به شمار می‌روند.

پرل، دختر آقای خرچنگ، خانوم پاف، معلم باب اسفنجی و کارن، دستیار پلانکتون، از جمله شخصیت‌های درجه دوم در کارتون باب اسفنجی به شمار می‌روند.

t نگاهی به شخصیت های باب اسفنجی و معنای آن ها
امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/شخصیت-های-باب-اسفنجی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *