عجیب ترین غذاهای جهان

عجیب ترین غذاهای جهان
t عجیب ترین غذاهای جهان

عجیب ترین غذاهای جهان

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از ماجراجویی و آشنایی با چیزهای متفاوت لذت می برید فهرست عجیب ترین غذاهای جهان نیز، برایتان جالب است. البته مردم هر کشور، فرهنگ غذایی متفاوتی دارند و غذاهایی که برای ما عجیب است برای آنان بسیا خوش طعم است. این غذاها به ضرورت زندگی مردم هر کشوروتامین مواد غذایی لازم برای آن ها فراهم شده است. هم چنان که در این فهرست کله پاچه نیز به عنوان یک غذای عجیب دنیا نام برده می شود اما ایرانیان از گذشته های دور و به خاطرتامین انرژی لازم برای کارهای سخت از این غذا استفاده می کرده اند و امروزهم برای بسیاری از مردم  یکی از لذیدترین صبحانه ها محسوب می شود.

1چشم ماهی تون غذای ژاپنی

چشم ماهی تون

ماهی تون یکی از غذاهای محبوب کشور ژاپن است. اما آن ها از چشم ماهی تون نیز غذایی تهیه می کنند که برایشان بسیار لذیذ است. آن ها چشم ماهی را که در بازار ماهی فروش ها، بسیارهم ارزان است تهیه می کنند و با کمی سیر،سس سویا ولیمو می پزند . این غذا یک میان وعده محبوب در میان ژاپنی هاست.

2-رتیل سرخ شده غذای کامبوج

عجیب ترین غذاهای دنیا رتیل سرخ شده

دردهه 70 میلادی که کشور کامبوج در سلطه کمونیست ها بود؛ مواد غذایی نیز به سختی پیدا می شد. از این رو رتیل سرخ شده به عنوان یک غذا از آن زمان بین مردم رواج یافت. امروز هم که کامبوجی ها مشکل کمبود مواد غذایی ندارند رتیل سرخ شده به را به عنوان یک غذای لذید می شناسد و معتقد هستند که مزه آن کمی شبیه مزه خرچنگ است.

3-سوپ تخم مورچه غذای کشور لائوس

سوپ تخم مروچه

لائوس کشور کوچکی در جنوب شرقی آسیاست که با چین و ویتنام هم مرز است. یک غذای محبوب مردم لائوس، سوپی است که از تخم مورچه تهیه می شود.این غذا مزه ای ترش وشبیه طعم میگو دارد.

4-بینی گوزن غذای مردم کانادا

بینی گوزن

گوشت بینی گوزن، غذای سنتی مردم کاناداست. آنها بینی گوزن را در زودپز می پزند تا کاملا نرم شود سپس با سس آن را سرو می کنند.بسیاری معتقدند مزه این غذا بسیار شبیه طعم گوشت گاو است.خوردن بینی گوزن در کانادا در مناسبت های مختلف رواج دارد.

5-قارچ هویتلاکوش غذای مردم مکزیک

قارچ هویتلاکوش مکزیک فهرست غذاهای عجیب

این قارچ که نوعی آفت گیاهی است روی ذرت رشد می کند. مکزیکی ها از این قارچ در سوپ استفاده می کنند ویا به شکل سرخ کرده آن را می خوردند. هر چند ظاهر این قارچ اصلا خوشایند نیست ولی گفته می شود مزه آن شبیه دمبل کوهی است و طعمی خاکی و دودی دارد.

6-پای غورباقه غذای مردم فرانسه

قارچ هویتلاکوش مکزیک

این غذا بین مردم فرانسه محبوب است و طعم آن را شبیه ران مرغ می دانند. فرانسوی ها پای غورباقه را پخته وسرخ می کنند و قبل از خوردن، پوست واستخوان آن راجدا می کنند وبا سس سرو می کنند. البته این غذا کمی سفت است ونیاز به جویدن دارد. پرورش غورباقه برای مصرف غذایی در بسیاری از کشورها رواج دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
باغی که در یک گودال آتشفشانی قرار دارد!

7-خوکچه هندی غذای مردم پرو

قارچ هویتلاکوش مکزیک

پرو کشوری در آمریکای جنوبی است. خوردن خوکچه هندی در این کشور به عنوان غذا عادی و حتی لذیذ است.خوکچه های هندی ظاهری شبیه موش دارند و در حفره های زیر زمینی به صورت دسته جمعی زندگی می کنند. معمولا مردم پرو، خوکچه های هندی رابه صورت کباب شده می خورند.

8-لوتفیسک غذای مردم نروژ

قارچ هویتلاکوش مکزیک

این غذا در حقیقت از نوعی ماهی که در آب های سرد نروژصید شده تهیه می شود. برای تهیه لوتفسیک، این ماهی هارا اول خشک می کنند وبعدا برای تهیه غذا، چند روزی روی ماهی سود سوزآور می ریزند. سود سوزآور ماده ای بسیار خطرناک است. اما این ماده ماهی  را برای نروژی ها به غذایی لذید تبدیل می کند. این ماهی بعد از چند روز در فر یا ماهیتابه پخته می شود. البته این غذا به خاطر مهاجرت نروژی ها به آمریکا ، در آمریکا نیز غذایی لذید و شناخته شده محسوب می شود.

9-اختاپوس زنده غذای مردم کره جنوبی

اختاپوس زنده

یکی دیگر از عجیب ترین غذاهای جهان ،غذایی است که در کره جنوبی صرف می شود.کره ای ها نوعی از اختاپوس کوچک را به عنوان غذای زنده می خورند. آشپز بازوهای اختاپوس را جدا می کند وبه صورت تکه های گوشت همراه با روغن ودانه های کنجد در بشقاب می ریزد. به خاطر سیستم عصبی بسیار پیچیده اختاپوس، به هنگام خوردن غذا، این بازوها هنوز در بشقاب حرکت می کنند. خوردن این غذا بسیار با احتیاط باید انجام شود زیرا قسمت های چسبنده اختاپوس ممکن در است به دهان یا گلوی فرد بچسند و حالت خفگی ایجاد کنند.

10-شفیره سرخ شده کرم ابریشم غذای مردم چین

شفیره سرخ کرده

پیله های کرم ابریشم برای تولید نخ ابریشم ضروری است؛ اما وقتی چینی ها پی به خوشمزگی آن بردند شروع به خوردن آن ها کردند. آنها این پیله ها را سرخ می کنند وبا سس شیرین وترش همراه با برنج می خورند.

11-هاگیس غذای مردم اسکاتلند

t عجیب ترین غذاهای جهان

هاگیس غذای سنتی مردم اسکاتلند است . این غذا با مخلوطی از جگر سفید ،جگر سیاه وقلب گوسفند همراه با پیاز و بلغور جو پخته می شود. همه این مواد در شکمبه گوسفند ریخته می شود ومقداری ادویه هم به آن می افزایند بعد شکمبه را بخیه می زنند و در آب جوش می پزند. گاهی سبزیجات و مقداری شلغم هم به این غذا افزوده می شود. ورود این غذا از سال 1971به  خاطر استفاده از شکبمه گوسفند به آمریکا ممنوع شده است اما هنوزهم به شکل گسترده ای در اسکاتلند مصرف می شود. این غذا امروزه دیگر غذای فقرای اسکاتلند نیست و در منوی غذاهای لذیذ آن ها قرار دارد. هرچند که هاگیس در فهرست غذاهای عجیب دنیاست اما غذایی شبیه به آن  از صدها سال پیش ،در ایران نیز مصرف می شده ونام آن کیپا است که به همراه آبگوشت کله، پخته می شده است. هنوز هم در مناطق روستایی جنوب ایران، کیپا طرفداران زیادی دارد. البته کیپا ترکیبی از برنج و نخود و گوشت است که درون شکمبه گوسفند پخته می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مثلث شگفت انگیز

12- میوه اژدها غذای مردم آسیای جنوب شرقی

میوه آزدها

این میوه هم در فهرست عجیب ترین غذاهای جهان قرار دارد. درویان یا میوه اژدها در بین مردم جنوب شرقی آسیا طرفدار بسیاری دارد . خوردن این میوه به خاطر بوی نامطبوعی که دارد؛ در وسایل حمل و نقل شهری ، هتل ها ، بیمارستان ها وسفرهای هوایی ممنوع است. بوی میوه اژدها ترکیبی از بوی سیر، پیاز و جوراب عرق کرده است.

13- سوپ خون غذای مردم ویتنام

سوپ خون

برای تهیه این سوپ از خون گوسفند یا مرغ و اردک استفاده می شود. آشپزها خون تازه را به هنگام بریدن سر حیوان جمع می کنند سپس نمک یا ماده دیگری به آن اضافه می کنند تا از انعقاد سریع آن جلوگیری شود. آن گاه مقداری گوشت پخته در این مایع نیمه بسته اضافه می کنند و با سبزیجات تزئین می کنند.ویتنامی ها معتقدند که این سوپ می تواند مشکل کم خونی افراد را درمان کند. مدتی است مقامات دولتی به خاطر غیر بهداشتی بودن این سوپ سعی می کنند از سرو آن در رستوران ها جلوگیری کنند.

14- قلب مار کبرا غذای مردم چین

قلب مارکبرا

این هم یکی از دیگر از خوراکی های عجیب است. آشپز سینه مار را می شکافد و در حالی که هنوز قلب مار می تپد در بشقابی جلوی مشتریان رستوران می گذارد. بعضی معتقد هستند این غذا خواص دارویی دارد وباعث طول عمر انسان می شود.

15- اسموتی قورباغه

اسموتی قورباغه

گوشت قورباغه در بسیاری از نقاط جهان مانند آفریقا،آسیاو آمریکای جنوبی خورده می شود.  مردم غورباقه را معمولابه صورت کبابی یا پخته شده مصرف می کنند. اما مدتی است که اسموتی غورباقه به عنوان یک صبحانه مقوی و انرژی زا در بعضی کشورها معمول شده است.

16- ملخ شکلاتی غذای مردم آمریکا و مکزیک

t عجیب ترین غذاهای جهان

شاید بسیار شنیده باشید که بعضی اعراب را ملخ خور توصیف می کنند . اما اکنون ملخ به غذای مردم امریکا و مکزیک تبدیل شده است. ملخ شکلاتی به عنوان تنقلات، برای کودکان و نوجوانان عرضه می شود. از این تنقلات عجیب در مهمانی ها نیز استفاده می شود. امریکایی ها معتقدند ملخ منبع عالی پروتئین، آهن و ویتامین است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مکان هایی روی کره زمین که نیروی جاذبه ندارند

17- خورشت پای دینگو و دم کانگور غذای مردم استرالیا

عجیب ترین غذاهای جهان

شاید باورش کمی سخت است اما این غذای محبوب مردم استرالیاست . دینگو، سگ وحشی است که ظاهرش شبیه گرگ یا روباه است و در سراسر استرالیا یافت می شود. کانگور نیز پستانداربومی این کشور است و هردو حیوان در این کشور شکار می شوند وبه غذا از آن ها استفاده می کنند.

18- کله گوسفند غذای مردم ایسلند

عجیب ترین غذاهای جهان

غذای کله گوسفند یکی از غذاهای اصلی در برخی کشورهای اروپایی، افریقایی وآسیایی است. در ایسلند این غذا به عنوان ناهار مصرف می شود. سر پخته گوسفند به همراه سیب زمینی، کلم ، شلغم و هویج در سر میز گذاشته می شود. این غذا همراه با سرکه وسس تند خورده می شود.

19- شتر برگر غذای مردم مراکش

شتر برگر

فاس پایتخت مراکش شهری است که از دل تاریخ بیرون آمده است. بسیاری از سنت ها همچنان در این کشور برقرار است. یکی از غذاهای محبوب مردم مراکش گوشت شتر است. گوشت شتر مقدار زیادی آهن و روی دارد وچربی آن بسیار کم است. این گوشت برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و سلامتی هستند گزینه مناسبی است. در مراکش به راحتی می توان شتر برگر را در رستوران ها و فست فود ها تهیه کرد.

20- مهوه یا مهیاوه غذای مردم جنوب ایران

مهوه عجیب ترین غذاهای جهان

آخرین عنوان از فهرست  عجیب ترین غذاهای جهان ، خوراکی ایرانی است. مهوه یا مهیاوه در استان های بوشهر، هرمزگان و بخشی از فارس طرفداران بسیاری دارد. مهیاوه مایعی است به رنگ تیره مایل به خاکستری و بوی تندی دارد. این ماده غذایی بسیار مقوی ودارای یُد فراوان است. مهوه از ماهی های کوچک تهیه می شود . در ابتدا این ماهی ها را روی ساحل خشک می کنند. سپس ماهی خشک شده را با زرد چوبه، فلفل، گشنیز و خردل می کوبند و پودر به دست آمده را درظرفی سفالی می ریزندو به آن آب و نمک اضافه می کنند . این ظرف حدود 20 روز جلو آفتاب تند جنوب می ماند تا در نهایت خمیری با بوی تند حاصل می شود که همان مهوه است. هرچند که مردم جنوب علاقه زیادی به این غذا دارند و آن را با نان محلی به عنوان صبحانه صرف می کنند .ولی بوی تند و زننده این غذا باعث می شود غیر جنوبی ها را از آن فراری دهد.

اگر به دنبال فهرستی کامل از عجیب ترین غذاهای جهان باشیم شاید به صدها عنوان غذای دیگر بربخوریم که البته برای خود مصرف کنندگان این غذاها اصل عجیب نیست وبرایشان لذیذ وبسیارطبیعی است .

 

نکاتی درباره ی غذاهای سریع یا فست فود

t عجیب ترین غذاهای جهان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *