علائم زیاده روی در مصرف نمک

علائم زیاده روی در مصرف نمک
t علائم زیاده روی در مصرف نمک

علائم زیاده روی در مصرف نمک چیست ؟ براساس آخرین دستورالعمل های تغذیه ای، توصیه می شود که 2300 میلی گرم سدیم (1 قاشق چای خوری) در روز مصرف کنید. با این حال برآورد شده است که مصرف متوسط روزانه ما به 3400 میلی گرم سدیم (حدود 1 و 1/3 قاشق چایخوری) نزدیک است. مصرف بیش از حد نمک باعث ایجاد هیپوناترمی و منجر به مشکلات جدی سلامتی در طول مدت زمان می شود.
در این مقاله اطلاعات جالبی ارائه می شود و لیستی از نشانه های رایج را به شما می دهیم که اگر آن ها را در بدن خود مشاهده می کنید به احتمال زیاد شما در رژیم غذاییتان در مصرف نمک زیاده روی می کنید.

ورم 

علائم زیاده روی در مصرف نمک

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در انگشتری که در دست دارید احساس تنگی می کنید، پاهای شما احساس سوزش می کنند یا چشم های پف کرده ای دارید، شما احتمالا بیش از حد نمک می خورید. این حالت ها یعنی وجود تورم در نواحی مختلف بدن، ناشی از نگهداری آب اضافی توسط بدنتان است که در اثر مصرف زیاد نمک به وجود می آید. این وضعیت اِدِم نامیده می شود و باید با یک رژیم غذایی بسیار محدود در مصرف نمک درمان شود.

تشنگی بیش از حد

تشنگی بیش از حد

سدیم موجود در نمک کمک می کند تا مایع موجود در بدن شما حفظ شود. هنگامی که بیش از حد نمک می خورید، بدنتان نیاز به مایعات بیش تری برای کمک به پاک سازی سیستم خود دارد تا عضلات و سایر اعضای بدن بتوانند به درستی عمل کنند. این انتخاب  روش بدن شما برای اصلاح نسبت سدیم به آب است و آب آشامیدنی بهترین راه برای بازگشت به حالت طبیعی است. به علت همین مغز مرتبا درخواست نوشیدن آب را صادر می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۶ کاری که باید هنگام شامپو کردن موها رعایت کنید

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید که ننوشیدن آب به اندازه کافی می تواند بدن شما را وادار به مصرف مایعات درون سلول ها کند و این باعث می شود که شما با کم آبی شدید در بدن خود مواجه شوید.

تغییرات در ادرار

تغییرات در ادرار

به طور معمول، افزایش سدیم در بدن باعث تغییرات جدی در ادرار می شود که می تواند به دو دلیل رخ دهد: کم آبی یا بیماری کلیوی.مصرف زیاد نمک باعث می شود که کلیه های شما برای دفع آن بیش از حد کار کنند و منجر به بیماری کلیوی شود که معمولا در این مواقع ادرار شفاف یا کاملا روشن است.داشتن بیش از حد سدیم در بدن باعث نگهداری آب اضافه شده و خروجی ادرار شما کاهش می یابد، غلظت زیاد و رنگ زرد تیره ادرار نشانه آن است.

استخوان های ضعیف

استخوان های ضعیف

مصرف نمک اضافه می تواند یک مانع بزرگ برای داشتن اسکلت محکم باشد.دفع زیاد ادرار توسط کلیه های ناسالم باعث می شود که کلسیم نیز از دست رود. کمبود کلسیم مزمن می تواند به استخوان های ضعیف و مشکلات دندان های شما منجر شود و حتی باعث ایجاد پوکی استخوان گردد.

گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات

حفظ تعادل صحیح سدیم و پتاسیم برای سلامت بدن بسیار مهم است زیرا این عناصر شیمیایی مسئول انقباض ماهیچه ها هستند. اگر این توازن را با استفاده بیش از حد نمکدان در خانه و یا مصرف زیاد مواد غذایی آماده و پرنمک، بهم بزنید، ممکن است گرفتگی یا درد شدید در عضلات خود را تجربه کنید.

سردردهای مداوم

سردردهای مداوم

مصرف بیش از حد سدیم، حجم خون شما را افزایش می دهد به طوری که فضای بیش تری در رگ های خونی شما می گیرد. این گسترش عروق خونی، باعث فشار خون بالا می شود و در نتیجه ممکن است سردرد شدید ایجاد کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بوتاکس طبیعی پوست صورت با مواد طبیعی

اختلالات ذهنی

اختلالات ذهنی

فشار خون ناشی از مصرف زیاد نمک می تواند به شریان های مغز شما آسیب برساند. این ضایعه می تواند توانایی شما را در داشتن ذهنی خلاق و متفکر، کم کرده و تمرکزتان  بر وظایف روزانه را سخت تر کند.علاوه بر این، ثابت ماندن کم آبی بدن می تواند به حافظه ضعیف، احساس خستگی و کم شدن زمان واکنش بدن، منجر شود.

 

t علائم زیاده روی در مصرف نمک
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *