فواید جوش شیرین

t فواید جوش شیرین

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

جوش شیرین یا بیکربنات سدیم یکی از ایمن ترین مواد اطراف ماست. این ماده منشا طبیعی دارد. همچنین در آشپزی استفاده می شود که در ترکیب با مواد دیگر باعث می شود دی اکسید کربن آزاد شود و خمیر عمل بیاید. استفاده از این ماده به آشپزی و شیرینی پزی محدود نمی شود. می توان از آن در درمان نیز استفاده کرد. جوش شیرین به حفظ تعادل pH در جریان خون کمک می کند. هم چنین به استفاده در زمان سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی سرطان توصیه می شود. از آن جا که این ماده خصوصیات شیمیایی و فیزیکی خاصی دارد، توانایی های پزشکی منحصر به فردی دارد که هر کسی که در سیستم درمانی است لازم است بداند. در این جا چند مورد درمانی جوش شیرین را برایتان می گوییم:

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

دکتر والنی چنی، در اپیدمی آنفولانزا اسپانیا در سال 1918، به معجزه درمانی جوش شیرین پی برد. نکته اینجاست که هر کسی که از این ماده استفاده کرد به ندرت به بیماری دچار شد و اگر مبتلا شد علائم خفیف تری داشت. راهکار استفاده از این ماده در درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا به این صورت است:

روز اول: نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و هر 2 ساعت یک بار غرغره کنید. 6 بار انجام شود.

روز دوم: همانند روز اول، مواد را درست کرده و 4 بار غرغره شود.

روز سوم: همانند روز اول، مواد را درست کرده و یک بار صبح و یک بار عصر، یعنی 2 بار، غرغره شود.

روز چهارم: مواد را همانند روز اول درست کرده و هر صبح غرغره کنید تا زمانی که سرماخوردگی خوب شود.

جوش شیرین (3)

سفید کردن دندان

جوش شیرین به عنوان درمان سفید کردن دندان نیز شناخته شده است. ارزان است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. کمی از آن را روی مسواک خود بریزید، مسواک بزنید و بشویید. از این ماده برای خوشبو کردن دهان نیز می توان استفاده کرد. یک قاشق چای خوری را در نصف لیوان آب حل کرده، در دهان بچرخانید و سپس بشویید.

درآوردن تراشه چوب و خرده شیشه

در آوردن خرده شیشه و تراشه چوب واقعا درد آور است. اگر چنین اجسامی در دستان یا پاهای کودکان فرو رود، سوال پیش می آید چگونه می توان از راه دیگری استفاده کرد؟ به راحتی می توان تراشه یا خرده شیشه را با جوش شیرین درآورد. قانون شماره 1 این است که نباید آن را فشار داد. فقط محل را بشورید و خشک کنید. با مخلوط کردن یک چهارم قاشق چای خوری و آب، خمیر جوش شیرین درست کنید. خمیر باید سفت باشد. خمیر را روی باند استریل بگذارید و سپس باند را روی محل مورد نظر قرار دهید. بعد از 24 ساعت، باند را بردارید. تراشه یا شیشه به سطح جایی که فرو رفته است آمده و به راحتی می توانید آن را بردارید. این خمیر نیز در درمان نیش حشره و پوست دارای خارش استفاده می شود.

جوش شیرین (1)

درمان جوش کورک و جوش سرسیاه

برای درمان جوش کورک می توان از مخلوط جوش شیرین با کمی آب استفاده کرد. هنگامی که درست کردید، آن را روی صورت بمالید و به آرامی مالش ذهید. بگذارید 1 ساعت روی صورت باشد و آبکشی کنید. از کاهش التهاب جوش کورک شگفت زده خواهید شد. برای جوش سرسیاه، از خمیر جوش شیرین (مخلوط جوش شیرین با مقدار کمی آب) استفاده کنید. روی جوش بمالید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خشک شود. سپس بشویید. با این راه، منافذ مسدود شده تمیز می شوند. برای نتیجه بهتر، روزی یک بار استفاده کنید.

حساسیت های پوستی و آفتاب سوختگی

جوش شیرین می تواند درد ناشی از آفتاب سوختگی یا حساسیت پوستی را تسکین دهد. نصف فنجان جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به صورت کمپرس سرد روی محل سوختگی به طور مستقیم استفاده کنید.

جوش شیرین (2)

خنثی کننده بوی بد بدن

آیا می دانید می توانید یک دئودورانت خانگی با جوش شیرین بسازید؟ از بین بردن بوی نامطبوع بدن هیچ گاه آسان و ارزان نبوده است. برای تهیه دئودورانت جوش شیرین، 60 گرم جوش شیرین، 60 گرم نشاسته ذرت و 5 قاشق روغن نارگیل بودار را مخلوط کنید. روغن درخت چای را به مخلوط اضافه کنید تا معطر شود.

t فواید جوش شیرین
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بیماری های کشنده بطری های پلاستیکی

‫1 نظر ارسال شده در “فواید جوش شیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *