قد بلندترین مرد جهان کیست؟

قد بلندترین مرد جهان
t قد بلندترین مرد جهان کیست؟

قد بلندترین مرد جهان سلطان کوسن(Sultan Kösen ) با 251 سانتی متر قد است. این کشاورز توانسته است با 251 سانتی متر قد(8 فوت 2.82 اینچ) رکورد جهانی گینس را برای بلندقدترین مرد دنیا به خود اخصاص دهد.این ویژگی بدنی منحصربه‌فرد و استثنایی او، او را به یک شخصیت بین‌المللی تبدیل کرده است. سلطان کوسن با وقوع این رکورد، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ بلندترین افراد جهان به دست آورده است و موضوعی جالب برای بررسی و شناخت بیشتر است. برای آشنایی بیشتر با بلند قدترین مرد دنیا، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

زندگینامه قد بلندترین مرد جهان

زادگاه قد بلندترین مرد جهان با 251 سانتی متر8 فوت 2.82 اینچ) در روستای علی‌بی در استان ماردین ترکیه است. کوسن، مردی ترک با تبار کرد است که در 10 دسامبر 1982 متولد شده است.کوسن به دلیل قدش نتوانست تحصیلات خود را تکمیل کند. او در عوض به عنوان یک کشاورز به صورت نیمه وقت کار می‌کرد. یکی از مزایای قد بلندی سلطان کوسن، انجام کارهایی بود که به ارتفاع بسیار زیادی نیاز دارند مانند تعویض لامپ و نصب پرده.

اما قد بلندی سلطان کوسن مشکلات زیادی را نیز برای او به همراه داشت. یکی از این مشکلات پیدا کردن لباس مناسب با توجه به قد و اندازه دست و پاهای اوست.به گفته بلند قدترین مرد زنده جهان، قد او قیمت بالایی داشت. کوسن گفت که نمی‌توانست به مدرسه برود، زیرا نمی‌توانست روی صندلی‌ها بنشیند و به دلیل جثه‌اش هرگز نتوانسته شغلی را حفظ کند.او با اشاره به اینکه منبع اصلی درآمدش اکنون رکورددار بودن و سفر به سراسر جهان است، گفت: من در مشاغل مختلفی کار کرده‌ام، اما هرگز شغل ثابتی نداشتم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مجسمه هایی با فلزات دور ریختنی

بلند قدترین مرد جهان

علت قد بلندی بیش از حد سلطان کوسن چیست؟

رشد کوسن ناشی از شرایط غول‌پیکر و آکرومگالی است که در اثر توموری که غده هیپوفیز او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ایجاد می‌شود.در سال 2010، کوسن برای تومور هیپوفیز خود در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا تحت درمان قرار گرفت. به همین منظور دارویی برای کنترل سطوح بیش از حد هورمون رشد در اختیار او قرار گرفت. در مارس 2012 تایید شد که این درمان در متوقف کردن رشد کوسن موثر است.

بلندترین مرد جهان

قد بلندترین مرد جهان ازدواج کرد

در اکتبر 2013، کوسن با مروه دیبو، متولد سوریه، که 10 سال از او کوچکتر است، ازدواج کرد. او در مصاحبه‌ای گفت که بزرگ‌ترین مشکلش با همسرش ارتباط است، زیرا او ترکی صحبت می‌کرد اما همسرش فقط عربی صحبت می‌کرد.این زوج در سال 2021 طلاق گرفتند و مانع زبان را به عنوان یکی از دلایل اصلی طلاق ذکر کردند. کوسن امیدوار است روزی با زن دیگری ازدواج کند.مراسم ازدواج بلندترین مرد جهان

ملاقات بلندترین مرد جهان با کوتاه قدترین افراد دنیا

در 13 نوامبر 2014، به عنوان بخشی از روز رکوردهای جهانی گینس، کوسن برای اولین بار با کوتاه ترین مرد جهان، چاندرا بهادر دانگی 54.6 سانتی متر(1 فوت 9+1⁄2 اینچ) در رویدادی در لندن ملاقات کرد.قدبلندترین مرد جهان فاش کرد که از مقامات رکوردهای جهانی گینس خواسته است که هنگام ملاقات با کوتاه قدترین مرد جهان، وی را از او دور نگه دارند، زیرا می‌ترسید که او را زیر پا بگذارد.دانگی اهل هند بود. کوسن به یوتیوبر ترکیه ای Ruhi Cenet گفت: “من مدام از مقامات می خواستم که دانگی را از من دور کنند.” من بسیار می ترسیدم که به طور تصادفی روی او پا بگذارم و بدن او را بشکنم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کشف گونه جانوری از جنس روح

کوسن 40 ساله همچنین در سال 2018 در مصر با کوتاه قدترین زن جهان – بازیگر هندی جیوتی کیسانجی آمگه – که 2 فوت و ¾ اینچ قد دارد ملاقات کرد.کوسن که هنوز هم به قد بلندترین مرد جهان شناخته می‌شود، گفت که در زمان ملاقات با کوتاه قدترین افراد جهان، در واقع نمی‌توانست چیزی را که آن‌ها می‌گفتند بشنود، زیرا او بسیار قد بلند بود.

نتیجه‌گیری

با بررسی زندگی و ویژگی‌های سلطان کوسن، متوجه شدیم که قد بلندترین مرد جهان به عنوان یک شخصیت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. وی با داشتن این ویژگی بدنی منحصربه‌فرد، شهرت بسیاری را برای خود به ارمغان آورده است. اما همچنین، او با چالش‌ها و مشکلاتی نظیر مشکلات جسمی و تأثیرات اجتماعی و روانی ناشی از این وضعیت نیز روبرو شده است.

منبع

t قد بلندترین مرد جهان کیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/قد-بلندترین-مرد-جهان-کیست؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *