معرفی انیمه «مدرسه قهرمانانه من»

معرفی انیمه مدرسه قهرمانانه من
t معرفی انیمه «مدرسه قهرمانانه من»

اگر اهل انیمه دیدن هستید، بدون شک باید اسم «انیمه مدرسه قهرمانانه من» را نیز شنیده باشید.این شاهکار انیمه‌ای، از جمله بهترین آثاری است که تا به امروز خلق شده و صد البته با استقبال خوبی هم رو به رو شده است.

این انیمه را می‌توان از جمله بهترین انیمه‌ها دانست؛ زیرا نه تنها شمار مخاطبان آن بسیار زیاد است، بلکه امتیازهای خوبی را نیز نصیب خود کرده است. در مقاله امروز از وبسایت نوجوان‌ها، میخواهیم در کنار هم با این انیمه و داستان آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

بهترین انیمه‌ها

ناممدرسه قهرمانانه من (My Hero Academia)
ژانراکشن – ماجراجویی – مدرسه‌ای – فانتزی – کمدی – درام - قهرمانی
کارگردانکنجی ناگاساکی – هیتومی اوداشیما
اقتباسمانگایی با همین نام از کوهه هوریکوشی
شروع پخش2016 (ژاپنی) 2018 (انگلیسی)
وضعیت پخشدر حال پخش
منتشرکنندهاستودیو بونز
امتیاز در IMDB8.2
امتیاز در MAL8.33
تعداد اپیزود138 قسمت (تا پایان فصل 6)
مدت هر اپیزود25 دقیقه
رده سنیبالای 15 سال (PG-13)

خلاصه‌ای از داستان

انیمه «مدرسه قهرمانانه من» یکی از مهیج‌ترین داستان‌ها را در بین انیمه‌ها دارد. می‌توان گفت که یکی از دلایل محبوبیت آن نیز دقیقا همین موضوع است.داستان این انیمه از این قرار است که همه در دنیای خیالی نویسنده، دارای قدرت‌های فوق بشری و ویژه‌ای هستند.گفته می‌شود که بیشتر از 80 درصد جمعیت کره زمین، دارای قدرتی به اسم کوسه (Quirks) هستند و این قدرت در هر فرد، به شکلی متفاوت از دیگری ظاهر می‌شود.

اما از بین این جمعیت بسیار، تنها عده کمی می‌توانند به عنوان قهرمان و ناجی مردم فعالیت کنند؛ شاید فقط 10 درصد از تمام کسانی که قدرت کوسه دارند بتوانند آن را در راه خدمت به بشر به کار بگیرند؛ که البته آن هم نیازمند آموزش و حضور در مدارس و آکادمی‌های مخصوص است.از معدود افرادی که هیچ قدرتی ندارند، می‌توان به «ایزوکو میدوریا» اشاره کرد؛ او برخلاف بسیاری از دوستان و نزدیکانش، هیچ قدرت ویژه‌ای ندارد و همین باعث شده تا حسابی بخاطر این موضوع مسخره شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مجسمه های شنی

حتی دوست صمیمی‌اش «کاتسوکی باکوگو» نیز گاهی او را آزرده می‌کند. کاتسوکی دوست دوران کودکی ایزوکو است و چیزی که این دو را به بهترین دوست هم تبدیل کرد، عشق و علاقه‌شان به ابرقهرمان جهانی، «آلمایت» بود.هرچند که ایزوکو قدرتی نداشت، اما جسارت و شجاعتش و اشتیاقش برای مقابله با خطر، بیشتر از خیلی قهرمان‌های دیگر بود.

بعد از اینکه در طول داستان، ایزوکو و دوستش با آلمایت آشنا می‌شوند، او با دیدن این شور و شجاعت در ایزوکو، تصمیم می‌گیرد که قدرت خود با نام «یکی برای همه» را به او منتقل کند. آلمایت که در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و دیگر قدرت نجات دنیا را نداشت، این تصمیم را عاقلانه‌ترین تصمیم ممکن می‌دانست.

شروع ماجراهای ایزوکو نیز دقیقا از همینجا رقم می‌خورد؛ ایزوکو اکنون یک قدرت ویژه‌ دارد و می‌تواند به تمام رویاهایش دست پیدا کند. به عنوان اولین کار، او در مدرسه ابرقهرمانی UA ثبت نام می‌کند تا بتواند ماجراجویی‌هایش را آغاز کند. اما شرکت در این مدرسه، قرار گرفتن در محیط جدید و مقابله با افراد شرور، بسیار سخت‌تر از آن چیزی بود که او فکر را می‌کرد؛ و این تازه اول داستان است…

کاراکترها و صداپیشه‌های انیمه مدرسه قهرمانانه من

در طی شش فصلی که از انیمه منتشر شده است، کاراکترهای زیادی در آن حضور پیدا کرده‌اند؛ از همین روی می‌توان این انیمه را یکی از پرکاراکترترین انیمه‌ها دانست. در جدول زیر، می‌توانید فهرستی از مهم‌ترین کاراکترها، همراه با صداپیشه‌شان را مشاهده کنید:

فهرستی از مهم‌ترین کاراکترها، همراه با صداپیشه‌شان

کاراکترصداپیشه
ایزوکو میدوریادایکی یاماشیتا
کاتسوکی باکوگونوبوهیکو اوکاموتو
آل مایتکنتا میاکه
اوچاکو اوراراکاآیانه ساکورا
تنیا ایداکایتو ایشیکاوا
تسویو آسویآئوی یوکی
مینورو مینتاریو هیروهاشی
مومو یائویوروزومیرینا اینوئه
فومیکاگه توکویامییوشیماسا هوسویا
دنکی کامیناریتاتسوکو هاتاناکا
ایجیرو کیریشیماتاتسوکو هاتاناکا
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هنر طراحی روی ناخن ها (سمندر کوچولو)

فیلم‌های انیمه‌ای و اسپین‌ آف‌ها

علاوه بر انیمه اصلی مدرسه قهرمانانه من، چند اسپین آف نیز برای آن ساخته شده است؛ این اسپین آف‌ها در قالب فیلم هستند و تعداد آن‌ها 3 تا است:

  • مدرسه قهرمانانه من: دو قهرمان (2018)
  • مدرسه قهرمانانه من: رستاخیز قهرمانان (2019)
  • مدرسه قهرمانانه من: ماموریت قهرمان‌های جهانی (2021)

پیشنهاد مطالعه: بهترین انیمه های کمدی

t معرفی انیمه «مدرسه قهرمانانه من»

علاوه بر انیمه و فیلم، مانگاهای آن نیز دارای چند اسپین آف هستند که هر کدام داستان تازه‌ای را دنبال می‌کنند. عنوان سری مانگاهای اسپین آف، به شرح زیر است:

  • در هم بکوب! (2015 تا 2017)
  • نگهبانان شب (2016 تا 2022)
  • ماموریت‌ها گروهی (2019 تا زمان حال)

t معرفی انیمه «مدرسه قهرمانانه من»

استقبال از این انیمه آنقدر بالا رفت که حتی شرکت سازنده، دو بازی ویدیویی نیز بر اساس آن منتشر کرد. عنوان این دو بازی نیز به شرح زیر است:

  • One’s Justice (2018)
  • One’s Justice 2 (2020)

t معرفی انیمه «مدرسه قهرمانانه من»

پیشنهاد مطالعه: بهترین انیمه های اکشن

نقدها و نظرات انیمه مدرسه قهرمانانه من

به باور بسیاری از  منتقدان معروف، انیمه مدرسه قهرمانی من از جمله قوی‌ترین کارهایی است که در چند سال اخیر ساخته شده است. گرافیک‌های خیره‌کننده، شخصیت‌پردازی عمیق، داستان گیرا و جذاب، استفاده از المان‌های قهرمان‌سازی هالیوودی در عین پایبندی به ریشه‌های ژاپنی انیمه، از جمله مهم‌ترین نقاط قوت این انیمه به حساب می‌آید.

علاوه بر تمامی این موضوعات، از دیگر دلایل محبوبیت این انیمه را می‌توان ثبات در پخش در نظر گرفت. برخلاف بسیاری از انیمه‌های مشابه، مدرسه قهرمانانه من به صورت مرتب از سال 2016 در حال پخش است و همین باعث شده است تا بینندگان بسیاری نسبت به تماشای آن، ذوق داشته باشند.همان طور که به آن اشاره کردیم، داستان و شخصیت‌پردازی خوب از جمله مهم‌ترین نقاط قوت این انیمه است. برخی از بزرگ‌ترین وبسایت‌های انیمه، این موضوع را چنین توصیف کرده‌اند:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عکس پروفایل پاییزی دخترانه جدید 1402

Hony.Hony

داستان انیمه آکادمی قهرمانانه من، به خوبی این موضوع را نشان داده است که حتی قدرتمندترین افراد نیز نقطه ضعف خاص خودشان را دارند. این انیمه نشان داد که قوی‌ترین قهرمان‌ها نیز گاهی به کمک احتیاج پیدا می‌کنند و سرگذشت آلمایت بزرگ، به خوبی نشان‌دهنده این موضوع است.

anime lover

داستان فصل دوم هرچند ممکن است به نسبت فصل‌های دیگر گستردگی کمتری داشته باشد، اما این لزوما دلیل بر بد بودن آن نمی‌شود. در این فصل، ما شاهد آن هستیم که به خصوصیات شخصیتی هر فرد، به بهترین شکل پرداخته می‌شود؛ مشکلات و ضعف‌های درونی هر فرد به خوبی آشکار می‌شود و این موضوع، از بهترین نشانه‌های بی‌نظیر بودن داستان و شخصیت‌پردازی در این انیمه است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین انیمه های سینمایی

سخن نهایی

اگر انیمه فن هستید یا دوست دارید تماشای انیمه را شروع کنید، مای هیرو آکادمی یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود.با تماشای این انیمه، می‌توانید پا در دنیای پرشور و جذاب انیمه‌ها بگذارید و فضای تازه‌ای را تجربه کنید.

در پایان، اجازه بدهید که نظر شما را هم بپرسیم، این انیمه را تماشا کرده‌اید؟ از آن خوشتان آمده است؟ نقاط قوت و ضعف آن را در چه چیزی دیده‌اید؟ تجربه خودتان را با ما هم در میان بگذارید!

منابع

imdb

imdb

 

t معرفی انیمه «مدرسه قهرمانانه من»
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *