معرفی ۱۸ فیلم انیمه سینمایی برتر در کل تاریخ

انیمه در این گوشه دنیا از بهترین انیمه های سینمایی
t معرفی 18 فیلم انیمه سینمایی برتر در کل تاریخ

ما در این مقاله از مجله نوجوان‌ها، قصد داریم تا بهترین فیلم‌ انیمه‌ های سینمایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از این دردسر خلاص شوید؛ فیلم‌های انیمه‌ای درست شبیه به فیلم‌های سینمایی معمولی هستند، با این تفاوت که به سبک و سیاق انیمه‌ای درست شده‌اند.

در ادامه، با 20 تا از برترین فیلم‌های انیمه‌ای تاریخ آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

حباب (Bubble)

ژانر: فانتزی، درام، رمانس

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 7.2

داستان در شهر توکیو روایت می‌شود. در این دنیای خیالی، حباب‌ها روی زمین سقوط می‌کنند و به همین دلیل، جاذبه از آن چیزی که تصور ماست، تفاوت بسیاری دارد. شخصیت اصلی این داستان یک پارکورباز قهار به اسم هابیکی است و این انیمه نیز ماجراجویی‌های او را همرا با یک دختر اسرارآمیز به اسم اوتا، روایت می‌کند.

حباب از بهترین انیمه های سینمایی

قلعه متحرک هاول (Howl’s Moving Castle)

ژانر: فانتزی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.6

یکی از زیباترین انیمه‌هی تاریخ که برگرفته از یک رمان انگلیسی به همین نام است. داستان این انیمه، درباره دختری جوان است که توسط طلسم یک جادوگر، به پیرزنی 90 ساله تغییر تبدیل می‌شود. حال او برای اینکه بتواند دوباره به سن واقعی خود برگرد، با ماجراجویی‌های فراوانی را پشت سر بگذارد و در این راه، با هاول و فلعه متحرکش همراه می‌شود.

قلعه متحرک هاول از بهترین انیمه های سینمایی

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین انیمه های کمدی

سرود قلب (The Anthem of the Heart)

ژانر: درام

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 7.6

تماشای این انیمه، یکی از آرامش‌بخش‌ترین کارها خواهد بود. این انیمه، داستان دختری را روایت می‌کند که روز به روز، توانایی حرف زدن خود را از دست می‌دهد؛ اما در عوض می‌تواند بهتر و بهتر آواز بخواند. به دلیل همین استعدادش، او به عنوان خواننده کلاسش در فستیوال موسیقی مدرسه انتخاب می‌شود و داستان نیز حول محور همین موضوع می‌گردد.

سرود قلب از بهترین انیمه های سینمایی

بزرگراه پنگوئن (Penguin Highway)

ژانر: فانتزی، برش از زندگی

امتیاز در سایت انیمه لیست: 7.5

این انیمه بر اساس یک رمان علمی تخیلی با همین نام تهیه شده است. داستان این انیمه، درباره یک پسر خارق‌العاده کلاس چهارمی به اسم آیوما است. در کنار او، شخصیت دیگری به اسم بانو نیز وجود دارد که بسیار اسرارآمیز است. در یک روز بسیار معمولی، پنگوئن‌ها وارد شهر می‌شوند و داستان نیز از همانجا آغاز می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی بهترین انیمه های اکشن تمام دوران

بزرگراه پنگوئن از بهترین انیمه های سینمایی

آسمان آبی او (Her Blue Sky)

ژانر: درام، فانتزی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 7.5

سازنده این انیمه، دو شاهکار دیگر به اسم سرود قلب و آنوهانا در کارنامه خود دارد. داستان این  انیمه نیز در شهر خیالی دو انیمه دیگر روایت می‌شود. داستان این انیمه اما درباره دو خواهر به اسم آئویی و آکانه است که پدر و مادر خود را از دست داده و تنها زندگی می‌کنند. اما در همین میان، یکی از دوستان قدیمی آکانه به اسم شینو وارد داستان می‌شود و همه چیز را تغییر می‌دهد.

آسمان آبی او از بهترین انیمه های سینمایی

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین انیمه های اکشن

اولین اسلم دانک (The First Slam Dunk)

ژانر: ورزشی، نوجوانانه

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.5

این اثر، یکی از بهترین کارهایی است که در سال 2022 منتشر شده و خیلی هم محبوب است. به علاوه، گفتنی است که این انیمه بر اساس یک مانگای قدیمی با همین نام تهیه شده است.  داستان این انیمه تماما درباره بسکتبال است و به تمام بسکتبال‌دوستان توصیه می‌شود. در این انیمه می‌توانید داستان نبرد تاریخی میان دو دبیرستان شوهوکو و سانو را مشاهده کنید.

اولین اسلم دانک از بهترین انیمه های سینمایی

خاطرات (Memories)

ژانر: علمی تخیلی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 7.7

داستان این انیمه، متشکل از سه بخش است که هر کدام داستان جداگانه‌ای دارند. در داستان اول، چهار نفر وارد یک سفینه متروکه می‌شوند؛ در داستان دوم، روایت یک دستیار آزمایشگاه را می‌بینیم که در اثر یک تصادف، خودش را به سلاحی بیولوژیک تبدیل کرده است. در داستان آخر نیز ماجرای شهری را خواهیم دید که تمام هدفش، شلیک موشک به هدفی نامرئی است. داستان سوم بسیار عمیق و نمادین است.

خاطرات از بهترین انیمه های سینمایی

در این گوشه دنیا (In this Corner of the World)

ژانر: درام

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.2

این انیمه نیز مانند بسیاری از انیمه‌های دیگر، بر اساس مانگایی با همین نام تولید شده است. داستان این انیمه، در شهر هیروشیما در سال‌های جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. شخصیت اصلی داستان، سوزو، از جمله بازماندگان حمله اتمی به این شهر است و ما زندگی او را دنبال خواهیم کرد. نسخه دیگری از این انیمه در سال 2016 منتشر شد که حدود 40 دقیقه به نسخه قبلی‌اش افزوده شده بود.

در این گوشه دنیا از بهترین انیمه های سینمایی

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین انیمه های اکشن

صدای خاموش (A Silent Voice)

ژانر: درام

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "ایران ایران" از خندوانه

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.9

داستان این انیمه، داستان زندگی نوجوان‌هاست؛ در این انیمه، زندگی روزمره نوجوان‌هایی را مشاهده می‌کنیم که ممکن است مورد زورگویی قرار بگیرند، مسخره شوند، فرزند طلاق باشند، ناتوانی جسمی داشته باشند، یا اینکه حتی به خودکشی فکر کنند. داستان این انیمه، داستان شوکوی ناشنوا و شویا که همیشه دچار زورگویی قلدرها قرار می‌گیرد را روایت می‌کند.

صدای خاموش از بهترین انیمه های سینمایی

پیشنهاد مطالعه: معرفی انیمه شیطان کش

زیبا (Belle)

ژانر: درام، فانتزی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 7.5

در این انیمه، داستان دختری دبیرستانی به اسم سوزو را خواهیم دید. این دختر همراه با پدرش در اطراف شهر زندگی می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که او با عنوان دختری با نام زیبا وارد یک دنیای مجازی به اسم U  می‌شود و آهنگی که خودش نوشته و ساخته بود را در آن دنیا اجرا می‌کند. در کل این انیمه، کشمکش‌های دنیای واقعی و مجازی را خواهیم دید.

زیبا از بهترین انیمه های سینمایی

پاپریکا (Paprika)

ژانر: جنایی، علمی تخیلی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8

در داستان این انیمه، شاهد یک ابداع تازه در روانشناسی هستیم؛ دستگاهی به اسم دی سی مینی که به متخصصان اجازه می‌دهد در رویای افراد سفر کرده و  از همه چیز آگاهی پیدا کنند. داستان این انیمه، کشمکش‌های بین یک تروریست رویا و یک کارآگاه رویا و مبارزات بین آن‌ها را روایت می‌کند.

پاپریکا از بهترین انیمه های سینمایی

جنگ‌های تابستانی (Summer Wars)

ژانر: فانتزی، علمی و تخیلی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 7.6

جنگ‌های تابستانی، در اصل یک رسم ژاپنی است و ما در انیمه، قرار است با فرهنگ روستایی ژاپن آشنا شویم. داستان این انیمه، زندگی پسری دبیرستانی را روایت می‌کند که قرار است در تعطیلات تابستان به روستای زادگاه و پیش خانواده‌اش برگردد. اما در این بین مشکلاتی را تجربه می‌کند و در بین دنیا واقعی و مجازی، در کشمکش است.

جنگ‌های تابستانی از بهترین انیمه های سینمایی

بچه گرگ‌ها (Wolf Children)

ژانر: درام، فانتزی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.6

داستان این انیمه، ماجرای دختری دانشگاهی به اسم هانا را روایت می‌کند. او در دانشگاه مردی را ملاقات می‌کند که می‌تواند به گرگ تبدیل شود. این دو عاشق هم می‌شوند و با هم ازدواج می‌کنند و سال‌ها بعد، دو فرزندشان نیز همین قابلیت را به ارث می‌برند. حال داستان ما، ماجرای این خانواده را روایت می‌کند که فرزندانشان باید تصمیم بگیرند به عنوان انسان زندگی کنند یا به عنوان گرگ.

بچه گرگ‌ها از بهترین انیمه های سینمایی

شبحی درون پوسته (Ghost in the Shell)

ژانر: سایبرپانک، علمی تخیلی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 9

یکی از بهترین انیمه‌هایی که می‌توانید تماشا کنید و یا مانگایش را بخوانید، همین مورد است. داستان این انیمه در سال 2030 روایت می‌شود و دنیا، به شدت در تکنولوژی غرق شده است. شخصیت اصلی داستان، موتوکو کوساناگی نام دارد و یک افسر پلیس است. او در شهر فوق پیشرفته محل زندگی‌اش، هدفی ندارد جز مبارزه با فساد و جرم و جنایت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی 15 انیمه کمدی برتر در دنیا

شبحی درون پوسته از بهترین انیمه های سینمایی

پیشنهاد مطالعهّ: معرفی انیمه مدرسه قهرمانانه من

شاهزاده مونوکه (Princess Mononoke)

ژانر: فانتزی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.6

داستان این انیمه که شاهکار به حساب می‌آید، در قرون وسطی و در سرزمین ژاپن روایت می‌شود. ما در این انیمه دوستی شاهزاده آشیتاکا و زنی به اسم سان را مشاهده می‌کنیم. سان در بین گرگ‌ها بزرگ شده و آشیتاکا یک انسان است. حال خواهیم دید که چطور انسان‌ها با طبیعت در کشمکش خواهند بود و هر یک به فکر بقای خودشان هستند.

شاهزاده مونوکه از بهترین انیمه های سینمایی

آکیرا (Akira)

ژانر: سایبرپانک، علمی تخیلی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.1

این انیمه در سال 1988 منشتر شده و داستان سال 2019 را روایت می‌کند. در این داستان، ما شاهد شهری به اسم نئو توکیو هستیم که بر روی خرابه‌های توکیوی قدیم بنا شده است. دنیا در اثر جنگ جهانی سوم از بین رفته و بازماندگان، دنیایی تازه تشکیل داده‌اند. این انیمه، ماجرای زندگی شوتارو و تتسو را خواهیم دید که بعد از تصادف، یک قدرت غیرطبیعی پیدا کرده است و اکنون باید تصمیم بگیرد که چگونه از آن استفاده خواهد کرد.

آکیرا (Akira) از بهترین انیمه های سینمایی

نام تو (Your Name)

ژانر: فانتزی

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.9

این انیمه، داستان دو شخصیت را روایت می‌کند؛ تاکی که در کلانشهر توکیو زندگی می‌کند و میتسوها که در خارج شهر است. یک روز، کاملا تصادفی متوجه می‌شوند که بدن آن‌ها با هم عوض شده است و این اتفاق چندین بار تکرار می‌شود. هر روز، آن‌ها شناخت بیشتری از هم پیدا می‌کنند و در نهایت به هم علاقه‌مند می‌شوند. این انیمه در بیشتر از 120 کشور به نمایش درآمده و جایزه اسکار نیز برده است.

نام تو از بهترین انیمه های سینمایی

شهر اشباح (Spirited Away)

ژانر: فانتزی و درام

امتیاز در سایت مای انیمه لیست: 8.8

در این انیمه، داستان دختری ده ساله را شاهد هستیم که همراه با پدر و مادرش وارد دنیایی عجیب و تازه شده است.

طلسمی، پدر و مادر او را به خوک تبدیل می‌کند و حال شیهیرو تنهاست. او جادوگری به اسم یوبابا را پیدا می‌کند و برای اینکه او را راضی کند پدر و مادرش را به شکل واقعی برگرداند، مشغول به کار برایش می‌شود. به همین دلیل نام و هویت خود را به «سن» تغییر می‌دهد.

شهر اشباح از بهترین انیمه های سینمایی

منابع

empireonline

editorial.rottentomatoes

 

t معرفی 18 فیلم انیمه سینمایی برتر در کل تاریخ
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *