گران ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

گران ترین شهرهای جهان
t گران ترین شهرهای جهان در سال 2023

شهرهای بزرگ دنیا زیبا و مجلل هستند، اما به همین نسبت هم زندگی در این شهرها گران است. سفرکردن یا اقامت دائمی در این شهرها هزینه های زیادی را به همراه دارد. ساکنین شهرهای گران جهان باید بخش زیادی از درآمد خود راصرف هزینه های روزانه کنند.

ملاک های گرانی هرشهر براساس قیمت خرید یا اجاره منزل، هزینه یک وعده غذا در رستوران، هزینه مایحتاج روزانه مانند شیر، تخم مرغ ، نان و …، هزینه انرژی برای سرمایش یا گرمایش و هزینه اینترنت محاسبه شده است. در فهرست زیر 10 شهر گران جهان را بررسی می کنیم. 10 شهر گران قیمت جهان، بر اساس آخرین رتبه بندی Mercer’s Cost of Living City  در سال 2022، در این فهرست آمده اند.

فهرست 10 تا از گران ترین شهرهای جهان

توجه داشته باشید که این فهرست ثابت نیست و مرتب در حال تغییر است. ما تلاش می کنم این لیست را مرتب بروزرسانی کنیم.

گران ترین شهرهای جهان در 2023
1- شهر پِکَن؛ پایتخت جمهوری خلق چین
2- شهر توکیو؛ پایتخت کشور ژاپن
3- شهر سنگاپور؛ پایتخت کشور سنگاپور
4- شهر نیویورک؛ وسیع‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا
5- شهر تل‌آویو؛ پایتخت تجاری اسرائیل
6- شهر بِرن؛ پایتخت غیررسمی سوئیس
7- شهر بازل؛ سومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس
8- ژِنِوْ ؛ دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس
9- زوریخ؛ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوییس
10- شهر هنگ کنگ؛ منطقه ای خودمختار در جنوب چین

1- شهر پِکَن؛ پایتخت جمهوری خلق چین

پکن، پایتخت پر رونق چین، با جمعیت 21.54 میلیون نفر، رتبه دهم را به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان در اختیار دارد. پکن با مراکز خرید فوق‌العاده و رستوران های مجلل، نمونه ای از سبک زندگی مدرن را به نمایش گذاشته استبرخلاف بسیاری از شهرهای دیگر چین، هزینه ها در پکن با بسیاری از پایتخت های اروپایی برابری می کند

در مقایسه با سایر شهرهای چین، اجاره بهای پکن بالا است و مهاجران باید بخش قابل توجهی از درآمد خود را برای اقامت در مرکز شهر و اطراف آن بپردازند. البته  اقامت در حومه شهر به طور قابل توجهی ارزان تر است، به خصوص اگر چند نفردر یک اتاق با هم زندگی کنند، تا هزینه ها کاهش یابد.

شهر پِکَن از گران ترین شهرهای جهان

2- شهر توکیو؛ پایتخت کشور ژاپن

توکیو باجمعیت 13.96 میلیون نفر،پایتخت ژاپن به عنوان نهمین شهر گران دنیا در رتبه بندی قرار گرفته است. است. شهری که با ترکیبی جذاب از فرهنگ مدرن و سنتی ژاپن بنا شده است.شهر توکیو به دلیل هزینه های بالای زندگی و به عنوان یک کلان شهر پر جنب و جوش ،که همیشه در بین ده شهر گران قیمت جهان قرار دارد؛ شهره است. اکثر مردم شهر، بخش زیادی از درآمد خود را صرف اجاره خانه می کنند و هزینه خرید اتومبیل یا حمل و نقل شهری نیز بخش دیگری از درآمد آن ها را به خود اختصاص می دهد.

با این حال زندگی در توکیو، پایتخت ژاپن، به معنای تجربه زندگی در یکی از فعال ترین شهرهای جهان است. این شهر با بیش از 10 میلیون نفر حمعیت به دلیل فرهنگ غنی، غذاهای شگفت انگیز، حمل و نقل کارآمد و مردمی صمیمی، دوست داشتنی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خوراکی های مفید و خطرناک برای کلیه را بشناسید

شهر توکیو از گران ترین شهرهای جهان

3- شهر سنگاپور؛ پایتخت کشور سنگاپور

سنگاپور با 5.99 میلیون نفر جمعیت، به عنوان هشتمین شهر گران جهان در رتبه هشتم قرار دارد و دارای اقتصادی مرفه و جاذبه های تماشایی و همچنین سبک زندگی با کیفیت است.سنگاپور به عنوان یکی از گران ترین شهرهای آسیا شناخته می شود. در این شهر زمین به دلیل کوچکی کشور بسیار کمیاب است. علاوه بر این، با افزایش تقاضا برای املاک و مستغلات، عرضه نیز محدود شده است و بازار املاک و مستغلات به شدت رقابتی است.

علاوه بر این، سنگاپور منابع طبیعی محدودی دارد و باید برای واردات اقلام ضروری مانند آب ، انرژی، گاز طبیعی از بنادر خود استفاده کند.سنگاپور به عنوان یک مرکز مالی جهانی شناخته شده است، به همین دلیل است که یک مقصد محبوب برای کارمندان مهاجر از ایالات متحده و بریتانیا است. با این حال، هزینه های اجاره و خرید خانه در سنگاپور بسیار سنگین است.

شهر سنگاپور از گران ترین شهرهای جهان

4- شهر نیویورک؛ وسیع‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا

شهر نیویورک با جمعیتی حدود 20 میلیون نفر به عنوان هفتمین شهر گران جهان در رتبه بندی شده است، این شهرسبک زندگی عجیب و غریبی را به ساکنان خود ارائه می دهد.نیویورک تنها شهر آمریکای شمالی است که در فهرست 10 شهر گران قیمت  جهان قرار گرفته است. این شهر سرزمین فرصت هاست و افرادی را از ایالات متحده و سایر نقاط جهان به خود جذب می کند. همه این افراد  برای آن که شهرتی کسب کنند؛در شهر با هم رقابت می کنند.  در نتیجه، جای تعجب نیست که زندگی در شهر نیویورک تا این حد گران است.

اگر به دنبال چشم انداز کاری بهتر یا تجربه جدیدی هستید، مهاجرت به شهر نیویورک یک تصمیم عالی است. در این شهر که انبوهی از مکان‌های فرهنگی و فرصت‌های تفریحی بی‌پایان دارد، هرگز لحظه‌ای کسل‌کننده وجود ندارد.

شهر نیویورک از گران ترین شهرهای جهان

پیشنهاد مطالعه: قوانین عجیب کشورها

5- شهر تل‌آویو؛ پایتخت تجاری اسرائیل

تل آویو ششمین شهر گران جهان با حدود جمعیت 435000نفر است.  هزینه بالای زندگی در این شهر به دلیل اقتصاد پررونق شهر، زندگی شبانه پررونق و محبوبیت در بین گردشگران است.

تل آویو همه چیز دارد. از سواحل زیبا گرفته تا تفریحات شبانه پر جنب و جوش و رستوران های درجه یک؛ با این حال، تمام این سرگرمی ها هزینه بالایی نیز دارد. تل آویو، بزرگترین شهر اسرائیل، حتی برای کسانی که درآمدشان دلار، یورو یا سایر ارزهای اصلی است، گران دارد.هزینه های این شهربا شهرهای گران اروپایی مانند رم یا پاریس قابل مقایسه است؛ از این جهت قیمت یک آپارتمان تل آویو، بسیار بیشتر شهرهای دیگری اسرائیل است.

شهر تل آویو از گران ترین شهرهای جهان

6- شهر بِرن؛ پایتخت غیررسمی سوئیس

برن با جمعیت 441000  نفر به خاطر هزینه بالای محل اقامت، رستوران ها، بازارها و خدمات آب وبرق به عنوان پنجمین شهر گران جهان رتبه بندی شده است.برن، پایتخت سوئیس، یکی دیگر از شهرهایی است که همیشه در فهرست 10 شهر گران قیمت جهان جای می گیرد. برن به دلیل معماری قرون وسطایی، فواره ها و تاریخ غنی خود مشهور است و یکی از میراث جهانی یونسکو است.

شهر بِرن از گران ترین شهرهای جهان

7- شهر بازل؛ سومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس

بر اساس آخرین نظرسنجی ها بازل با جمعیت 570000 نفری، به عنوان چهارمین شهر گران جهان در رتبه بندی شده است.  در این شهر سوئیس هزینه اقامت، رستوران ها و بازارها بسیار گران است.بازل، قدیمی ترین شهر دانشگاهی سوئیس، کنار رودخانه راین، نزدیک به مرزهای این کشور با فرانسه و آلمان واقع شده است و هر ساله درماه ژوئن میزبان بزرگترین بازار هنر جهان است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رفع چروک های صورت با سالم ترین خوراکی ها

بازل شهری سرسبز است که  می توانید در تمام طول سال در باغ های محله‌ای کوچک و پارک‌های شهری از ورزش، بازی و آرامش، لذت ببرید. اما هر چیزی بهایی دارد و این شهر زیبا چهارمین شهر گران دنیا برای زندگی است.

شهر بازل از گران ترین شهرهای جهان

8- ژِنِوْ ؛ دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس

ژنو باجمعیت  198,979نفر در قلب سوئیس واقع شده است و به دلیل زیبایی طبیعی خیره کننده و استاندارد بالای زندگی خود مشهور است. اما هم چنین به عنوان سومین شهر گران جهان نیز شهرت دارد.ژنو شهری است با ده‌ها کافه مجلل و بازار که به خاطر داشتن ‌بزرگ‌ترین آبنمای جهان، شهرت دارد. اما تمام این تجملات هزینه زیادی دارد. بله، ژنو شهری گران است، اما هزینه های بالای زندگی، مردم را از سفر به ژنو منصرف نمی کند.  بیش از 40 درصد از ساکنان ژنو دارای پاسپورت سوئیسی نیستند و این موضوع، شهر ژنو را به یکی از بین المللی ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

ژنو یک شهر دوست داشتنی با چیزهای زیادی برای ارائه است و به همین دلیل است که بسیاری از خارجی ها ترجیح می دهند در آنجا اقامت کنند. علیرغم هزینه های بالای زندگی، این شهر از استانداردهای زندگی بالایی نیزبرخوردار است.

t گران ترین شهرهای جهان در سال 2023

9- زوریخ؛ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوییس

زوریخ با جمعیت 1.43 میلیون نفر، دومین شهر گران جهان است. شهرت این شهر به خاطر کیفیت بالای زندگی و مناظر خیره کننده آن است؛ که هر دو با قیمت گزافی همراه هستند.تنها با یک نگاه به زوریخ می توانید متوجه شوید که چرا این جایکی از گران ترین شهرهای جهان است.

شهری در انتهای شمالی دریاچه زوریخ که  به‌خاطر تفرجگاه‌های کنار آب، خریدهای سطح بالاو شکلات‌های معروف خود به شهرت سیده است. اجاره خانه در این شهر گران تراز شهرهای دیگر سوئیس است.هرچندزوریخ به شهری گران قیمت از نظر هزینه های زندگی عادی و املاک و مستغلات است؛ اما خوشبختانه، بالاترین نرخ دستمزد خالص را نیز درمیان شهرهای جهان دارد.

زوریخ از گران ترین شهرهای جهان

10- شهر هنگ کنگ؛ منطقه ای خودمختار در جنوب چین

هنگ کنگ، با جمعیت 7.41 میلیون نفر در جنوب شرقی چین قراردارد. این شهردر صدر فهرست گران ترین شهرهای جهان قرار داردو هزینه اقامت، رستوران ها و مایحتاج ضروری مانند شیر و نان در این شهر بسیار بالاست.

هزینه اجاره بها درهنگ کنگ بالا نیست، بلکه تقاضای رقابتی برای مسکن و همه فعالیت‌هایی که شهر ارائه می‌کند، مانند بازارهای متعدد، تفریحات شبانه و دیدنی‌های آن، این شهر را به گران‌ترین شهر جهان تبدیل کرده است هنگ کنگ به دلیل جذب برخی از موفق ترین و ثروتمندترین تاجران جهان و همچنین هزاران مهاجر شهرت دارد.

شهر هنگ کنگ از گران ترین شهرهای جهان

 

پیشنهاد مطالعه: بزرگترین کشورهای جهان

عواملی که یک شهر را گران می کند

عوامل متعددی وجود دارد که اگر با هم جمع می شوند؛باعث می شوند که یک شهر یکی از گران ترین شهرها در جهان باشد.  این عوامل شامل موارد زیر است:

  • ارز قوی: شهری با ارز قوی به دلیل قدرت خرید پول محلی، کالاها وخدماتش با نرخ بالاتری عرضه خواهد شد.
  • تورم بالا: تورم می تواند باعث افزایش سریع قیمت ها شود که می تواند زندگی یک شهر را گران تر کند.
  • هزینه بالای زندگی: هزینه بالای زندگی می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله مالیات زیاد، اجاره بها بالا و دستمزدهای بالا باشد.
  • عرضه محدود مسکن: اگر عرضه مسکن محدود باشد، به دلیل تقاضای زیاد، قیمت مسکن و زمین افزایش می یابد.
  • تقاضای بالا برای کالاها و خدمات: اگر شهری تقاضای بالایی برای کالاها و خدمات داشته باشد، قیمت ها می تواند به دلیل نیروهای بازار افزایش یابد.
  • سطوح بالای ثروت: در شهرهایی که بسیار ثروتمند هستند کالاها و خدمات قیمت های بالاتری دارند.
  • موقعیت جغرافیایی: شهرهایی که در مناطق دورافتاده یا صعب العبور قرار دارند ممکن است به دلیل هزینه حمل و نقل قیمت های بالاتری داشته باشند.
  • ثبات سیاسی: شهرهایی با دولت های باثبات و سطوح پایین فساد به دلیل افزایش اعتماد سرمایه گذاران و ثبات اقتصادی، قیمت های بالاتری دارند.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
غذاهایی برای تسریع رشد مو!

گران ترین شهرهای جهان کدامند؟

گران ترین شهرهای جهان معمولا در کشورهایی قرار گرفته اندکه استاندارد زندگی بالایی دارند وهزینه های زندگی هم گران است.این شهرها معمولابهترین جا برای زندگی هستند.

آیا زندگی در گران ترین شهرها ارزش دارد؟

گران‌ترین شهرهای جهان ممکن است فرصت‌های شغلی بهتر، حقوق بالاتر و کیفیت زندگی بهتری را در مقایسه با سایر مکان‌ها ارائه دهند. با این حال، هزینه های زندگی نیز ممکن است بسیار بالا باشد، که تامین نیازهای اولیه را دشوار می کند.

کدام کشور بهترین کیفیت زندگی را دارد؟

برخی از کشورهایی که کیفیت زندگی بهتری دارند عبارتند از نروژ، دانمارک، سوئیس، فنلاند و کانادا. این کشورها استاندارد بهتر زندگی، مراقبت های بهداشتی، آموزش و رفاه اجتماعی خوب و همچنین فرصت هایی برای تفریح ​​در فضای باز و تجارب فرهنگی در اختیارمردم می گذارند.

آیا می توانید در کشورهایی که هزینه زندگی کمتری دارند کیفیت زندگی خوبی داشته باشید؟

بله، در کشورهایی که هزینه های زندگی کمتری دارند، می توان کیفیت زندگی خوبی داشت. کشورهایی که هزینه‌های زندگی پایین‌تری دارند، ممکن است حقوق کمتری پرداخت کنند، اما مایحتاج اولیه زندگی، مسکن و سرگرمی نیز گران نیستند. علاوه بر این، کشورهایی که ارزان تر هستند، ممکن است فرهنگ منحصربه‌فرد، زیبایی طبیعی و فرصت‌هایی برای سفر و ماجراجویی داشته باشند که می‌تواند به کیفیت بالای زندگی کمک کند.

آیا راهی برای صرفه جویی در هزینه زندگی در شهرهای گران وجود دارد؟

بله، راه های زیادی برای صرفه جویی در هزینه ها در این شهرها وجود دارد. مانند  زندگی در خارج از مرکز شهر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای داشتن ماشین، آشپزی در خانه، به جای غذا خوردن ، خرید در بازارهای محلی به جای فروشگاه های گران قیمت.

منبع:  Mercer Cost of Living City Ranking 2022

 

t گران ترین شهرهای جهان در سال 2023
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *