قوانین عجیب کشورها

قوانین عجیب کشورها

راهنمای مطالعه

t قوانین عجیب کشورها

قوانین در همه جای دنیا برای ایجاد نظم ایجاد شده‌اند؛ اما این قانون‌ها در همه جهان یکسان نیستند. برخی از این قانون‌ها بسیار مسخره به نظر می‌آیند اما چاره ای جز رعایت آنها نیست؛ چون متخلفین جریمه می‌شوند. برخی از لاین قوانین واقعا عجیب و حتی خنده دار هستند. با ما همراه باشید تا نگاهی به قوانین عجیب کشورها بیاندازیم.

1. در سنگاپور آدامس نجوید

یکی از قوانین عجیب کشورها، ممنوعیت آدامس جویدن در سنگاپور است. اگر قصد مسافرت به سنگاپور را دارید مواظب باشید که آدامس نجوید. سنگاپور از سال 1992 خرید و فروش و همچنین جویدن آدامس را ممنوع کرده است.

مقامات سنگاپوری آدامس را عامل تخریب طبیعت می‌دانند و متخلفین از این قانون 100000دلار جریمه خواهند شد. حتی ممکن است متخلفین تا دوسال به حبس محکوم شوند. البته از 2004 این قانون کمی تعدیل شده است واگر کسی براساس نسخه پزشک آدامس بجود مجازات نخواهد شد.

 

در سنگاپور آدامس نجوید

 

2. استفاده از فلاش تانک در دستشویی هنگام شب ممنوع است!

در سوئیس بین ساعت 10 شب تا 7 صبح استفاده از فلاش تانک در دستشویی کاری بسیار ناپسند است. هرچند این کار مجازات قانونی ندارد اما به خاطر ایجاد آلودگی صوتی، کار بسیار زشتی بین مردم به شمار می‌آید. مردم این کشور به آرامش و سکوت اهمیت زیادی می‌دهند وبه همین خاطر قوانین سختی در مجتمع‌های آپارتمانی دارند. این مورد عجیب هم از دیگر قوانین عجیب کشورها است که مردم کشور سوئیس موظف به رعایت آن هستند.

 

شب ها از فلاش تانک در دستشویی های سوئیس استفاده نکنید

 

3. در سریلانکا به مجسمه بودا پشت نکنید

جهانگردان در سریلانکا باید خیلی مواظب باشند که با مجسمه‌های بوداعکس سلفی نگیرند. چون هنگام عکس گرفتن، پشتشان به سمت مجسمه خواهد بود واین کار در کشور سریلانکا بسیار ناپسند است ومجازات به همراه دارد. مردم این کشور بودایی هستند ومجسمه‌های بودا محلی برای عبادت آن‌هاست.

 

در سریلانکا به مجسمه بودا پشت نکنید

 

4. در اقیانوسیه فراموشی روز تولد جریمه دارد

اگر مردی در کشور سوموای اقیانوسیه روز تولد همسرش را فراموش کند، بیچاره خواهد شد. زیرا اگر همسرش به پلیس شکایت کند طبق قوانین مجرم است و باید چند روزی را در حبس بگذراند تا دیگر این مناسبت مهم را فراموش نکند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گیاهان آپارتمانی که در تاریکی رشد میکنند (گیاهانی که به نور کم نیاز دارند)

 

در اقیانوسیه فراموشی روز تولد جریمه دارد

 

5. ریختن دانه برای کبوتران در ونیز خطرناک است

کبوتران شهر ونیز ایتالیا برای بناهای تاریخی و مهم این شهر مشکلاتی ایجاد کرده‌اند. مدفوع این کبوتران به بناهای تاریخی آسیب می‌زند. بنابراین ریختن دانه برای این کبوتران ممنوع شده است تا جلوی تکثیر آن‌ها گرفته شود. اگر جهانگردی به خاطر عشق به این کبوترها، به آن‌ها غذا بدهد تا 7000یورو جریمه خواهد شد.

 

ریختن دانه برای کبوتران در ونیز خطرناک است

 

6. سیگار کشیدن در خیابان‌های اکراین ممنوع است!

استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی در مکان‌های عمومی اوکراین – که شامل پارک‌ها، زمین‌های بازی، ساختمان‌های ورزشی و دولتی، ایستگاه‌های اتوبوس و حمل‌ونقل می‌شود – رسما ممنوع است. این مورد هم از جمله قوانین عجیب کشورها است که باید رعایت شود.

 

در خیابان های اکراین سیگار نکشید

 

7. در تایلند سیگار الکترونیکی ممنوع است

استفاده از سیگارهای الکترونیکی در تایلند مجاز نیست و در صورتی که کسی این وسیله را به همراه داشته باشد جریمه نقدی می‌شود و حتی تا 10 سال زندان دارد. همچنین در تایلند برای پاک نگه داشتن هوای 24 منطقه ساحلی که از مقاصد مهم گردشگری این کشورهستند کشیدن هرنوع سیگار در آن ها ممنوع است.

 

در تایلند سیگار الکترونیکی ممنوع است

 

8. در بوتان مصرف هر نوع دخانیات ممنوع است

کشور کوهستانی بوتان برای حفاظت از هوای سالم کشور،هر نوع خرید و فروش واستفاده از دخانیات را ممنوع کرده است. این کشور یکی از محکم ترین قوانین عجیب کشورها به ویژه در مصرف دخانیات را دارد.

 

در بوتان هر نوع دخانیات ممنوع است

 

9. داروهای حاوی کدئین در ژاپن مجاز نیست

داروهای حاوی کدئین درکشور ژاپن به طور کلی ممنوع است وحتی اگر این نوع داروها در نزد جهانگردان یافت شود بلافاصله منجر به اخراج آنان می‌شود.

 

داروهای حاوی کدئین در ژاپن مجاز نیست

 

10. در بارسلونا روی زمین تف نکنید!

یکی از قوانین عجیب کشورها که البته یک قانون ضروری است، ممنوعیت انداختن دآب دهان بر روی زمین است؛ اما در بارسلونا فرد خاطی با جریمه‌ای سنگین مواجه می‌شود.

 

در بارسلونا روی زمین تف نکنید

 

11. در باربادوس پوشیدن لباس های استتار ممنوع است

باربادوس جزیره‌ای در دریای کارئیب است. دراین کشور چه برای بزرگسالان و چه  برای کودکان پوشیدن لباس‌هایی شبیه لباس نظامیان که رنگ استتار دارد ممنوع است. بزرگسالان در صورتی که چنین لباسی بپوشند به سختی جریمه می‌شوند.

 

در باربادوس پوشیدن لباس های استتار ممنوع است

 

12. پوشیدن کفش پاشنه بلند در یونان جریمه دارد

ممنوعیت پوشیدن کفش پاشنه بلند در کشور یونان نیز از دیگر قوانین عجیب کشورها است. مقامات یونانی برای حفاظت از آثار باستانی کشورشان از ورود زنانی که کفش پاشنه  بلند پوشیده باشند به این مراکز جلوگیری می‌کنند. این کار به منظور جلوگیری از تخریب سنگ‌های باستانی این کشور است.

 

در یونان، پوشیدن کفش پاشنه بلند جریمه دارد

 

13. در ترکیه توهین به پرچم ملی مجازات دارد

در ترکیه هرگونه مخدوش کردن، پرچم یا اسکناس این کشور جرم است و فرد مجرم تا 6 ماه زندانی خواهد شد.

 

در ترکیه توهین به پرچم ملی مجازات دارد

 

14. پا روی صورت اعلیحضرت نگذارید

بر روی اسکناس‌های تایلند، تصویر پادشاه این کشور چاپ شده است. طبق قانون اگر کسی پا روی اسکناس بگذارد به پادشاه توهین کرده است وعمل وی مجرمانه محسوب می‌شود.

 

در تایلند، پا روی صورت اعلیحضرت نگذارید

 

15. در نیویورک بوق نزنید

بوق زدن هم در بسیاری از کشورها ممنوع است. ممنوعیت بوق زدن در نیوریورک هم جزو قوانین عجیب کشورها است. اگر راننده‌ای در شهر نیویورک بوق بزند با جریمه 350 دلاری مواجه خواهد شد.

 

در نیویورک بوق نزنید

 

16. ورود هر حیوانی به استرالیا ممنوع است

کشور استرالیا اکو سیستم به شدت شکننده و حساسی دارد. ورود هر حیوان و یا گیاه به این کشور با مقررات سخت گیرانه ای همراه است . اگر کسی این قوانین را رعایت نکند با جریمه سنگینی مواجه می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه در شرایط سخت به آرامش برسیم؟

 

ورود هر حیوانی به استرالیا ممنوع است

 

17. خوردن و نوشیدن در وسایل حمل و نقل دبی

خوردن و آشامیدن در کل ناوگان سیستم حمل و نقل عمومی و همچنین در ایستگاه های آنها از مترو و اتوبوس گرفته تا گذرگاه عابر پیاده اکیداً ممنوع است. اگر به خاطر خوردن یا آشامیدن در این مکان ها دستگیر شوید، باید ۱۰۰ درهم جریمه بپردازید.

 

خوردن و نوشیدن در وسایل حمل و نقل دبی ممنوع است

 

18. ماشین کثیف داشتن جرم است

با وجود طوفان های شن متعدد در امارات، شاید فکر کنید که داشتن یک ماشین کثیف و خاکی در این کشور امری عادی و قابل بخشش است. با این حال، طبق قانون، خودروی های کثیف چهره شهرهای را زشت می کنند. در نتیجه صاحبان این گونه خودروها باید 3000 درهم جریمه بپردازند.

 

ماشین کثیف داشتن جرم است

 

19. از تصادفات عکس نگیرید

اگر در طول سفرتان به دبی،  تصادفی در خیابان دیدید، نباید از آن عکس بگیرید. عکاسی از تصادف  درست مانند عکاسی از ساختمان‌های نظامی، دادگاه‌ها و کاخ‌ها،غیرقانونی است.  در صورت ارتکاب چنین کاری باید 50 هزار تا 3 میلیون درهم بپردازید و به احتمال زیاد از این کشور اخراج خواهید شد.

 

20. غذای اضافه در رستوران جریمه دارد

دولت چین برای کسانی که بخش زیادی از غذایشان را دور می ریزند جریمه سنگینی در نظر گرفته است. به همین دلیل برخی رستوران ها، قبل از ارائه منو به مشتریان، آ نها را وزن می کنند تا میزان غذای مناسب آن ها را تشخیص دهند. به این ترتیب مشتری ها تا لقمه آخر غذا را می خورند و دیگر غذای دوریزی وجود ندارد.

 

غذای اضافه در رستوران های چین جریمه دارد

 

21. رانندگی بدون لباس ممنوع

در تایلند با این که هوای گرم است رانندگان حق ندارند بدون پیراهن با ماشین رانندگی کنند. رانندگی با بدن لخت دراین کشور جریمه سنگین دارد.

 

رانندگی بدون لباس در تایلند ممنوع است

 

22. حمایت از کبوتر های خانگی

کبوترها دراسترالیا جایگاه خاصی دارند. این کبوترها سال‌ها به عنوان کبوتر نامه بر مسافت‌های زیادی را طی می‌کردند. اکنون هم قانون از این کبوترها حمایت می‌کند و براساس این قانون هرگونه گرفتن، زخمی کردن ویا کشتن کبوترها جرم است و مجرم 250 دلار جریمه می شود.

 

حمایت از کبوترهای خانگی در استرالیا

 

23. دامن پوشیدن مردان در ایتالیا ممنوع است

هر چند که دامن پوشیدن مردان در بعضی کشورها لباس سنتی محسوب می شود وهیچ اشکالی ندارد؛ اما در ایتالیا اگر مردی دامن بپوشد فورا دستگیرمی شود و جریمه می شود.

 

دامن پوشیدن مردان ممنوع است

24. در استرالیا سیب زمینی انبار نکنید

در غرب استرالیا براساس قوانین خرید ونگهداری مواد غذایی مانند سیب زمینی، بیش از 50 کیلو جرم محسوب می شود.

 

در استرالیا سیب زمینی انبار نکنید

 

25. فرزند سوم غیر قانونی است

ایالت کوالا در هند برای کنترل جمعیت، فرزند سوم را برای خانواده ها ممنوع کرده است. اگر پدر و مادری فرزند سوم خود را به دنیا بیاورند با جریمه سنگین 10000روپیه ای مواجه خواهند شد.

 

فرزند سوم در ایالت کوالا غیر قانونی است

 

26. باد معده گاو هم ممنوع است

یکی دیگر از قوانین عجیب کشورها، ممنوعیت باد معده گاو است. باد معده گاوها حاوی مقدار زیادی گازمتان است که باعث آلودگی محیط زیست می شود. دولت آمریکا، گاوداری های بزرگ کالیفرنیا را موظف کرده است که میزان انتشار گاز متان را تا سال 2030 حدود 40 در صد کاهش دهند وگرنه با جریمه مواجه خواهند شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه شاد باشیم و شاد بمانیم؟

 

باد معده گاو

 

27. نام خوک ها

در فرانسه نیز یکی از قوانین عجیب کشورها وجود دارد و آن هم ممنوعیت گذاشتن نام مقامات بر روی حیوانات است. مردم موظفند که نام مقامات و یا مسئولین را روی خوک های خانگی نگذارند وگرنه با جریمه و مجازات مواجه خواهند شد. شاید رمان مزرعه حیوانات شاهکار جرج اورول را خوانده باشید. در این رمان، حیوانات مزرعه علیه صاحبانش انقلاب می کنند وخود مدیریت مزرعه را به دست می گیرند.

کسی که در این مزرعه حیوانات را به شورش تشویق می کند خوکی به نام ناپلئون است. ناشر فرانسوی این کتاب مجبور شد نام خوک را به سزار تغییر دهد زیرا ناپلئون شخصیتی مهم در تاریخ فرانسه است.

 

نام خوک ها

 

28. اختلال درعروسی و عزا مجازات دارد

اگر فردی در استرالیا به هردلیلی در مراسم عروسی یا عزا اختلالی ایجاد کند تا 10000دلار جریمه می شود و ممکن است تا دو سال نیز به زندان برود. این قانون هم از جمله قوانین عجیب کشورها است.

 

اختلال درعروسی و عزا مجازات دارد

 

39. اضافه وزن در ژاپن جریمه دارد

یک مورد از قوانین عجیب کشورها، جریمه شدن افراد چاق در ژاپن است! ژاپنی‌ها در جهان به خاطر جنگجویان سومو که بسیارهم چاق هستند شهرت دارند.اما عجیب است که همین کشور برای چاقی مردم جریمه در نظر گرفته است. هر چقدر هم که این قانون عجیب به نظر می رسد، اما در کتاب قانون وجود دارد و به شدت اجرا می شود.

چاقی یک مشکل رو به رشد در سراسر جهان است و در مرفه‌ترین کشورها بیشترین مشکلات را ایجادکرده است پژوهشی نشان داده که 60 درصد استرالیایی ها اضافه وزن دارند و 25 درصد آن ها به طور خطرناکی چاق هستند. در حالی که قانونگذاران در کشورهای دیگر برچسب های هشدار دهنده را بر روی غذاهای چرب می زنند  ویا بر شکر مالیات می بندند تا مردم چاق نشوند؛ ژاپنی ها مستقیما سراغ مردم رفته اند.

براساس قوانین سلامتی در ژاپن، افراد40 سال به بالا به شکل اجباری باید درآزمایش های سلامتی شرکت کنند. یکی از موارد این آزمایش ها اندازه گیری دورشکم است. مردانی که دور شکمشان بیشتر از 33 اینچ باشد ویا زنانی که شکمی بزرگ تر از 35 اینچ دارند باید به کلینک مشاوره و رژیم غذایی مراجعه کنند.

هر چند افراد چاق مستقیما جریمه نمی شوند اما قوانینی برای شرکت ها و سازمان های بیمه و بازنشستگی قرار داده شده است که افراد را مجبور به رعایت سلامتی می کند. با رعایت این قوانین سخت گیرانه برای چاقی، ژاپن یکی از سالم ترین کشورهای روی زمین است و تنها 3 درصد چاقی دارد.

 

اضافه وزن در ژاپن جریمه دارد

 

30. لامپ ها را خودتان تعویض نکنید

یکی از عجیب ترین قوانین کشورهای جهان مربوط به کشور استرالیا است. در یکی از ایالت‌های استرالیا فقط برقکارانی که مجوز داشته باشند می‌توانند یک لامپ خراب را تعویض کنند. اگر افرادی خودشان این کار را انجام دهند ممکن است تاسقف 10 دلار استرالیا جریمه شوند.

 

لامپ ها را خودتان عوض نکنید

 

سخن پایانی

این قوانین و هزاران قانون شبیه به این در کشورهای مختلف شاید عجیب وحتی خنده دار به نظر بیایند؛ اما مردم آن کشورها حتما باید به قوانین عجیب کشورها توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنند. پس اگر گذرتان به کشوری عجیب افتاد به خوبی از قوانین آن کشور مطلع شوید تا گرفتار جریمه نشوید. شما می‌توانید مطلب بزرگ ترین کشتی های جهان را نیز مطالعه کنید.

منیع

t قوانین عجیب کشورها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *