بزرگ ترین کشتی های جهان

بزرگ ترین کشتی های جهان
t بزرگ ترین کشتی های جهان

بزرگ ترین کشتی های جهان یکی از نشانه‌های توانایی و نبوغ بیش از حد بشر است. این غول‌های دریایی محدودیت‌های ممکن را از نظر اندازه، ظرفیت و کارایی جابجا کرده‌اند و به مهره‌های اساسی در تجارت جهانی تبدیل شده‌اند. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به برخی از شگفت‌انگیزترین کشتی‌های ساخته‌شده داشته باشیم و اسرار موفقیت آنها را کشف کنیم.

کشتی سی وایز بزرگ(Seawise Giant)

در میان بزرگ ترین کشتی های جهان، کشتی سی وایز بزرگ(Seawise Giant) به عنوان غول پیکرترین کشتی جهان شناخته شده است. طول ابر نفتکش Seawise Giant دو برابر تایتانیک بود. در واقع، آنقدر بزرگ بود که نمی‌توانست از کانال مانش، کانال سوئز یا کانال پاناما عبور کند.

در گذشته از این کشتی با نام‌های بیشماری همچون Happy Giant، Jahre Viking، Knock Nevis، Oppama و در نهایت Mont نیز یاد می‌شد. تناژ وزن مرده کشتی غول پیکر سی وایز بزرگ به ۵۶۴ هزار و ۶۵۰ تن (DWT) می‌رسد و تناژ ناخالص آن ۲۶۰ هزار ۸۵۱ جی تی است.

 

کشتی سی وایز بزرگ

 

کشتی های کلاس ابر تانکر بتیلوس(Batillus)

سوپرتانکرهای کلاس باتیلوس کلاسی از کشتی‌های ابرنفتکشی بودند که در اواخر دهه 1970 در فرانسه ساخته شدند و چهار کشتی از این کلاس بین سال‌های 1976 تا 1979 ساخته شدند.در حالی که تفاوت‌های جزئی بین چهار کشتی کلاس Batillus وجود داشت، همه آنها به تناژ ناخالص (GT) 275000 و 555000 تن وزن مرده (DWT) تناژ داشتند و طول کلی آنها بیش از 414 متر(1358 فوت بیشتر از همه) بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاثیرات شگفت انگیز موسیقی بر روح و روان

 

کشتی های کلاس ابر تانکر بتیلوس(Batillus)

 

کشتی Esso Atlantic و کشتی Esso Pacific

دو کشتی از کلاس Esso Atlantic، Esso Atlantic و Esso Pacific، دو کشتی از تنها هفت کشتی بودند که وزن مرده آنها در تاریخ دریایی از نیم میلیون تن فراتر رفت.

 

کشتی های نفت کش اسو آتلانیتک

 

کشتی برزان(BARZAN)

موقعیت فعلی کشتی برزان(BARZAN) در جنوب شرق آسیا و در مسیر بندر بوسان نیو پورت، کره است. کشتی BARZAN یک کشتی کانتینری است که در سال 2015 ساخته شده است(8 ساله) و در حال حاضر با پرچم آلمان در حال حرکت است.

کشتی پایونیرینگ اسپیریت (روح پیشگام یا Pioneering Spirit)

موقعیت فعلی PIONEERING SPIRIT در دریای شمال است . کشتی PIONEERING SPIRIT یک کشتی جرثقیلی است که در سال 2014 ساخته شده است(9 ساله) و در حال حاضر با پرچم مالت درایو در حال حرکت است.

 

کشتی پایونیرینگ اسپیریت(Pioneering Spirit)

 

کشتی های کلاس TI

هلسپونت فیرفکس بزرگترین تانکر دو بدنه در جهان است. این کشتی در سال 2002 در حیاط دوو در کره جنوبی ساخته شد، با پرچم یونان حرکت می‌‎کند و در جزایر مارشال به ثبت رسیده است. مالک او شرکت حمل و نقل هلسپونت است که در پیرئوس، یونان مستقر است و چهار کشتی زیر را اداره می کند.

  • هلسپونت الحمرا
  • هلسپونت متروپلیس
  • هلسپونت تارا
  • هلسپونت فیرفکس

تانکرهای نفتی کلاس TI

 

کشتی Valemax

کشتی‌های Valemax ناوگانی از حامل‌های سنگ معدن بسیار بزرگ (VLOC) هستند که متعلق به شرکت معدنی برزیل Vale S.A برای حمل سنگ آهن از برزیل به بنادر اروپایی و آسیایی هستند.

 

کشتی والمکس Valemax

 

کشتی های کلاس Oasis

کلاس Oasis یک کلاس از 5 کشتی کروز بین المللی رویال کارائیب است. دو کشتی اول در کلاس، Oasis of the Seas و Allure of the Seas، به ترتیب در سال 2009 و 2010 توسط STX Europe Turku Shipyard، فنلاند تحویل داده شدند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شروع رانندگی نوجوانها و نکاتی که باید رعایت کنید

سومین کشتی کلاس Oasis، Harmony of the Seas، در سال 2016 توسط STX فرانسه ساخته شد، و کشتی چهارم، Symphony of the Seas، در مارس 2018 تکمیل شد.از مارس 2022، پنجمین کشتی کلاس Oasis، Wonder از دریاها، در حال حاضر در خدمت است. ششمین کشتی، به نام اتوپیای دریاها نیز توسط این شرکت سفارش داده شده است.

 

کشتی های کلاس اوسیس Oasis

 

کشتی Queen Mary 2(کوئین مری)

آرام‌اس کوئین مری ۲ (RMS Queen Mary 2)  یک کشتی است که طول آن ۱٬۱۳۲ فوت(۳۴۵ متر) و ارتفاع آن نیز ۲۳۶٫۲ فوت (۷۲٫۰ متر) است. این کشتی در سال ۲۰۰۳ ساخته شد.

 

کشتی Queen Mary 2(کوئین مری)

 

کشتی Q-Max(کیو مکس)

Q-Max یک نوع کشتی حامل گاز طبیعی مایع(LNG) است. در نام Q-Max، “Q” مخفف قطر و “Max” برای حداکثر اندازه کشتی که می‌تواند در پایانه‌های گاز طبیعی مایع(LNG) در قطر پهلو بگیرد. کشتی‌هایی از این نوع بزرگترین حامل LNG در جهان هستند.

 

کشتی کیو مکس

 

نتیجه‌گیری

بزرگ ‌ترین کشتی‌ های جهان، ابتکارات مهندسی و صنعتی پیشرفته را در طراحی و ساخت کشتی‌ها به نمایش می‌گذارند. این کشتی‌ها با اندازه و ظرفیت خارق‌العاده‌ای که دارند، قادر به حمل بارهای بزرگ و پیچیده برای تامین نیازهای جهانی هستند.

همچنین، تکنولوژی‌های نوینی که در این کشتی‌ها استفاده می‌شود، از جمله سیستم‌های ناوبری پیشرفته، تجهیزات حفاظت از محیط زیست و سیستم‌های مدیریت انرژی، این کشتی‌ها را به گزینه‌های پایدارتر و هوشمندانه‌تری برای حمل و نقل جهانی تبدیل کرده‌اند.در کل، بزرگ‌ترین کشتی‌های جهان به عنوان علامتی از پیشرفت و توانایی انسان در حوزه حمل و نقل دریایی، برای جوامع جهانی اهمیت ویژه‌ای دارند. اگر به مطالعه درباره بزرگ ترین کشورهای جهان علاقه مند هستید، می‌توانید به مقاله آن سر بزنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ستارگانی که دیر شروع به یادگیری کردند

منبع

t بزرگ ترین کشتی های جهان
5/5 - (1 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/بزرگ-ترین-کشتی-های-جهان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *