لینک‌هایی که کلیک روی آن‌ها خطرناک است

t لینک‌هایی که کلیک روی آن‌ها خطرناک است

پلیس فتابه گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از میزان، سرهنگ حسین رمضانی، معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا در گفت و گوی زنده با رادیو تهران درباره لینک های مخرب در اینترنت گفت: برخی هکرها یک فایل یا نرم افزار آلوده را آماده کرده به یک لینک پیوست می دهند و این لینک را در شبکه های مختلف اجتماعی مثل تلگرام یا ایمیل و یا حتی به صورت پیامک برای افراد ارسال می کنند.

سرهنگ رمضانی افزود: در تیتر لینک ارسال شده با کلماتی مثل اینکه اگر می خواهید عکس های فلان بازیگر مشهور یا فوتبالیست را ببینید این لینک را باز کنید و باز کردن بسیاری از این لینک باعث می شود نرم افزار مخرب آلوده مجرم هکر در دستگاه شما (موبایل، تبلت یا کامپیوتر) فعال شده و اطلاعات فرد را به سرقت می برد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته هکرها با تصاویری که از دختر خانمی دریافت کرده بودند، در صفحه اجتماعی اینستاگرام صفحات f&k ایجاد و شروع به باج خواهی از خانواده وی کردند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا درباره توصیه های خود به کاربران مطرح کرد: افراد اطلاعات شخصی خود را روی دستگاهی که به اینترنت متصل است، ذخیره نکرده و اطلاعات لازم خود را از سایت های معتبر دریافت کنند و هر لینک خبری را باز نکنند.

t لینک‌هایی که کلیک روی آن‌ها خطرناک است
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
7 نماد مشهور و شناخته شده همرا با معنی و ریشه آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *