مصاحبه اختصاصی با آقای فخرالدین صدیق شریف

t مصاحبه اختصاصی با آقای فخرالدین صدیق شریف

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

فخرالدین صدیق شریف را سال‌هاست در تلویزیون و بیشتر در سریال‌های تاریخی می‌بینیم. او سال‌هاست با نگاهی مهربان و کلامی با طمانینه سخن می‌گوید و در خلال نقش‌هایش گویا مخاطب را به آرامش دعوت می‌کند. او اصولا بازیگر نقش‌های آرام است، از همان ابتدای کار که نقش سیدجمال‌الدین اسدآبادی را بازی کرد تا در سریال «در چشم باد» که ایفاگر نقش حاج قاسم بود.. صدیق شریف متولد 1334 در تهران است.

100920740055

بازیگری را از دوران دبیرستان آغاز کرد، اما در سال 61 بود که به صورت حرفه‌ای به جمع بازیگران تلویزیون پیوست و سال 67 بود که با بازی در فیلم «گراند سینما» بازی در سینما را هم تجربه کرد. او تاکنون در ده‌ها سریال تلویزیونی و 20 فیلم سینمایی بازی کرده است که در همه آنها نقش آدم‌های مثبت را داشته بجز فیلم «ابراهیم خلیل‌الله» که در آن نقش شیطان را اجرا کرد. صدیق شریف در فیلم «اخراجی‌ها» هم نقش روحانی را بازی کرد که در میان شلوغی و شیطنت یاران سوزوکی به چشم می‌آمد. با این بازیگر قدیمی به گفتگو نشستیم تا درباره انگیزه او در بازی نقش‌های تاریخی و معمولا آرام بیشتر بدانیم و از خلال گفته‌هایش با نقش حاج قاسم بیشتر آشنا شویم.

 

کمتر اتفاق افتاده است نقشی تاریخی‌ را بپذیردو روی آن کار نکند. اصولا نقش‌های روز هم نیاز به تحقیق دارند. برای مثال برای نقش سید جمال‌الدین اسدآبادی حتی نامه‌های او را به ناصرالدین شاه خواندم و از این طریق به خصوصیات و ویژگی‌های او پی بردم.

t مصاحبه اختصاصی با آقای فخرالدین صدیق شریف
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازیافت اسکیت بورد به صورت گیتار!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *